کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نیمی از دکل‌های نفتی جهان در اختیار آمریکا قرار دارد


کد خبر : ۱۰۴۱۷سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰:۰۲۲۳۱۴ بازدید

مشاور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه در حال حاضر آمریکا حدود 50 درصد دکل‌های جهان را در اختیار دارد گفت: سهم خاورمیانه ...

مشاور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه در حال حاضر آمریکا حدود 50 درصد دکل‌های جهان را در اختیار دارد گفت: سهم خاورمیانه از ناوگان دکل‌های حفاری حدود 12 درصد است.

حمید بورد در دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران گفت: آمریکا در سال 2015 حدود 2500 دکل در اختیار دارد که این تعداد دکل معادل 50 درصد دکل‌های موجود در جهان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بالای دکل‌ها نشان‌دهنده اهمیت بالای صنعت حفاری است گفت: سهم آسیا از دکل‌های موجود 11 درصد، منطقه خاورمیانه 12 درصد، و کشور کانادا نیز 11 درصد است.

رئیس کنگره ملی صنعت حفاری ایران نقطه قوت صنعت حفاری کشور را نیروی انسانی آن دانست و گفت: اگرچه تعداد نیروی انسانی متخصص در صنعت حفاری قابل توجه نیست اما کیفیت آنها در حدی است که قابل رقابت در دنیاست. در صورتی که در زمینه پرورش نیروی انسانی به خوبی عمل کنیم می‌توانیم با صدور خدمات صنعت حفاری برای کشور ارزآوری نیز داشته باشیم.

بورد از کاهش قیمت نفت و توسعه نیافتن میادین مشترک به عنوان یک تهدید نام برد و گفت: چالش‌های صنعت حفاری کشور، مهاجرت نیروی انسانی، جذب نیروهای بومی توسط شرکت‌های خارجی از جمله کشور قطر و امارات، عدم استفاده از روش‌های جدید مالی، نبود خدمات متمرکز و پایین بودن بهره‌وری است.

بورد تاکید کرد: باید نگاه به صنعت حفاری تغییر کند و به صورت یکپارچه به این صنعت نگاه شود. همچنین باید پیمانکار و کارفرما به صورت هماهنگ با یکدیگر طرح‌ها را اجرایی کنند.

در ادامه محمدرضا کمالی قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه فاصله صنعت حفاری ایران با استانداردهای جهانی زیاد است، گفت: برای برطرف کردن چالش های پیش روی این صنعت باید سیاست‌گذاری‌های سنجیده صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در صنعت حفاری خریدهای خارجی کاهش یافته است و بیشتر به خرید داخل توجه می‌شود گفت: باید به سطحی از فناوری برسیم که صنعت حفاری کشور نیز در جهان نقش موثری داشته باشد.

وی در پایان گفت: در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی باید خدمات مهندسی و فناورانه را به خارج از کشور صادر کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها