کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات صندوق پاداش سهامداری اعلام شد


کد خبر : ۱۰۴۱۳سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱:۲۰۱۴۳۹ بازدید

صندوق سرمایه‌گذاری پاداش سهامداری توسعه یکمسپاس به عنوان اولین صندوق پاداش، در روز شنبه واحدهای سرمایه گذاری خود را بر اساس ...

صندوق سرمایه‌گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم"سپاس" به عنوان اولین صندوق پاداش، در روز شنبه واحدهای سرمایه گذاری خود را بر اساس مجوز سازمان بورس از طریق بازار سرمایه عرضه می کند.

صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم "سپاس" صندوق جدیدی است که در روزهای پایانی سال قصد دارد واحد های خود را از طریق بورس عرضه عمومی کند.این صندوق تحت نظارت سازمان بورس بوده و نوع آن صندوق سرمایه گذاری در سهام بوده و ارکان آن شامل مجمع، موسسین،مدیر، متولی و حسابرس است.

مجمع صندوق از اجتماع دارندگان واحدهای سرمایه گذاری ممتاز تشکیل می شود و تشریفات دعوت، تشکیل و تصمیم گیری آن در اساسنامه قید شده است. مجمع صندوق می تواند اساسنامه، امیدنامه، مؤسس، مدیر، متولی، بازارگردان و حسابرس را تغییر دهد. فقط دارندگان واحدهای سرمایه گذاری ممتاز، در مجامع صندوق حق رأی دارند.

موسس و مدیر این صندوق مرکز مالی ایران بوده و برای انتخاب دارایی‌های صندوق، مدیر حداقل یک نفر را به عنوان عضو «گروه مدیران سرمایه‌گذاری» انتخاب می‌کند و می‌تواند در هر زمان اعضای گروه را تغییر دهد.

متولی این صندوق نیز شرکت مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین بوده و حسابرس صندوق، موسسه خدمات حسابرسی مدبران مستقل است.حسابرس باید از درستی ثبت و نگهداری حساب‌های صندوق مطمئن شود، گزارش‌های عملکرد و صورت‌های مالی صندوق را در مقاطع زمانی معین بررسی کرده و راجع به آنها اظهارنظر کند و راجع به صحت محاسبه ارزش خالص دارایی و قیمت صدور و قیمت ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری در دوره‌های معین اظهارنظر کند. برای تغییر حسابرس، موافقت متولی و مجمع صندوق هر دو لازم است.

موضوع فعالیت این صندوق مدیریت و نگهداری دارایی های اوراق بهادار صندوق و دریافت سودهای تقسیمی سهام موجود در سبد دارایی های صندوق در طول فعالیت آن است و مدت فعالیت نا محدود است.در این صندوق هر یک از دارندگان واحدهای سرمایه گذاری به نسبت تعداد واحدهای سرمایه گذاری خود،در خالص دارایی های صندوق سهیم هستند، اما حق تصمیم گیری در مورد دارایی های صندوق در چارچوب اساسنامه منحصرا از اختیارات مدیر صندوق است و دارندگان واحدهای سرمایه گذاری عادی در هر زمان می تواند مطابق مفاد مقررات اقدام به فروش واحدهای تحت تملک خود کند.

مزایای دارندگان واحدهای سرمایه گذاری این است که هر واحد صندوق با اختیار فروش تبعی به فروش می رسد و در سررسید که 31 فروردین ماه 95 است هر واحد را با قیمت 13000 ریال اعمال می کند.

روش اعمال بصورت انتقال واحدهای صندوق به قیمت اعمال از دارنده "واحد به عرضه کننده و یا پرداخت مابه‌التفاوت قیمت اعمال و خالص ارزش دارایی صندوق(NAV) در تاریخ اعمال به دارنده واحدها به صورت نقدی یا از طریق واگذاری اوراق بهادار جدید از عرضه کننده به دارنده بوده و روش اعمال توسط مدیر و از طریق بورس اعلام می شود.

تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار در مرحله اول، 100 میلیون واحد و تعداد واحدهای سرمایه گذاری ممتاز 2 واحد است همچنین تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل عرضه در مرحله اول 49.999.998 واحد است که به تقاضای مدیر و موافقت بورس می تواند تا سقف 99.999.998 واحد افزایش یابد.

همچنین مبلغ اسمی هر واحد 10 هزار ریال بوده و روش عرضه به صورت ثبت سفارش است و دوره ثبت سفارش از ساعت 9 و30 دقیقه صبح روز شنبه 16 اسفند ماه تا ساعت 12 و 30 دقیقه همان روز خواهد بود علاوه بر اینکه کف قیمت و دامنه ثبت سفارش به گونه ای است که در ثبت سفارش کف قیمت این اوراق 10 هزار ریال و سقف آن 11 هزار ریال است.

شرایط خرید این اوراق نیز به گونه ای است که محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید هزار واحد تعیین شده است و محدودیتی برای حداکثر تعداد واحدهای قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی در روز عرضه اعلام می شود. برای آغاز به کار صندوق حداقل 70 درصد واحدی سرمایه گذاری باید در عرضه عمومی به فروش رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها