کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرغ‌های 8000 تومانی همچنان جولان می‌دهند


کد خبر : ۱۰۴۱۲سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰:۳۴۱۶۷۱ بازدید

قیمت گوشت مرغ تازه که طی یک ماه اخیر با روند افزایشی مواجه شد و به کیلویی 8500 تومان هم رسید، علیرغم وعده‌های کاهش قیمت و ...

قیمت گوشت مرغ تازه که طی یک ماه اخیر با روند افزایشی مواجه شد و به کیلویی 8500 تومان هم رسید، علیرغم وعده‌های کاهش قیمت و توزیع مرغ منجمد دولتی، همچنان در محور 8000 تومان می‌چرخد.

این در حالی است که بارها وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش، رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و حتی مرغداران اعلام کردند که قیمت منطقی برای فروش هر کیلوگرم مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تومان است و فروش این محصول به قیمت بیش از 7000 تومان اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

بازار گوشت مرغ که امسال روند با ثباتی را برخلاف سال گذشته طی می‌کرد تا پایان سال دوام نیاورد و در ماه گذشته با نوسانات بسیاری مواجه شد؛ به طوریکه قیمت هر کیلو مرغ تازه در بازار مصرف 8500 را هم تجربه کرد که تولیدکنندگان و مسئولان دلایل مختلفی از جمله کاهش جوجه‌ریزی ناشی از زیان مرغداران در ماه‌های قبل و افزایش تقاضای بازار مصرف در ایام دهه فجر برای این نوسانات مطرح می‌کنند.

به گفته عباس والوزی، معاون شرکت پشتیبانی امور دام کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت جوجه یک روزه دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار است اما تا چند روز آینده - اوایل اسفند ماه -بازار آن متعادل می‌شود، چراکه قیمت منطقی فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تا 7000 تومان است.

اما محمد یوسفی، رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی معتقد است که عرضه و تقاضا قیمت محصولات مختلف به ویژه گوشت مرغ را در بازار تعیین می کند و هم اکنون یکی از دلایل اصلی بالا رفتن قیمت گوشت مرغ در بازار، افزایش تقاضا در ایام دهه فجر بوده است!

که در این باره باید گفت اگر هم چنین موضوعی عامل افزایش قیمت شده اکنون دو هفته از دهه فجر می‌گذرد و بالا بودن قیمت این محصول معنایی ندارد.

البته یوسفی وعده داده بود که قیمت این محصول طی هفته‌های آینده کاهش می‌یابد اما هنوز بازار گوشت مرغ رنگ تعادل را به خود ندیده است، چرا که همچنان قیمت این محصول برای مصرف‌کنندگان 7800 تا 8000 تومان است؛ گویا هشدار وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر برخورد با فروشندگان مرغ به قیمت بیش از کیلویی 7000 تومان نیز برای گران‌فروشان چندان اهمیتی نداشته که بازار گوشت مرغ همچنان روی قیمت‌های بالای خود با ثبات مانده است.

البته شرکت پشتبانی امور دام نیز طی هفته‌های اخیر حدود 8500 تن گوشت مرغ منجمد در بازار مصرف و بورس کالا به قیمت 5500 تا 6000 تومان توزیع کرده است اما از آنجا که مصرف‌کنندگان تمایل چندانی به مصرف مرغ‌های منجمد ندارند، عرضه این محصول قیمت ها را نشکسته است.

به نظر می‌رسد با توجه به این‌که در آستانه شب عید قرار داریم شرکت پشتیبانی امور دام نیز که از ذخایر بیش از 150 هزار تنی گوشت مرغ منجمد خود برای تنظیم بازار این محصول اطمینان دارد، باید اقدامی عملی و موثر در راستای تعادل قیمت مرغ در بازار مصرف انجام دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها