کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در فهرست جدید فوربس , ثروتمندترین افراد جهان معرفی شدند


کد خبر : ۱۰۴۰۹سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶:۳۶۶۳۸۹ بازدید

به رغم سقوط قیمت نفت و تضعیف ارزش یورو، رتبه ها در فهرست امسال ثروتمندترین افراد جهان هیچ اثری از پریشانی اقتصاد جهانی را نشان ...
در فهرست جدید فوربس , ثروتمندترین افراد جهان معرفی شدنددر فهرست جدید فوربس , ثروتمندترین افراد جهان معرفی شدند

به رغم سقوط قیمت نفت و تضعیف ارزش یورو، رتبه ها در فهرست امسال ثروتمندترین افراد جهان هیچ اثری از پریشانی اقتصاد جهانی را نشان نمی دهد.

مجله فوربس در بیست و نهمین فهرست سالیانه خود از ثروتمندترین افراد جهان، هزار و 826 میلیاردر را شناسایی کرده که مجموع دارایی آنها به 7.05 تریلیون دلار می رسد، در حالی که این رقم در سال گذشته 6.4 تریلیون دلار بود. امسال به فهرست میلیاردرهای مجله فوربس 290 نفر اضافه شده اند که 71 نفر از آنها چینی هستند. تعداد جوانان نیز رو به افزایش است: 46 نفر از افراد حاضر در این فهرست را افراد زیر 40 سال تشکیل می دهند.

بیل گیتس بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را که در طی 16 سال از 21 سال گذشته یدک می کشید، به دست آورده است. به رغم کمک 1.5 میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت به موسسه بیل اند ملیندا گیتس، (بزرگترین انستیتوی خیریه جهان) ارزش دارایی وی در سال گذشته 3.2 میلیارد دلار افزایش یافته و به 79.2 میلیارد دلار رسیده است.

کارلوس اسلیم مکزیکی مجددا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. وارن بافت، سرمایه گذار آمریکایی نیز مجددا رتبه سوم را از آمانسیو اورتگای اسپانیایی باز پس گرفته و او را به رتبه چهارم فرستاده است. در این فهرست، بیشترین رشد دارایی با 14.5 میلیارد دلار به بافت تعلق دارد. ارزش دارایی وی به لطف افزایش ارزش سهام شرکت برکشایر هاتاوی، اکنون به 72.7 میلیارد دلار رسیده است. مارک زاکربرگ، رئیس شرکت فیس بوک نیز با 5 پله صعود به رتبه شانزدهم جدول ثروتمندترین ها رسیده است. این اولین باری است که زاکربرگ جوان در فهرست 20 فرد ثروتمند جهان قرار می گیرد.

جوان ترین میلیاردر جهان، اوان اشپیگل 24 ساله، یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن  ارسال عکس اسنپ چت است. بزرگترین متضرر دنیا به دلار، آلیکو دانگوته نیجریه ای است که ارزش دارایی وی از 25 میلیارد دلار در سال گذشته، امسال به 14.7 میلیارد دلار رسیده است. این زیان عظیم ناشی از افت ارزش پول ملی نیجریه و کاهش تقاضا برای سیمان بوده است. با این حال، وی همچنان عنوان ثروتمندترین فرد آفریقا را به خود اختصاص داده است.

کشوری که بیشترین زیان را از سال گذشته تاکنون متحمل شده، روسیه بوده است. روسیه سال گذشته 111 میلیاردر در فهرست فوربس داشت، اما اکنون این تعداد به 88 نفر رسیده است. این تعداد نه تنها کمتر از تعداد میلیاردر های آمریکا و  چین است، بلکه از تعداد ثروتمندان آلمانی و هندی حاضر در فهرست فوربس نیز پایین تر است.یکصد و سی و هشت نفر از میلیاردرهایی که در سال 2014 در فهرست فوربس قرار داشتند، امسال دیگر در این فهرست جایی ندارند. از میان این افراد می توان به میشائیل کورس، طراح مد، پترو پروشکنو، رئیس جمهور اوکراین، مارک وادون، مالک شرکت زولیلی و بسیاری دیگر از ثروتمندان روس اشاره کرد. کشور آمریکایی گواتمالا برای اولین بار در این فهرست صاحب یک نماینده شده است. ایسلند نیز پس از 5 سال غیبت، مجددا در این فهرست حضور دارد. تور بجورگولفسون، تنها میلیاردر تاریخ ایسلند است.

1191 نفر از افراد حاضر در فهرست فوربس، میلیاردرهایی هستند که خود به این مرتبه رسیده اند، در حالی که 240 نفر به خاطر ارثی که به آنها رسیده، میلیاردر شده اند. 405 نفر دیگر حداقل بخشی از دارایی شان را مدیون ارثی هستند که به آنها رسیده، اما همچنان برای افزایش ثروتشان در تلاش هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها