کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

در محدوده 40 میلیون تومان

کدخبر:۱۰۳۸۰دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵:۳۶۱۷۶۴۷ بازدید

یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس ...

پدال : خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230


خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند .

یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.
 
oo291d5f789mrc5merqv.jpg

Brilliance H230


برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.
 

d96sz083uow5u5cxlf1i.jpg

Brilliance H230


در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

Brilliance H230 Interior

Brilliance H230 Interior


داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


این مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل 103 اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با 143 نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه 5 سرعته دستی و 6 سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت 100 کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل 44.4 متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال 1996 میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.
 

n27r0bm6dcmdnse67s6.jpg

Brilliance H230 2014


به لحاظ ایمنی نیز این خودرو 5 ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از 4 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به 2 ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از 50 درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.
 

Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014 1.5 Engine


از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل 37.5 میلیون در دنده دستی و 42.9 میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.
 

jol2nzlm5brp28apll.jpg

Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: 1498 سی‌سی

توان: 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه

گشتاور: 143 نیوتن‌متر در 3800 – 4200 دور در دقیقه

حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو 4

مصرف سوخت ترکیبی: 6.3 لیتر در 100 کیلومتر

Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4390/1703/1482 میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2570 میلی‌متر

وزن خالص: 1207 کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- 1214 کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: 500 لیتر

حجم باک بنزین: 42 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R 15

Brilliance H230 2014

Brilliance H230 2014


ایمنی

5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

2 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی 4 عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
 


برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

6 عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت 24 کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو
 


قیمت

در ایران: 37.5 میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – 42.9 میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: 55,800 الی 62,800 یوآن (دنده دستی) – 66,800 الی 68,800 یوآن (گیربکس AMT)


همراه مکانیک



دیدگاه ها

ئ: 1393/12/1108:58:00،
248
137
داغونه داغووووووووووووووووووون
مشتری اول آخرش خودتی
نیما: 1393/12/1109:50:50،
149
362
دوستان خودتون نظربدین....
پارس،tu5++++
برلیانسh230-----
n: 1393/12/1109:56:08،
117
22
برخی از تیپ‌هایش نیز از 4 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به 2 ایربگ می‌باشد.,واقعا که.......
سیتروئن: 1393/12/1110:40:08،
98
222
واسم مهم نیست منفی یا مثبت بدین ولی من با 43 تومن ترجیح میدم یه خودرو دست دوم با اصل و نسب دار مثل زانتیا مدل 87 که هم با کیفیته هم تو شتاب و سرعت حرفی برای گفتن داره سوارشم به این اسباب بازی پول نمیدم
امین: 1393/12/1110:40:40،
20
143
این ماشین تو منطقه آزاد نزدیک 50میلیون هستش البته اتوماتیک. چطور میخان به این قیمت های اعلامی بدن دست مشتری
اشتباه مرا نکنید: 1393/12/1110:43:32،
71
27
من بدون کاور موتور سیم کشی و اتصالات آن را دیدم . انگار سیم و اتصالات آنتن خومنم که خیلی ناشیانه و عجولانه وصل شده را می دیدم

زیاد گول حربه های تبلیغی را نخورید
آشنا: 1393/12/1110:45:33،
47
14
زیر کاور موتور را نگاه کرده بخرید
بهزاد: 1393/12/1111:00:15،
99
79
الان شارژشارژم .
دیشب یه النترا 2015 صفر خریدم 120 ملیون . امروزم پلاک می زنم
سیامک: 1393/12/1111:23:44،
62
66
ماشین چینی مثل ژیان میمونه.هم خودتو میبره هم آبرو تو ...
666: 1393/12/1111:28:34،
38
40
اگه ایران جیب اجازه میداد تست تصادفش رو میگذاشتم که ببینید. واقعا وحشتناکه، ماشین کامل مچاله میشه!!!!!!!!!
وحید یوسفی: 1393/12/1111:35:36،
98
101
یه چرخش می ارزه به صدتا ال نود
رامین: 1393/12/1111:41:11،
63
31
احتمالا شما دلال ال۹۰ یا پارس نیستی که ترسیدی نون ت اجر بشه و نتونید مردم رو عذاب بدید؟
همین شماها هستید که برند برند میکنید خودرو سازهای وطنی هم میرن گل سر سبد تخیلی ترین ماشین اروپا ال۹۰ رو میارن براتون دیگه ،جالب دیگه کسی از مصرف سوخت و قطعات مصرفی ال۹۰چنین و چنان تعریف نمیکنه ،
هر وقت این ماشین رو از نزدیک دیدی بیا نظر بده،وجدان هم چیز خوبیه ادم داشته باشه،من دیدم و فوق العاده هستش.هرکس میگه ماشین چینی بده مطمینا نداشته و فقط دهن به دهن از یکسری ادم منظور دار شنیده.
وجدان داشته باشید
zlt: 1393/12/1111:54:02،
78
36
تا 43 تومان بهترین انتخابه تازه اگرم با بدترین کیفیت ممکن ساخته شده باشه
که اینطور نیست باز یه چرخش به 1000 تای دنا و لیفان و پارس و ... ارزش داره
م: 1393/12/1112:34:16،
45
91
چرخ پارس tu5 که اصلیتش فرانسویه می ارزه به 100 تا از اینا

من از این داشتم سر بالایی شیب 10 درجه رو نمیره کلاچش یه ماه عمر داره در کل آشغاله
شمال: 1393/12/1112:47:52،
49
29
درسته آقا رامین . الله وکیلی چینی ها خوبند و یک سری الکی تبلیغ منفی میکنند. آخه ول کنید آشغال ترین ماشین های مثلا اروپایی که هیچ جایی تولید و فروش ندارند و ایرانخودرو و سایپا هنوز میندازند به مردم که نه ایمنی دارند و نه مصرف کم و نه ترمز و نه راحتی و نرمی و ... آخه 405 و پرشیا و L90 و 206 و... هم شدند ماشین ؟ هیچ چیز خوبی دارند؟ ماشین های چینی مخصوصا معتبر تر هاش مثل MG و جیلی و Great Wall و JAC و ... واقعا عالی اند . بروز و نرم و راحت و زیبا و ایمن و کم مصرف و قوی و ...
پاسخ شمال: 1393/12/1113:43:54،
44
35
این ماشین چه چیز بهتری نسبت به 206 داره آخه؟! یه آدم عاقل که فقط نباید ظاهر بین باشه!! 206 تیپ پنج با 110 است توان مصرف صدی 6 تا 7 ترمز abs ebd چهار کاناله سیستم مدیریت بخارات بنزین کروز کنترل سنسور عقب ایربگ راننده و سرنشین تهویه مطبوع اتوماتیک شیشه ها و آینه ها برقی و با پنج ستاره ایمنی از موسسه استاندارد اروپا و ....و .... بله برلیانس از 405 و پارس و سمند بهتره اما هنوز به گرد 206 نمیرسه.میخوای جواب بدی لطفا با عدد و سند نه احساسات!!
HAMID: 1393/12/1113:50:25،
31
20
من همین نظر سنجی نیما رو گذاشتم لیتک سایپا رو هم گذاشتم تو چن تا سایت

تو همبن سایتم گذاشتم

پارس 4برابر رای میاورد حالا ملت یه تبلیغ دیدن کلا برعکس شد !!!

کارشناس H230: 1393/12/1113:57:18،
21
17
من آمار ماشینو گرفتم از بقیه که داشتن هم پرسیدم (چین)
نخرین اگه خریدین دنده دستی
اونایی که ده سال یه بار ماشینشونو عوض میکنن به هیچ وجه نخرن
شمال: 1393/12/1114:00:11،
39
33
آخه کجای 206 مصرف 7 داره ؟ ما که داشتیم همش تو شهر 10-12 میخورد (1600شانزده سوپاپ که میفرماید مثلا 110 اسبه) . ترمزش که افتضاحه و مخصوصا دنده 4 و 5 اصلا ترمز نداره و خدا باید نجاتت بده و وایسه. ایمنی هم نداره و اصل فرانسه اش بزور 3 ستاره ایمنی هست و اینی که ایران میزنه که ول معطله که از همه جاش زدن . بس کنید برند پرستی رو تازه برندی که تو اروپا و دنیا طرفدار نداره و آشغال هاش ایران میان و با نمونه اصلیش هم فرق دارند. شما الان برو 206 صفر ببین , همشون خرابند مخصوصا گریبوکس هاشون
پرایدو: 1393/12/1114:05:01،
40
23
قیافش و طراحیش شرف داره به کلهم انواع سمند
پاسخ شمال: 1393/12/1115:11:28،
30
32
دوست خوبم قرار شد احساسی نظر ندی دیگه.داداش من v8 مدل 91 دارم جاده حدود 6.5 و شهر حدود 7 مصرف دارم.از هر کسی پرسیدیم مصرفش مثل من بود.حتما 206 شما ایراد داشته که اینقدر مصرف داشته.واسه پنج ستاره ایمنی هم برو سایت euroncap رو ببین.ترمزهاش هم تا حالا چند بار منو نجات داده.اخرین بار هم تو اتوبان کرج 110 سرعتم بود که نجاتم داد.ضمنا نسبت گشتاور به توان 206 جز بالاترین هاست.یادت رفته 206 تا 6 سال پیش تو مسابقات اتومبیل رانی همیشه مدعی بود.این ماشین با اینکه تولیدش از 11 سال پیش شروع شد موتورش استاندارد یورو 4 داره.همین برلیانس که میگی نسبت گشتاور به توانش و ببین.یعنی حدود 35 درصد توان خودرو تو انتقال به محور تلف میشه.باقی اشکالات که بماند. ..
پاسخ شمال: 1393/12/1115:15:56،
39
19
206 تیپ پنج ترمز هر چهار چرخ دیسکی خنک شونده است اما این ماشین ترمز عقبش کاسه ایه!! ضمنا abs 206 چهار کاناله داره اما برلیانس دو کاناله.توان و گشتاور هم که 206 سرتره. بعدشم 206 رو هوا ازت میخرن اما کارکرده اینو کی میخره اخه؟!
بنگی: 1393/12/1115:23:37،
22
17
جلو مگان اا پشت اکسنت اا ارم مازاراتی اا کیلومتر النترا .ااچه شود چقدر صاحب داشته .
علی اعتمادی: 1393/12/1115:37:05،
12
13
یه جورایی شبیه لیفان 520 خودمونه.
فکر کنم کیفیتشم مثل اون باشه.
یاریس: 1393/12/1115:39:45،
17
12
یعنی یاریس رو کپ زده حتی به ارمشمم رحم نکرده
ramin: 1393/12/1116:05:10،
17
9
شبيه نيو هوندا سيتي ه
فغد پارس: 1393/12/1116:14:54،
21
19
206 خوبه ولی اتاقش خیلی کوچیکه
7 نمیسوزه یه کم بیشتر
بین 7.5 تا 8 اونم اگر تیپ 5 یا v8 باشه
LX هم اتاق خوب هم موتور نسبتا خوب امکاناتشم نسبت به پول در ایران بد نیس
رضا: 1393/12/1209:42:45،
18
17
تندر نودم رو برفوشم از اینا وردارم++++++
نکن اینکارو--------
دومي: 1393/12/1108:58:05،
116
44
خدايا ما رو از شر أين چين جهان خوار راحت بفرما. الهي أمين.
کامران: 1393/12/1110:57:24،
61
25
هر چی باشه از داخلی ها دارند بهتر تولید میکنند
بهروز: 1393/12/1118:44:40،
27
17
خدایش به این قیمت خیلی خوبه42 که باید پارس لگن بخری.این سگش شرف داره به داخلی.البته اگه واقعا 42 بدن من ماشینمو فردا میزارم فروش.
سلام: 1393/12/1108:59:26،
52
31
چرا تو معرفی خودروهای چینی از نظرات مهندسین ایرانی استفاده نمیکنین؟؟
تو مقاله ها (( یک کارشناس چینی ...یک مهندس چینی ....یک بازار یاب چینی...به این نمره A دادند)) این رو قراره به ملت ایران بپبچونین بهتره از کارشناسان ایرانی هم بهره بگیرین
2222: 1393/12/1111:04:10،
34
17
مهندس ایرانی کیلو چند .... هر کدوم چرب تر باشه اون مهندس بهتریه :)

حالا هی بگید کشور پیشرفت کرده
Viking: 1393/12/1108:59:43،
66
37
به زودی و با ورود این شاهکار طراحی به خیابان های شهرهای کشور عزیزمان، موجی از شادی مردم را فرا خواهد گرفت خخخخخ
وقتی از جلو نگاش میکنی انگار داره واسه خندوندن ما ادا در میاره.
طراحی این ماشین یه جور سوء تفاهم بوده.
سیرک: 1393/12/1109:31:07،
40
35
آی گفتی....واقعا برا خندوندن ادمها تو خیابون ساخته شده.....به این میگن فضاحت طراحی........
جیگ جانگ جون: 1393/12/1109:01:57،
116
56
یه لاستیکش شرف داره به 405
شهاب: 1393/12/1109:02:41،
46
22
چرا ایران یکی از ماشینهای تولید خودشو نمیگه؟؟
ایقد داغون شده که داره ماشینهای چینی رو معرفی میکنه وگرنه خودشم ماشین داره درحد 40تومان
مهرداد: 1393/12/1109:55:35،
40
14
انگار از پشت کوهای افغانستان آمدی.مرد حسابی بیاد از چی بگه از پژو پارس 1993 که دها بار با اسمهای مختلف توپا میکنن معلوم نیست تکنولوژی ساخت وتولید بدنه وموتور ماله چه سالیه.حالا بیان از امکانات ونرمی و بیصدایی رانا یا پارس یا تیبا حرف بزنن که توی ع ع ع ع ی بیای به فرقون ساز وگاری ساز و غیره تعبیر کنی.
وزیر: 1393/12/1109:02:53،
46
19
برای خودمون متاسفم. فقط همین.
چاینا: 1393/12/1109:04:29،
32
17
به به آخر ماشینه.
esi: 1393/12/1109:05:52،
159
59
در کل
خودرو چینی بهتره +++++++++
خودرو ایرانی بهتره -------------
007: 1393/12/1109:41:33،
45
20
هیچکدام
رامین: 1393/12/1109:06:07،
43
17
عالیه
خوشم اومد.خسته شدیم از دلال بازی هایی که برای پارس و ال نود انجام دادم،ایشالاا این ماشین با اومدنش تموم کنه بازار اون ماشین هارو
نوید: 1393/12/1109:10:32،
34
18
یعنی لوگوش تو حلقم!!!
مرسدس بنز هم که باشه ایران فرغون و سایپا فرغون بیارن خریدنش خطرناکه!!!
repsol: 1393/12/1109:10:59،
35
20
بزار بیارن از 50 تومن هم بیشترش می کنن....
حسن: 1393/12/1109:15:16،
42
15
خودروهاي چيني با چند سال پيش كه مقايسه مي كنم از نظر طراحي خيلي بهتر شدن هرچند كه كپي هم باشه باز قابل قبوله ولي از نظر كيفيت حالا حالاها كار دارن كه بشه بهشون اعتماد كرد.
پیکانتو: 1393/12/1109:15:29،
34
21
نمیدونم چرا قیافه ماشینهایه چینی انقدر نا متعارف و اغراق داره!
j: 1393/12/1109:18:53،
57
30
من که حتما راج بش فکر میکنم مخصوصا اتوماتش...
چون دیگه حالام از ال لگن و 206 به هم میخوره..
لاقل جدیده
رضا: 1393/12/1110:36:57،
21
17
اتومات کامل نیست
AMT یعنی باید خودت دستور تعویض دنده رو بدی این سیستم ها معمولا گیج میزنن
j: 1393/12/1114:48:12،
11
10
amt کاملا مثل اتوماته دادا من تو منطقه ازاد پشتپ ماشین amt نشستم
فقط گیربکس دستی هست ولی تعویض دنده اتوماته به صورت برقی
از لحاظ رانندگی هم فرقی نمیکنه
علی حسینی: 1393/12/1109:23:31،
29
17
حتی اگر تو چین با کیفیت باشه.... نمیذارن تو ایران با کیفیت تولید بشه...
کابوی: 1393/12/1109:30:14،
43
21
یه روزی این مملکت سهام دار بنز آلمان بود و اینجا هم کادیلاک و شورولت آمریکایی مونتاژ میشد و امروز محفظه عینک چینی شده آپشن، وای بر این مملکت
فرزاد: 1393/12/1111:30:38،
21
18
اونایی که منفی دادین به این نظر دلیلتون چی بوده خداییش؟؟؟؟؟
مرادپوز: 1393/12/1109:33:18،
54
19
انصافا ماشین خوشگلیه
چین داره یواش یواش جاشو باز می کنه تو دل مردم اگر اشغالاشو تو ایران وارد نکنن

فقط اون لنگه جوراب رو صندلی عقب جریانش چیه؟ مال عکاسه؟
+
_
داریوش: 1393/12/1109:34:16،
23
23
طراحیش مخصوصا جلوش خیلی زشته. ارمش هم زشتتر
محسن: 1393/12/1109:35:42،
35
14
سلام
مطمئن باشيد به اين زودي ها توان خريد خودروي با كيفيت حداقال ژاپني براي مردم عادي وجود ندارد بايد قدم به قدم وضعيت بهتر شود و يكي از گامها تنوع محصول است.
بهتره بجاي استفاده از ادبيات زشت از تنوع محصول حمايت كنيم اگر محصول توليدي توان رقابت را نداشته باشد خود به خود مورد استقبال قرار نمي گيد در صورتي هم كه قابل رقابت باشد به نفع من مصرف كننده است.

بايد قبول كنيم كه چين در صنعت خودرو سازي در حال پيشرفت است و فعلا از ما خيلي جلوتر مي باشد
محمود: 1393/12/1109:36:56،
32
13
خیلی وسوسه انگیزه
مرتضی: 1393/12/1109:37:44،
35
13
تو این حدود قیمتی فوق العاده عالیه به نظرم...البته بعیده این قیمت بمونه و تا 50 میره بالا...سری اول دارن اینقدر میدن
ramin: 1393/12/1109:44:27،
36
12
اگرقیمتش واقعاهمین باشه که میگن،نسبت به ماشینای ایرانی که ازنظرکیفیت تویک رده هست مناسبه،حداقل استایلش ازخودروهای ایرانی خیلی بهتره
عماد: 1393/12/1109:51:14،
28
38
جنس چینی= آشغال
sss : 1393/12/1109:58:58،
19
51
۴۰ تومن فقط پارس tu5
رضا: 1393/12/1110:37:18،
37
17
همونی که روغن میده رو میگی
؟
به رضا: 1393/12/1111:21:40،
17
31
موتور tu5 روغن نمی ده این اشکالتو بعضی موتور های xu7 دیده شده. پس وقتی فرقشو نمی دونی حرف نزن
اراكي: 1393/12/1110:13:23،
30
19
ظاهرش زيباست باطنشو نديدم قضاوت نميكنم ولي اكه اينو دادن40ميليون من اسممو عوض ميكنم
رضا: 1393/12/1115:03:50،
20
14
اراکی جون گل گفتی.
آرمان: 1393/12/1110:15:12،
38
13
طراحی این خودرو مخصوصا جلوش واقعا مثل ماشینهای لوکسه...خسته شدیم از طراحی 405 و پارس ...طراحی جدیدش می ارزه انصافا
نیما: 1393/12/1110:56:14،
46
19
من نمیدونم چرا برخی از دوستان نظرات غیر منطقی میدن.. یه جور میگن چینی بده انگار ایرانی چه گلی به سرشون زده.. واستون مثال از خودم میارم من از سال 1391 یه پرشیا سال 0 کیلومتر از کارخونه گرفتم به 20 روز نرسید که سرسیلندر سوزوند و کلا موتورش داغون شد ماشین رو بردم نمایندگی 45 روز طول کشید تا ماشین رو تعمیر کنن (موتور به کل عوض شد) حالا بماند که بعد از اون تا الانم کماکان مشکلات زیادی داره این پرشیا.. بعد سال 1392 یه لیفان ایکس 60 خریدم و تا الان 63 هزار کیلومتر باهاش رفتم . همه بلایی هم سرش اوردم اما هیچ مشکلی ندیدم حتی جزیی ترین ایراد تا الان نداشته.. در پایان واسه اینکه واسه کسی شک پیش نیاد یا خدای نکرده به من تهمت یا برچسب نزنن که یا دروغ میگم یا از طرف شرکتی هستم به خدا قسم میخورم صحبت هام مو به مو عین حقیقت بوده ... یا علی
ش: 1393/12/1111:25:05،
20
46
آره تو راست می گی! من ۱۰ ماشین چینی رو دیدم که حدود ۲۰-۳۰ هزار کیلومتر کلا از هم پاشیدن بعد تو میگی هیچ مشکلی نداشته???????
behnam: 1393/12/1112:06:25،
24
25
من 4 ماه ایکس 60 داشتم، کیفیت رنگش خیلی بد بود، هر ماه 2 بار تعمیرگاهش بودم، بعد 2000 کیلومتر بوستر ترمزش خراب شد 1 ماه طول کشید درستش کنن!!! سر بالایی که به زور بالا میره، 2 3 بار نیم کلاچ کنی خاموش میشه!!! استارت میخورد روشن نمیشد 5 دقیقه باید صبر میکردی شاید روشن شه!هر جاشم مشکلی داشت تعمیرگاهش میگفت بعید نیست خراب باشه، عیب از همه جاش میتونه باشه...قیمتشم که وقتی خریدم 67.500 بود، خواستم بفروشم شده بود 63 ، خلاصه با 4 میلیون لوازمش 60.500 فروختمش
اگه نگهش داشته بودم الان فوقش 53 میخریدنش!!!
کلا هم 11500 کیلومتر باهاش رفتم انقدر ضرر کردم
كمال: 1393/12/1111:03:36،
35
21
سلام خدمت دوستان .اونم دوستاني كه اينهمه فاز منفي براي ماشينهاي چيني ميدن. ديگه بايد طرزفكرمون رو عوض كنيم . ديگه بايد قبول كنيم كه صنعت خودروي ما 30 سال نسبت به كشورهاي ديگه عقب مونده. همين چين حداقل 25 كارخانه توليد خودرو با مدلهاي متفاوت داره ، و مطمئن باشيد كه كيفيت خودروهاشون از كيفيت خودروهاي ايراني كه قطعاتش ازچين با گريد 2 و 3 وارد ميشه خيلي بهتره پس قبول كنيد كه خيلي عفب مونديم اينقدر فاز منفي نديد
هرچند من خودم پژوپارس LX-TU5 با قطعات چيني دارم.
شازده: 1393/12/1111:29:47،
25
24
من خودم چینی سوارم و تعصبی ندارم. ولی اینرا سوار شدم حقیقتا بد آشغالی بود. کیفیتش به طرز غیر قابل توصیفی افتضاح بود.
767: 1393/12/1111:51:27،
21
14
هیچ ماشینی از 20 سال پیش درب راداتور ندارد بغیر از پیکان و پراید
مهدی: 1393/12/1111:54:11،
29
13
یه ماشین درجه 2 چینی بهتر از یه ماشین ایرانی با قطعات درجه 4 چینیه
من میگم این ماشین برای کسی که میخواد 4 سال خیلی شیک سوار شه و بره و بیاد بعد بفروشه، عـــــــــالیه، ولی ماشینی نیست 20 سال دیگه بتونی آگهیشو بدی بگی مدل 94 گزاشتم برا فروش
داغدار: 1393/12/1112:13:53،
26
11
از خودروسازان چینی کمال تشکر را داریم که با ورود خودشان به بازار
کشور تنوع و اپشن را بالا بردند و مردم را از افسردگی خودروهای
عصر یخبندان خودروسازان داخلی نجات دادند.از قرار معلوم ایرانخودرو
نمیخواهد دست از سر 405 بردارد و ان را برای سه سال اینده
پیش فروش کرده است.!!!!!!!!!!!!
احمد: 1393/12/1112:18:59،
15
12
خدا وکیلی کسانی که تجربه خودروی چینی دارند بدون ذکر اشغال
و بدرد نخوردن و...... واقعیت را برای استفاده دیگران ذکر کنند.
احسان: 1393/12/1114:02:47،
17
18
من خودروی چینی نداشتم ولی تو نمایندگی سایپا کار میکنم خودروهای چینی نسبت به قیمتشون آپشن های زیادی دارند ولی به مراتب کبفیتشون از شرکت های برند کمتره و یک موضوع دیگه هم که بازار خرید وفروش خوبی ندارند و افت قیمت بالایی دارند مثلا همین خودروی برلیانس یک شاسی بلند داره که ما چند تا فروختیم اول تو تیر قیمتش 90/600/000 بود که بعدا 99/500/000 شد خودروی خیلی قشنگی هست ولی به قیمتش نمی ارزه وبا اون قیمت یک اسپورتیج یا سانتافه کارکرده یا رنو داستر نو بخری بهتره ولی این خودرو h230 به قیمتش می ارزه
جی 5: 1393/12/1121:31:14،
14
15
اقا من جک جی 5 دارم 22000 تا راه رفته
اتوماتیک
عالیه
با سراتو النترام مقایسش کنی فقط از نظر چنتا اپشن مثل گرمکن سرد کن
و چهارتا ایربگ اضافی فرق داره
و گرنه موتور و سر و صدا و اینا یکیه
و نرمیش به مراتب بیشتر از اون دوتا ماشینه
دندش بدون نقص..تاخیر..ضربه و اینطور موارد کار میکنه
فقط کیفیت رنگش پایینه
احمق: 1393/12/1112:19:38،
28
16
حرف نداره
میخرمش
رهام: 1393/12/1112:19:41،
21
14
دم نویسنده برا ‍‍مقدمه گرم!
h: 1393/12/1112:44:20،
18
24
چین باید از صفحه روزگار محو شود
علی: 1393/12/1112:46:50،
16
11
متاسفانه در کشور ایران خیلی از افراد تصمیم گیرنده ،رشته های انسانی مثل ادبیات عرب ،فارسی و..خوندن و با رابطه یه سمتی را اشغال کرده و داد شعارشان گوش عالم و عالم را پر کرده و فکر میکنند تکنولوژی و علم ،مثل 4 تا صرف فعل و این جور چیزهاست.
این هم نتیجه اش .
ایوب : 1393/12/1113:01:01،
21
17
الان تمام خودروهای داخل ایران چینی هستند دیگه فرقی بین 206.پارس. 405 با h230نداره...الکی ب خودتون فشار نیارید فقط فکر جیبتون باشید
ا: 1393/12/1113:03:49،
26
29
برخی کارشناسان این ماشین را یک اشغال چینی ارزیابی می کنند....
رامین: 1393/12/1117:22:38،
18
14
چرا عادت کردیم دهن بین باشیم،همون کارشناسا که میگی ماشین هایی که اوردن و ساختن پدر مردمو در اوردن،بسه دیه ،واقعیت پیشرفت اساسی چین و ما توی توهمات همیشگی،
یه زمانی راجبه ماشین کره ایی هم همیم حرفا بود الان دست نیافتنی شدن.
ای بابا از دست شما الکی کارشناسا آ
فقط پارس: 1393/12/1113:19:33،
19
32
40 میلیون فقط پارس lx. پرشتاب و زیبا. تحریمیا هم تحریم کنن تا ارزون بشه.خخخخخ
احسان: 1393/12/1113:52:32،
31
19
من خودم مسئول فروش نمایندگی سایپا هستم این ماشین با این قیمت عالیه و می تونه بازار پارس و ال 90 رو خراب کنه شرکت برلیانس هم از شرکت های معتبر چینه و با bmw همکاری می کنه
بی طرف: 1393/12/1117:02:47،
24
15
دلال ها محترم این همه سنگ پژو و ال نود به سینه نزنید. چین اقتصاد برتر دنیاست. هر روز بهتر از دیروز .
مجید ت: 1393/12/1117:39:10،
19
11
جلوش فوق العاده به روز و قشنگه
وحید: 1393/12/1119:38:28،
17
12
من یه دونشو ثبت نام کردم خوشحالم سمت ایران خودرو نرفتم الآن یه 405 89 دارم 3 دفعه جلوبندی عوض کردم دیسک و صفحه بوستر ترمز دینام و وسایل داشبوردشم زده بیرون و .... مصرفم که زیاد رخم که نداره گارانتی هم که افتضاح دیگه جی بگم دوستم لیفان 90 داره اصلا رنگ مکانیکی ندیده قضاوت با خودتون پارسم که بدتر باز ال 90 هی میشه تحمل کرد به جز رخش
علی: 1393/12/1120:12:04،
16
11
بعید میدونم اتوماتش را ۴۳ بدند
سجاد: 1393/12/1122:19:18،
13
11
حداقلش اینه ک توی ترکیب رنگش سلیقه به خرج داده .ماشینای ایرانی چششون رو میبندند هر آشغالی با هر رنگی اومد دستشون میندازن رو ماشین و شدیدا با این حرکاتشون دارن به مصرفکننده توهین میکنن
علی: 1393/12/1206:56:32،
8
18
انگار اسباب بازیه
حمید: 1393/12/1209:48:28،
19
9
اکثرمون چینی سواریم ولی نمیدونم چرا میخوایم خودمونو گول بزنیم که ماشینامون یه ضرب از خود فرانسه میاد.
من هر کسی رو دیدم از چینی ها به نسبت محصولات داخلی راضی تر بوده.
بهبود: 1393/12/1211:27:38،
15
17
اصلا همش درست ولی میرزه به تمام تولید داخل.قبول.ولی یه نکته رو نیاید فراموش کنید و اون قطعات یدکی و خدمات پس از فروشه من خودم یه mvm530 دارم چندماه ماشینم تو تعمیرگاه خوابید برای تسمه تایم و واتر پمپ.نمایندگی میگفت نداریم و نمیاد و اصلا پذیرش نمیکرد یه شماره به من دادن یه واسطه تو دوبی زنگ زدیم 1.900 یک ملیون و نهصد تومن این دوقلم رو برام فرستادن خودتون حساب بقیه قطعات رو بکنید. اینا ماشین میارن و میدن دستتون ولی بعدش به امان خدا رهاتون میکنن ماشین هم قطعه میخواد.

رامین: 1393/12/1213:07:05،
19
14
منم mvm530 دارم هفته پیش تصادف کردم جلوش کامل رفت ولی با ۵۰۰ تومن جمش کردم مثل اول،چطور شما گیر کردی حرف دیگه هست،کار من یکروز هم نشد.
بعدشم این ماشین از پارس خودرو میاد نه مدیران خودرو که بنداز در رو باشن
حمید: 1393/12/1214:17:06،
16
12
بخدا این خبرا نیست. درسته تامین قطعات ضعیف هستن اما نه دیگه در این حد. به امور مشتریان زنگ بزنید یا یه نمایندگی دیگه برید. من خودم 620 دارم تا حالا خرابی نداشتم که قطعه لازم بشم اما برای سرویسا میرم نمایندگی هرکی هر چی میخواد موجوده.
اصغر: 1393/12/1215:13:36،
11
16
رامین: والا با پراید تصادف کنی جلوش کامل بره خیلی بیشتر از 500تومن خرجش میشه من با 405سال 89تصادف کردم ا/5 کاپوتم رفت یعنی صاف شد و تعویض نشد سینی فنم تعویض شد و سپر جلو کامل تازه بدون چراغ ها 480تومن شد.شما خیلی خوب برات دراومده آدرس بده ماهم بریم!
محسن: 1393/12/1215:36:56،
16
17
نویسنده ی گزارش به لحاظ روانی خیلی داره سعی میکنه خودشو وابسته نشون نده ، اما تهش تابلو میکنه که عامل سایپاست.
تا مردم این آت و آشغالها رو تحریم نکنن روی ماشینهای بدردبخور رو نخواهیم دید!!!!!!!
فرزان: 1393/12/1314:15:52،
24
11
اخه چرا بى خودى جو ميدهيد واقعا با اين قيمت خيلى بهتر از لگن هاى داخلى است ان هايى هم كه چينى چينى مى كند أيا خدائي بالاتر از پيكان ،پرايد سوار شديد ان هم فقط بعنوان مسافر نه بيشتر بهتر نيست عقده هاى درونى را كنار گذاشته و واقعيت را قبول كنيد كه چين در صنعت خيلى از ما پيشرفته تر است و بزودى رقيب اروپا هم مى شود
محی: 1393/12/1616:58:27،
7
10
اه اه چقدر قیافه زشتی داره خدایی!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما