کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژوی فرانسه

کدخبر:۱۰۳۷۰یکشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰:۴۴۱۶۵۵۱ بازدید

مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی از نهایی شدن قرارداد این شرکت با پژو فرانسه خبر داده است که بزرگترین مزیت ایجاد شده در این قرارداد ...
قرارداد جدید ایران‌خودرو و پژوی فرانسه

مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی از نهایی شدن قرارداد این شرکت با پژو فرانسه خبر داده است که بزرگترین مزیت ایجاد شده در این قرارداد برای ایران، صادرات 30 درصد از تولیدات مشترک ایران و فرانسه است.این موضوع در حالی به عنوان یک نقطه قوت در قرارداد جدید با پژو فرانسه مطرح شده که در واقع یک مزیت جدید برای پژو ایجاد می‌کند و این شرکت می‌تواند در قالب تولیداتش در ایران، بخشی از آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.

به این ترتیب شرکت پژو نه تنها بابت تولیداتش در ایران سود بالایی کسب می‌کند، بلکه از امکانات کشور نیز برای گسترش شبکه صادرات خود بهره‌مند خواهد شد.نباید این موضوع را نادیده گرفت که صادرات تولیدات مشترک ایران خودرو و پژو، برای ایران نیز سودمند است،اما باید دید تفاهم صورت گرفته بین این دو شرکت خودروساز تا چه حد منافع دو شرکت را تأمین خواهد کرد و آیا در نهایت، توافق برد-برد که چندین مرتبه در صحبت‌های یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو مورد تأکید قرار گرفته است، محقق خواهد شد؟

آنچه مورد انتظار همگان برای توافق جدید با پژو بود، انتقال سطح بالای دانش فنی و مهمتر از آن، جبران خسارت واردشده در هنگام ترک ایران توسط پژو بود، موضوعی که ظاهراً در قرارداد جدید با پژو، چندان مورد توجه قرار نگرفته است.یکه زارع قبلاً در پاسخ به این مسئله که آیا جبران زیان وارد شده از سوی پژو به ایران در مذاکرات جدید مطرح شده است؟ به فارس گفته بود: این خسارت ممکن است از طریق امتیازاتی که ما از پژو خواهیم گرفت، خود به خود جبران شود.

حال ممکن است موضوع صادرات 30 درصدی تولیدات مشترک ایران خودرو و پژو به عنوان جبران این خسارت مطرح شود اما با توجه به ارقام اعلام شده در مورد خسارت ناشی از ترک پژو که حداقل 800 میلیون یورو یعنی معادل 3.2 تریلیون تومان برآورد شده است، نمی‌توان گفت که تنها صادرات بخشی از تولید مشترک جبران‌کننده خواهد بود.


پژو، یک‌شبه ایران را ترک کرد

پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران و تحریم صنعت خودرو، کارشناسان شرکت پژو بدون توجه به قرارداد این شرکت با ایران خودرو و بدون کوچکترین پایبندی به آن، یک شبه ایران را ترک کردند و به همه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین نیاز بازار خودرو ایران پشت پا زدند.

به این ترتیب، در شرایطی که ایران سرمایه‌گذاری بالایی برای برند پژو انجام داده بود، اما بعد از 23 سال همکاری، طی فراخوانی تنها در عرض یک هفته 30 کارشناس شرکت پژو از ایران خارج شدند.

پس از این اقدام، شرکت پژو هیچ پاسخی به تماس‌های ایران خودرو نداد و رابطه پژو و ایران خودرو برای مدتی قطع شد. چنین برخوردی با یک شرکت پس از 23 سال همکاری مشترک، در تاریخ صنعت خودرو جهان بی‌سابقه بود.برای شرکت پژو مهم نبود که در ایران چه میزان سرمایه‌گذاری برای این شرکت صورت گرفته و پس از خروج از ایران، چه برخوردی با مشتریان محصولات پژو خواهد شد.

به گفته یک مقام آگاه، طبق برآورد‌های اولیه 500 میلیون یورو بابت عدم تحقق برنامه تولید سال‌های 90 و 91 زیان به شرکت ایران خودرو وارد شد و این در حالی بود که باید خسارت ناشی از سرمایه‌گذاری‌های معطل مانده را نیز محاسبه کنیم.به گفته وی، حداقل خسارت اولیه که بابت قطع رابطه ناگهانی پژو به ایران وارد شد، 800 میلیون یورو یعنی تقریباً معادل 3 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

 

بی‌توجهی به گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان

توافق جدید ایران خودرو و پژو در وضعیتی صورت گرفته که ظاهراً در آن توجهی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت‌های خودروساز نشده است.

در متن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان آمده بود: طبق قراردادی که در سال 2003 بین روسای‌ جمهور ایران و فرانسه امضا و از سال 2004 اجرایی شد، شرکت پژو فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، با وجود آنکه این قرارداد تا سال 2014 اعتبار داشت، اما مسئولان این شرکت فرانسوی ها حق نداشتند در هیچ تحریمی علیه ایران شرکت کنند، اما آنها در تحریم ها علیه ایران شرکت کردند و با زیر پا گذاردن مفاد این قرارداد، کشورمان را ترک کردند.

در ادامه این گزارش آمده بود: شرکت پژو از ابتدای سال 1391 همکاری خود را با ایران قطع و به دنبال آن، شرکت ایران خودرو از ناحیه توقف ارسال قطعات متحمل خسارتهای سنگینی شد و عرضه خودرو به بازار توسط این شرکت به شکل قابل توجهی کاهش یافت. ایران در این سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بوده است. پس از اینکه پژو در فوریه سال 2012 ارسال محموله‌های خود را به ایران متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران 68 درصد کاهش یافت و به 145 هزار دستگاه خودرو رسید.

تهیه‌کنندگان گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان تأکید کردند: پیگیری تعیین میزان واقعی و نحوه جبران خسارت‌های وارده ناشی از عدم اجرای تعهدات توسط شرکت پژو فرانسه از مطالبات جدی هیأت تحقیق و تفحص است. لازم به ذکر است که مدیر عامل وقت شرکت ایران خودرو اخیراً اعلام کرده که این خسارت ممکن است از طریق امتیازاتی که ما از پژو خواهیم گرفت، خود به خود جبران شود!

به این ترتیب در تفاهم جدید با پژو موضوع مورد تأکید هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مورد توجه واقع نشده و به نظر می رسد قرارداد ترکمنچای جدیدی بین دو شرکت خودروساز ایرانی و فرانسوی منعقد شده است.

در چنین شرایطی این سوال مطرح است که چرا باید بعد از اینکه نمایندگان پژو، ایران را ترک کردند بدون طلب خسارت، دوباره سراغ آنها برویم و از آنها بخواهیم که برگردند؟

آن هم در شرایطی که خودروساز فرانسوی دیگر در همان شرایط تحریم به فعالیت خود در ایران ادامه داد و مسئولان فرانسوی اعلام می‌کردند تبعیت از تحریم برای شرکت‌های اروپایی که عمدتا خصوصی هم هستند در حد توصیه است و نه الزام و اجبار.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

آراز: 1393/12/1014:20:48،
75
266
خبرهای خوشی در راه است
ایرانسه: 1393/12/1014:47:24،
145
81
فقط ماشین اروپایی حتی مونتاژداخل

این که ایران و فرانسه بازار منطقه رو دست بگیرن بده !

اینکه چین بره فرانسه بیاد بده!

اینکه کره بره فرانسه بیاد بده !

البته باید همشون باشن ولی مونتاژ تو ایران . اونم با کیفیت بالا
منصور: 1393/12/1014:58:08،
258
41
ظاهرا شرکتهای مونتاژ کار شریک با چین خیلی دستپاچه شدن
درسته ایران خودرو یک شرکت پیر و سیاست زده است ولی سگ پژو شرف داره به این بنجل های چینی
علی جون: 1393/12/1015:02:52،
265
21
ایران خودرو که ضرر نکرد
مردم ضرر کردند که روز به روز ماشین های اشغال تر با قیمت بالاتر خریدند
میثاق: 1393/12/1015:06:55،
185
22
خیالم راحت شد که مدلهای جدید سمند و 405 با قالپاق جدید به زودی عرضه خواهد شد و هیچ جایی برای محصولات زشت و بی کیفیت آلمانی و ژاپنی در ایران خودرو عزیز دل وجود ندارد.
حمید: 1393/12/1016:26:27،
123
16
اونا هر وقت لازم باشه دوباره ایران رو یک شبه ترک میکنن.
حتی چینی هاش هم وقتی پای (منافع ملی) شون باشه همین کار رو میکنن
پس متن قراردادش مهم نیست! بهش گیر نده...
فضولی: 1393/12/1018:31:14،
56
19
انگار دوست فابریک آدم که سالها باهاش بودی سر یه شب بهت نارو بزنه بره
خیلی بده , ادم زجر میکشه و افسوس میخوره
حالا اگه این دوست فابریک آدم با اینکارش یهو برگرده , من که باشم دیگه طرفش نمیرم
یعنی ایران خودرو چقدر باید بدبخت باشه که هی بره طرف پژو , تو این یکی دوسال چقدر منت پژو رو کشید , اینهمه شرکت خودرو سازی معتبر تو دنیا هست غیر از چین و فرانسه , اینا چسبیدن به چین و فرانسه
مطمئنم پژو بیشتر از ایران خودرو سود میکنه شک نکنید
امیر: 1393/12/1019:56:21،
45
18
خبرهای خوب
فرانسه اشغال های از رده خارج رو بعد از دادن رشوه و رانت
به ما فروخت.
آخ جون از این به بعد ایران خودرو ماشین مدل 1992 را به دو برابر قیمت تحویل دو ساله به ما می فروشد
گاهی هم تحویل فوری با موتورهای من در آوردی
خبرهای خوب
آخ جون
ب: 1393/12/1020:07:13،
39
10
با سلام
به هر کسی که می شنایسد اطلاع رسانی کنید لطفا ( بنده چندین روز معطلی کشیدم و هزینه ی زیادی دادم):
خودرو های تولیدی سال 93 با کمترین کیفیت ممکن ( که فقط از نمایندگی سالم برن بیرون) تولید می شوند. پژوی 206 تیپ 5 خریداری کرده ام مدل 93. به علت روغن ریزی 6 بار به نمایندگی مراجعه کرده ام که اصلا کار مفیدی انجام نشده است (و این موضوع یک اپیدمی در تمام 206 ها است). بنده قصد تخریب ماشینی خاص یا دلالی ندارم. توصیه بنده به خوانندگان:

اگر بودجه ی شما محدود است از خودرو های کارکده ی مدل 90 به قبل خریداری کنید.
اگر می توانید بودجه ی خود را افزایش دهید و از ماشین های وارداتی استفاده کنید.

خواهشا برای خرید ماشین بی کیفیت ایرانی صفر عجله نکنید زیرا بعد از گذشت چند روز که هیجان ماشین صفر تمام شد این شما هستید و هزار عیب و ایراد و صف طویل گارانتی و پشیمانی.....
ابراهیم: 1393/12/1020:10:36،
37
12
می دونین چرا با این که ایران تو شرکت مرسدس بنز سهام داره محصولات بنزو نمیآره و چسبیده به فرانسه و چین.با این که بنز خودروی ارزونم داره.چون با تولید و فروش بنز بازار داغ لوازم یدکی جمع میشه و همه ماشیناشونو نگهمیدارن.کشته های تصادفات نزدیک صفر میشه مردم نفس راحت میکشن و البته یه عده بعد یه مدت سودشون کم میشه
بنگی: 1393/12/1022:22:46،
31
18
امیر جون فرانسه عادت داره رده خارجا رو بده دیگران با یه دسته گل روش تقدیم دیگران بکنه .ااااااااااا هم خودشو راحت کنه هم غارت کنه بقیه رو .مرگ بر فرانسه
پرایدسوار: 1393/12/1023:38:32،
33
14
اگه فقط فرانسه تو ایران باشه دوباره میپیچونه
بایذ فرانسه آلمان چین کره ژاپن باشن خودمونم از این آشغال سازی در بیایم تا اگه یکی رفت غمی نباشه
شهاب: 1393/12/1108:38:12،
21
14
بجای اینکه بروند با شرکتهای آلمانی و ژاپنی قرارداد ببندند میرن دوباره با فرانسوی هایی که امتحانشون پس دادن قرار داد میبندن!!مشخصه که باز هم ایران خودروهایی فقط منافع خودشون رو دیدن و کاری به مردم و مشتری مداری و ماشین روز و استاندارد و... ندارن تا کی میخواهید جنسای بنجول قدیمی فرانسوی را به خورد مردم بدید!
محمد: 1393/12/1109:54:32،
23
13
اونجا كه نوشته 500 ميليون يور به ايران خودرو خسارت خورده خيلي خنده داره چون بعد از اعمال تحريمهايي كه هيچ اثري نداشت خودرو 3 برابر شد و خودروسازهاي ما با اين پول خسارت ديدن!!!!
خدايا از اين خسارتها به ما هم بزن!!
شمال: 1393/12/1113:06:41،
20
13
باز این پژو و رنو کدوم ماشین اسقاطی و توقف تولیدشون که هزار تا مشکل فنی و ایمنی داره رو میخوان بدن ایران تولید کنه ؟!!!
afshin: 1393/12/1115:00:03،
18
15
ایران خودرو چون خودش به شانه خالی کردن و فراموش کردن تعهدهاش شهرت داره و این کارها براش عیب نیست حالا شریک فرانسویش دو سال پیش یک کاری کرده ضررش رو هم از جیب مردم پرداخت کردن و مشکلی براش نیست
خوشخط: 1393/12/1014:24:59،
127
93
هر وقت میبینم یکی خودرو چینی سوار شده ،فکر میکنم اون شخص آدم سطحی باید باشد ، امیدوارم با این قراردادها ریشه خودرو چینی از ایران کنده بشه.

حسین: 1393/12/1014:41:04،
97
102
شما هنوز خوابی که حرف میزنی چند سال دیگه چین ار کره جلو می افته شما هنوز میگی چینی بده پ نه پ محصول 1980 ایران خودرو خوبه که معلوم نیست قطعاتش از کجا تامین میشه نصف محصولات دنیا داره تو چین داداش داره مونتاژ میشه حتی ولوو با اون همه کیفیت
مرعوب: 1393/12/1014:56:23،
94
22
امیدوارم پژو فرانسه با قطعات چینی نباشد.
منطقی: 1393/12/1016:31:36،
61
67
آقا یا خانم خوشخط، از کامنت شما مشخصه که قطعاً خرید ماشین چینی برای شما آرزویی دست نیافتنی است و همان قضیه گربه و بوی گوشته.
محمد: 1393/12/1018:03:12،
49
58
من مطئنم آدمهایی مثل "خوشخط" کسانی هستند که تو عمرشون با ماشین بهتر از یه چیزی شبیه 405 مدل 82 رانندگی نکردند. راست می گی اقای خوشخط بیا بگو خودت چی سوار می شی؟ من الان جی ای سی جی 5 اتومات دارم. با 140 اسب قدرت و گیربکس اتومات قبلش هم یکی از محصولات ایرانخودرو را از صفرش به مدت 3 سال داشتم. قبلتر هم یکی از محصولات سایپا رو از صفرش 5 سال داشتم.
این ماشین چینی اصلا قابل مقایسه با اونها نیست. و من واقعا از پولی که براش دادم راضی هستم.سواری یه ماشین 120 تومنی رو میده! فقط برای سرویس دوره ای میرم نمایندگی. البته من حساب کردم با این پول اگر واردات آزاد بود می تونستم یک خودرو اروپایی یا ژاپنی یا امریکایی بخرم. حالا که ازاد نیست! باید چکار می کردم؟ عمرم را تو تعمیرگاه ها میذاشتم و خودرو از رده خارج سوار می شدم؟ یا طعمه دلالا می شدم؟
امیرخان: 1393/12/1018:24:50،
25
29
تفکر شما در موارد زیر چیست ؟!

1- کسی که خودروی ملی ایرانی ، با قطعات چینی و هندی سوار است و به خودکفایی و مهندسین وطنش عشق می ورزد!
( سمند ، دنا ، تیبا ، پراید و ... )

2- کسی که خودروی فرانسوی ( مثلا! ) با قطعات چینی و هندی و... سوار است و به ماشین فرانسوی و تکنولوژی 20 سال پیش آن عشق می ورزد!
( انواع پژو ... )

لطفا دسته بندی های سطحی ، زیر سطحی و فوق زیر سطحی را مشخص فرمایید!
محمدرضا: 1393/12/1019:45:48،
28
15
محمد جون فکر نمی کنم لذت سواری و داشتن ماشین 120م کره ای رو داشته باشی چون با چینی مقایسه نمی کردی.البته حق میدم چینی بخری چون خودرو های داخلی واقعا آشغالا و چینی ها به قیمت به مراتب بهتر از داخلی هان
پاسخ همه دوستان چینی سوار: 1393/12/1022:38:41،
28
21
واقعا راست میگن که دو دسته از آدما مدام سعی میکنن اشتباهشان و توجیه کنن و بقیه رو هم به اشتباه بیا ندازن. اولی کسانی که ازدواج میکنن دومی کسانی که ماشین چینی میخرن. یه بنده خدایی نوشته جک اتومات سواری ماشین 120 میلیونی میده خخخخخخ آخه بنده خدا تو تا حالا ماشین 120 میلیونی و شستی که نظر میدی؟ بیا من میتسوبیشی asx دارم مدل 2013.هر جا خواستی با فرغون چینی تو کورس میذارم.
مجید جان: 1393/12/1023:57:37،
12
22
دوست عزیز پایین بری بالا بری فعلا ماشین های چینی از پژوهای موجود گرونترن .هیچ ارزونی هم بی حکمت نیست حتما پژوهای موجود اشغالن که ارزونن
مهدی: 1393/12/1107:22:49،
20
15
خوشخط جان من هیوندا آزرو داشتم بعد از یک سال سواری به توصیه یکی از دوستانم فروختمش و جیلی خریدم واقعا که چیزی از هیوندا کم نداره جز قیمتش
احسان: 1393/12/1113:41:37،
24
15
مهدی جان نه اینکه جیلی ماشین بدی باشه، ولی آزرا داشتن هم لیاقت میخواد...
سجاد: 1393/12/1014:25:00،
86
22
با توجه به اینکه پژو به تعهداتش عمل نرکده بود قرار بود دیگه ایران با فرانسه کار نکنه چی شد؟
اینم یه شعار بود مثل بقیه حرف های ایرانخودرو؟؟
خخخخ
مهرو: 1393/12/1014:25:14،
69
190
سال 94 ماشین
ارزوه میشه +++++++++++++++++
گروووووووووون میشه -------------------------

بخرم یا نه مممنون
محمد: 1393/12/1014:49:06،
51
22
مهرو عزيز همين الان مجلس تصويب كرده ٢٪ ماليات ارزش افزوده اضافه بشه. با نرخ تورم هم هزينه هاي جانبي و بينه و ... اضافه ميشه كه اونا رو هم شركت از جيب مصرف كننده ميده

پس بعد از عيد، تو شرايط عادي حداقل ٥٪ خودروهاي داخلي افزايش قيمت خواهند داشت
حالا صحبتهايي هم هست از ازاد سازي كلي قيمتگذاري خودروهاي داخلي كه اونم قيمتها رو زياد بالا ميبره.

پس بهتره اگه شرايطشو دارين الان اقدام كنين.
ضمن اينكه با وضع موجود، اينده نگري و پيشبيني شرايط سود و زيان بازارها در شرايط اقتصادي ما غير ممكن هست
يه تجربه عمومي هم هست كه چيزي كه گران بشه ارزان نميشه...
پس زياد بفكر اينده و ارزاني نباشيد
حسن: 1393/12/1015:09:53،
44
20
قطعا به خاطر ارزش افزوده و دستمزد و ... گران ميشه ولي خيلي كم چون بازار توي ركوده و جا نداره كه با گران شدن خودرو بيشتر به ركود فرو بره.
سیاوش: 1393/12/1017:04:29،
22
21
طبق مصوبه مجلس مالیات بر ارزش افزوده واسه سال 94 همون 8 درصد باقی می مونه
رضا: 1393/12/1115:18:09،
24
19
خود وزیر صنعت گفته خودرو سال آینده بالا میره. به عنوان پیشنهاد به نظر من قبل از عید یه ماشین دسته دو قبل از ۹۱ بگیر. البته اگر بودجه هیوندا داری که مبارک باشه. ولی من خیلی در مورد ماشینای صفر تحقیق کردم. بیش از ۸۰ درصد ناراضی بودن. اگه دسته دو تمیز گیرت اومد نهایتا با ۲ تومن (البته اغرلق آمیز) میتونی ماشینو بسازی.
ماشین از دلال جماعت نخر. خیلی بوووووق هستن. موفق باشید
غلام: 1393/12/1014:25:48،
40
24
واقعا کسی نیست نظارت کنه این خودروسازها چیکار میکنن؟ بخاطر دوزار سود بیشتر هر قراردادی رو با هر کسی امضا میکنن و کسی هم چیزی نمیگه
میثم: 1393/12/1017:50:53،
33
18
هست ولی دستشون تو یه کاسست!
پیر دیر: 1393/12/1014:25:51،
21
17
...
ما مریدان روی سوی ... چون آریم چون
روی سوی خانه خمار دارد پیر ما
قنبر: 1393/12/1014:26:30،
67
19
نیو405 باقالپاق جدید محصول جدیداشغال خودرو
عارف: 1393/12/1014:26:41،
36
17
حالا که بعد این همه وقت پژو برگشته ایران
مثلا چی میخوتن تولید کنن
که هم مدل بروز باشه نه مال 100 سال پیش
هم مردم تو این وضع اقتصادی و بی پولی بتونن بخرن؟
سیامک: 1393/12/1014:26:49،
48
37
این بهونه گیری های مسخره رو ول کنید بابا. خوب ایران و ترک کرد چون کاملا تحریم بودیم. وقتی نمیدونست سود شو از ایران ببره واسه چی وایسه اخه؟! کدوم شرکت تونست تو ایران بمونه که پژو بتونه؟! برید خدا رو شکر کنید که بازم قبول کرده بیاد کار کنه و گرنه باید همون فرغونهای بی سر و ته و بنجل چینی سوار بشید.
جواد شوشتری: 1393/12/1020:45:23،
20
16
مطابق قرارداد منعقده بین روسای جمهور ایران و فرانسه در سال 2003 ، پژو حق شرکت در هر تحریمی علیه ایران را تا سال 2014 نداشت ولی این شرکت خود وارد تحریم ایران شد . در ضمن سود بالای هم در آن زمان می برد . در مورد خودروهای سواری چینی هم بهتره نظر آنهایی را که از آن استقاده می کنند ، جویا شوید
بنده خدا: 1393/12/1014:28:47،
44
25
جزلگن چیزی نیست این شرکت پژو تمام ماشین هاش مزخرفن چون درایران خودرو ساخته میشه ومیچپونن به مردم ایران
زره پوش: 1393/12/1014:29:11،
34
21
اي بابا . پس حق چين چي ميشه
علی حسینی: 1393/12/1014:29:34،
47
30
عیب نداره... بذارید پژو برگرده... 206 خیلی آشغال شده... پژو برگرده دوباره کیفیتش خوب میشه تازه 207 هم دوباره هم تولید میکنند
جلیل: 1393/12/1019:41:30،
16
28
ماشین فقط و فقط 207i بخدا سالاره.. نرم و بی صدا و پرشتاب و کم مصرف . فقط باید سوار بشین تا بفهمین چیه حتی سواریش از ازرا بهتره
ن: 1393/12/1014:31:53،
37
15
تا زمانیکه مدیران سیاسی در راس صنایع ما باشند باید انتظار اعمال قاجار گونه از اینها باشیم.
آرش: 1394/1/104:42:27،
8
8
داداش تو تا حالا ٢٠٧ اصل فرانسه رو ديدي كوپه هستش نه سدان ، اينا مونتاژ اين بي شرفاس همون ٢٠٦ با چراغ جديد و البته ١٠ ميليون گرونتر
سوسن خانم: 1393/12/1014:35:37،
22
80
خیلی هم خوبه
به کوری چشم کسانی که نمیتوانند پیشرفت محصولات داخلی را ببیند
پیش به سوی جهانی شدن محصولات ایران خودرو
با این قرارداد قیمت خانواده پژو بالاتر خواهد رفت
البته باز هم هستند کسانی که پول دارند اما دوست ندارند ماشین بخرند
چون در واقع پولی ندارند و در رویا به سر میبرند
و من الله توفیق
مسعود: 1393/12/1015:01:55،
33
20
آدم خوب اگر این شرکت دوباره وارد ایران بشه دیگه کسی حاضر نیست دو زار هم بابت محصولات حال حاضر ایران خودرو پول بده!
فاروق: 1393/12/1014:36:04،
44
18
و ترکمانتچای و چپاول همچنان ادامه دارد
حمید: 1393/12/1014:36:41،
43
25
بابا مجبوریم می فهمی
اگه اونا نیان تا هزار سال باید 405 سوار شیم

اونا که نگفتن ما یه کاری کنیم که کل دنیا تحریممون کنن وقتی همه تحریم کنن خوب پژو هم مثل بقیه . هنوز خودشم ضرر کرده به خاطر اشتباهای دولت قبلی ایران
حسن: 1393/12/1014:55:33،
22
19
ضرر و زیان یک شرکت نیمه دولتی از کجا جبران میشه؟ از بیت المال. پس قاعدتا مسیولان دولتی ایرانخودرو دلشون برای ضرر و زیانها نمیسوزه که بخوان در قرارداد جدید در نظر بگیرنشون...
حسین: 1393/12/1014:58:36،
20
17
اگر خودروهای بروز با کیفیت و متنوع تولید بشه خوبه چرا نه ؟
ن: 1393/12/1015:00:29،
32
19
این همه خودرو ساز مطرح تو دنیا هست اونوقت ایران فرقون چسبیده به پژو.
نعهمیدیم چه سری با این پژو داره.
بیشه دراز: 1393/12/1015:30:00،
26
19
درصدبیشترایران ازخودروهای تولید داخلی استفاده میکنند کافیه بریدپارکینگ خیابانها راببینید کم اشغال اشغال بکنید بنظرمن گفتن این حرفها یه جوری اهانت به همشهری خودت است درضمن به هرچیزی خوشبین باشید بهترین استفاده رامی بری فکرمیکنید کسی که میخندد فقط شادی مال اوست نه عزیزم
من انواع خودرها سوار شدم الان یکدستگاه پراید ویکدستگاه نیواکتیون داریم هرکدام نسبت به قیمت خودش ارزش خودشو داره باور کن بیشتر با پرایدکارمیکشیم
سید حسن: 1393/12/1015:41:55،
32
15
ایران خودرو پس از خروج پژو حتی نتونست نیاز لوازم یدکی داخل را انجام بده و از چین لوازم وارد میکنه که اکثر این ماشینها باید برای کلیه قطعات چندین مرتبه به ایران خودرو مراجعه کنن جیب شما هنوز جا داره
mostafa: 1393/12/1016:05:51،
25
16
هرچی سر ایران خودرو بیاد حقشه شرکت خود خواه و پول پرست که اصلا به فکر رضایت مشتری نیست
hasan: 1393/12/1016:21:47،
25
15
اولن اگه رنو موند پس کو مگان ال نود هم که اوضاعش خراب.پژو هیچ خسارتی نخاهد داد،کی گفته تحریم ها الزام اور نبود حتی کره هم قطعه نداد،پس نیسان کجا رفت،که تیانا تولیدش صفر شد،مزدا چی شد که تولید نشد،شما انگار تو باغ نیستی،
pepan : 1393/12/1016:33:54،
25
19
..اگه ایران لیاقت داره یه لحظه هم نمیره طرفه پژو..ولی گو غیرت..
این همه برند تو دنیا هست خاک بر سر شدند و نمیتونن ول کنن..
رضا: 1393/12/1016:59:30،
19
26
دوستان می خواستم ix35 مدل 2012 بخرم.به نظرتون ضرر می کنم یا نه؟
ناشناس: 1393/12/1017:35:31،
26
15
آدمهای ساده قرار داد ایران خودرو با دانگ فنگ چین هست که به نوعی پژوی چین بحساب میاد. قرار دو تا مدل پژوی 2008 و و 301 رو تو ایران مونتاژ کنه هردتاشون موتور tu5 دارن. هر وقت پژوی 308 با موتور توربو سه سیلندر تو ایران اومد شما باور کن.
احمدرضا: 1393/12/1018:19:15،
19
18
طرف خیلی راحت زده زیر قرارداد و وقتی که دلش خواسته پا شده رفته کشورش و کلی ضرر و زیان به ما زده. حالا ما دلمون خوشه که داریم دوباره باهاشون توافق میکنیم که برگردند اینجا. ضرر و زیان وارده هم که اصلاً مهم نیست. توی اینجور جاها هم که اصلاً چیزی به اسم عزت وجود داره. باز بگید تحریمها کاغذ پاره است. ولی به هر حال اگه برگردند به ایران با هر شرایطی که باشه خوبه. ولی ای کاش طوری رفتار کنیم که اینطوری خفیف و خوار نشیم.
چن چندی ...: 1393/12/1023:29:49،
17
17
آخر بیان یا نیان ؟؟

اول گفتی عزت دارین ردشون کنیم بعد گفتی با هرشرایطی بیان؟؟
امیر: 1393/12/1018:22:12،
27
17
اگر ایران خودرو با جنرال موتورز هم قراداد ببندد خروجی ان همین محصولاتی است که میبنید گران و بی کیفیت چون در این کشور
حمایت بی حد وحصری از خودروسازان می شود.
Mn: 1393/12/1018:37:16،
24
18
اینقدر شرکت های فرانسوی ضرر زدن نمی دونم چرا دوباره میرن سراغ اینا
بهترین خودرو ها رو می تونن به کمک شرکت های ژاپنی منتاژ کنن
یادت بخیر تینا ماکسیما
صیف: 1393/12/1110:41:39،
13
15
مشکل از پژو نیست
مشکل از مدیریت در ایران خودرو است
پسر شجاع: 1393/12/1019:40:34،
17
13
مردم دیگه این ماشین ها را نمی گیرند فقط mvm
مرتضی: 1393/12/1019:44:00،
13
15
اگر به جای شراکت با این فرانسوی های کلاه بردار با 4تا شرکت اسیایی ایران خودرو قرداد می بست خیلی بیشتر پیشرفت میکرد اون از پژو اینم از رنو که باز تازه سر فرستادن قطعات ال90 بهونه در میاره
ژاپن: 1393/12/1021:54:55،
16
16
میدانی کره چطور کره شد رفت با ژاپن شراکت کرد
میتسوبیشی خیلی کمک کرد به ژاپن
ایران رو نگاه کن با کجا شراکت کرد اخرشه چیشد
خودرو پژو با آلیاژ اصل مصرفش ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
الان چکار کردن....


خدا ترس باشید
محسن: 1393/12/1022:03:44،
18
18
مسئولین ویران خودرو که فقط پول رو می شناسند، لا اقل دولتیها به خاطر مردم باید وارد عمل بشند و جلوی این استعمارگری های فرانسوی ها رو بگیرن. خودرو ساز قحطی که نیست ، مگه ما نمیتونیم مثل برزیل با فولکس آلمان قرارداد ببندیم ؟!!!
خریدارفلک زده خودرو: 1393/12/1022:10:48،
12
14
باسلام دوستان عزیز چرابایدمااینقدر پول اضافی به ایران خودرو بدیم مثلا قیمت یه ماشین خوب به پول ما تو ژاپن چقده
خوشخط (جواب محمد آقا): 1393/12/1022:41:24،
15
19
دوست عزیز بحث های فنی محلی برای بیان اینکه تو چه ماشینی سوار میشی ومن فلان یا بهمان ماشین سوار میشم نیست.من در حدی که دارم یک ماشین غیر چینی سوار میشم که خیلی هم ازش راضیم،اما هنوز احساسم راجع به مالکان ماشین های چینی همونه که گفتم.
progman: 1393/12/1023:34:02،
25
13
تاسف برای ایران که خودش نمیتونه پلت فرم و موتور و... طراحی و درست کنه ... از اون طرف طراح بی ام دبلیو آلمانی جوانی به نام بهنام فقه زاده باشد...
علی: 1393/12/1023:35:35،
17
16
خداوند زمین واسمان راافریدوساخت بقیه چیزهارا به چین واگذار کرد'
علی: 1393/12/1023:36:21،
16
9
واقعا این پژوی فرانسه چه کسی رو توی ایران داره که همیشه منافع پژو تضمین شده هست ؟یعنی هیچ شرکت خودروسازی دیگه توی دنیا نیست که ما بریم سراغش فقط آسمون باز شده پژو افتاده پایین ؟!!!
این همه خودروساز ژاپنی ، آلمانی ، آمریکایی چرا 30 ساله پژو قبضه کرده اینجا رو ؟!!!
یک دلسوز صنعت خودرو: 1393/12/1107:34:56،
19
9
به احتمال قریب به یقین این قرارداد هم مانند قرارداد ننگین ال 90 به ضرر ایران تمام خواهد شد. دوستان یادتون نره که ال90 قرار بود صادر بشه ( 40 درصد تولیدات ، قرارداد رنو باایران) اما چی شد ؟ فرانسوی ها هم نقطه ضعف ایران را پیدا کرده و ول کن هم نیستند.
m: 1393/12/1107:44:16،
24
17
اونا که از قراداد با فرانسه خوشحالند اصلا تا حالا فکر کردن چرااىران خودرو با فراتسه قرارداد مىبده کاملا مشخصه چون فرانسوى ها خوب رشوه پرداخت مى کنند
یک ایرانی: 1393/12/1111:42:13،
23
14
یک سوال؟چرا شرکت هیوندای و کیا که بیشترین فروش خودرو را تو ایران دارن یه کارخانه مونتاژ خودرو های روزشون رو تو کشور ما ندارن؟میدونین اگه تو ایران مونتاژ بشه حداقل 30درصد قیمتشون پایین میاد؟میدونید چقدر اشتغال ایجاد میشه؟میدونید چقدر انتقال فناوری میشه؟
احمد: 1393/12/1113:00:46،
17
11
خیلی متاسفم بابت این قرارداد
توی این شرایط ایران خودرو میتونست خیلی قویتر و بهتر کار کنه
اگر با یک شرکت دیگه که الان با مشکل مالی داشت قرارداد میبست میتونست هم امتیازات بیشتری بگیره هم نیروهاش بفرسته آموزش ببینه هم تعهدات سنگینی بگیره که با تحریم ها نره و ...
ولی آنچه که به جایی نرسد فریاد است
بی غمممممم: 1393/12/1117:25:26،
18
16
چی دارین میگین بیکارینا سر خودتونو درد میارین

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما