کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

امکان سنجی اتصال دریای خزر به خلیج فارس

کدخبر:۱۰۳۳۲شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵:۱۵۸۵۵۲ بازدید

رئیس کمیســیون امنیت ملی و سیاســت خارجی مجلس در ســومین اجلاس هم اندیشی دریای خزر بر لزوم پیگیری جدی و برنامه ریزی شده اتصال دریای خزر به ...
امکان سنجی اتصال دریای خزر به خلیج فارس

رئیس کمیســیون امنیت ملی و سیاســت خارجی مجلس در ســومین اجلاس هم اندیشی دریای خزر بر لزوم پیگیری جدی و برنامه ریزی شده اتصال دریای خزر به خلیج فارس تاکید کــرد و گفت: قــرارگاه خاتم با تشــکیل کارگروه هایی در حــال مطالعه و امکان سنجی پروژه است.

با توجه به توانمندی قرارگاه خاتم اگر این هدف در کشور کم آب ما محقق شود با توجه به آثار زیست محیطی در حمل و نقل دریایی نیز می تواند تحولساز باشد. علاءالدین بروجردی افزود: این ایده از یک پشتوانه و تجربه جهانی برخوردار است که میتواند یک تحول زیست محیطی عظیم در مناطق کویری کشور ایجاد کند.

تجربه چین در کانال یک هزار و 300 کیلومتری از جنوب به شمال این کشور و تجارب جهانی نشان دهنده این مهم است که این دیدگاه به واقعیت عملی نزدیک است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

nn: 1393/12/909:15:51،
180
56
آب دریاچه خزر هم خشک شد.بسلامتی ....
داوود: 1393/12/909:29:07،
147
39
و در آينده اي نه چندان دور، آقايان ايران و ايراني را نابود خواهند كرد و ملت همچنان ساكت هستند و مشغول بازي يارانه و بنزين. كمر به نابودي طبيعت منحصر به فرد ايران بسته اند و با ايچاد انواع آلودگي (هوا،​آب،​خوراك و ..) باعث نابودي طبيعت و مريضي ميليونها نفر خواهند شد. آخه آب شور توي خاك ماسه اي كوير، با ارتفاع بالاتر از دريا چطوري امكان داره افليم رو عوض كنه؟
کوکی(آزرا): 1393/12/909:31:01،
170
24

خواهشا پروژه هاتون مثل زاینده رود و دریاچه ارومیه و مسکن مهر و و و و ............ نشه.تا الان کلی هنر نمایی کردید.میدونم که تمامی این پروژه ها جهت ایجاد اشتغال برای برادران عزیز تر از جان خاتم می باشد.اشکال نداره نوش جان فقط زیاد خرابکاری نکنن.
nima: 1393/12/909:33:13،
83
82
اب دریاچه خزر خشک نمیشه... اگه این کار رو بکنن ک بعید میدونم بزارن ی عده خیلی عالی میشه... مگه قراره اب خزر رو بخورن !؟ از لحاظ مواصلاتی و تجارت و کم ابی واقعا تحول میشه.. و از همه مهمتر احیا زاینده رود و تالاب های در حال خشک شدن و اگر همتی باشه احیا دریاچه ارومیه..چون اب های ازاد رو دارن ب ابهای بسته میرسونن.. بتونن روی اصول اینکارو بکنن اب خزر هم تصفیه میشه ..البته اصول !!!!!
m: 1393/12/909:41:01،
187
14
برای ما آب نداشته باشه برا چینی ها نون داره....
امیدوار: 1393/12/909:41:15،
73
75
اگه بشه معرکه میشه..........

امیدوارم که بشه!
تخریبچی: 1393/12/910:15:19،
76
24
nn جان خزر از سطح آبهای جهانی نزدیک به 22 متر پایین تره
پس مطمئن باش خشک نمیشه
احتمالا" پر آب تر هم میشه
و در شرایط عادی آب تو این کانال سربالا نخواهد رفت
با این کار میخوان سطح آبشو کنترل کنند و هم یک کانال مواصلاتی و تجاری باشه
البته اگه دیگوله مسئولین کار کنه از جزر و مد آب این پروزه هم میتونن نیروگاه برق آبی تاسیس کنند!!!
من دیدم مسئولین تو این سایتا واسه ایده گرفتن سر میزنن و با بیان این طرحها خود شیرینی میکنن و پول هنگفتی هم به جیب میزنن
این طرح قبل انقلاب تا فلات مرکزی پیش بینی شده بود و یک سری عملیات نقشه برداری و شیب سنجیش هم انجام شده بود که رها شد
ولی اینکه به خزر وصل کنند خیلی دیگه زیاده روی هست و واقعا" پر هزینه خواهد شد
به قول معروف میگن سنگ بزرگ علامت نزدنه
حالا شما تا فلات مرکزی عملیاتیش کنید
بعدا" میشه ارتقائش داد
مواظب هم باشید کشور دو دسته نشه ایران شرقی و غربی
آتیلا: 1393/12/911:00:01،
87
29
نترسید هیج جا خشک نمیشه. چون کاری نخواهند کرد که خشک بشه فقط چند هزار میلیارد پول ناقابل رو به اسم این پروژه میگیرن هپلو میکنن بعدش هم کل پروژه از یادشون میره. وگرنه همه میدونن این پروژه قابل اجرا نیست و اگه بر فرض هم اجرا باشه به عنوان حماقت بارترین پروژه بشریت تو گینس ثبت میشه
آتیلا: 1393/12/911:07:56،
32
31
تخریب چی جان اگه سطحش پایین تر باشه به قول تو پر آبتر میشه یعنی احتمالا دفعه بعد باید با لباس غواصی بری رشت و ساری . در ضمن آب خلیج فارس شوره و اگه بره خزر گند میزنه به اکوسیستم اونجا. واقعا که اسمت خیلی با مسماست دقیقا با ایده هات همخونی داره
رضا: 1393/12/911:51:29،
18
11
بحث انتقال آب از دریای عمان به دریاچه خشکیده هامون بحثی بوده که کار کارشناسی برای انجام شده قسمت عبور از رشته کوه های البرز کار نسبتا جدیده البته تو موضوع ایرانرود دیده شده بوده یه سرچ تو گوگل با موضوع ایرانرود بزنین
قبل از انقلاب که دریاچه هامون خشک می شد اون موقع این موضوع مطرح شد که آب از دریای عمان به دریاچه هامون ببرن به خاطر ارتفاع کمتر کوه های منطقه مکران تو ارزیابی های قبل از انقلاب بحث انتقال آب دریای عمان به دریاچه هاومن عملی تلقی شده بود
سالار: 1393/12/912:11:48،
17
16
حالا 20 کیلومتر بکنن ببینن این کار شدنیه!!! عمق کانال باید 200 متر باشه و بعد از 5 سال رسوب میگیره...
صیاد: 1393/12/913:04:27،
18
12
اقاجان ازاین به بعد ما ازون برون وماهی سفید رو همین بغل شابدولعظیم صیدمیکنیم اقا تی جان را قربان ناز تیشین مره بیه.
مهدی: 1393/12/913:31:17،
33
13
هههههههههه.اگه این کاررو بکنند تابستان 94 دیگه در دریای خزر امنیت برای شنا نداریم چون کوسه ها به دریای خزر راه پیدا میکنند .(شما اگه راست میگید ازادراه تهران شمال بعد از چند سال تمام کنید بعد بیاید سراغ این طرح بزززززززززررررگ و غوووووووول اسا)
مهدی طلا: 1393/12/913:33:39،
13
15
با اینکار دشت کویر لوت میشه دریاچه چون سطح شون از سطح دریا پاین تر است وکاملا میرن زیر اب
بابک2: 1393/12/914:32:28،
31
18
ای خدا ا ا ا ا ا ا ا ا ا

کشورمان را تبدیل به بیابان کرده، نابودش کردند حالا هم میخواهند کره زمین را نابود کنند.

خدایا خودت کمک کن ما مردم که بی عرضه هستیم فقط بلدیم حرف بزنیم خودت کاری بکن.
moham: 1393/12/915:25:42،
7
15
فقط خدا کنه سرنوشتش مثل اتوبان تهران شمال نشه...
بنگی: 1393/12/915:45:09،
20
13
اتفاقا حالا یه سری بخور بخور توش میشه .یه سری هم تعجب میکنن از دوستان خودشون اا
بنگی: 1393/12/915:53:22،
28
9
احتمالا توافق نزدیکه اا بالاخره اگه توافق بشه که نمیشه از تحریمها کاسبی کرد .بالاخره خاتم هم کاسبی احتیاج داره
حسن: 1393/12/916:29:31،
11
16
دقت داشته باشید که اگه این طرح موفق باشه, به خاطر دولت بی تدبیری و ناامیدی هست. اگه شکست بخوره تقصیر دولت قبل!!!!
m: 1393/12/921:12:07،
14
16
پروژه اتوبان تهران شمال رو نتونستن اجرایی کنن این که جای خود داره
پیرولی1: 1393/12/923:10:27،
13
10
طرح احداث کانال اتصال دریای خزر به خلیج فارس از سالهای دهه ۳۰ خورشیدی مطرح بوده‌است.کارشناسان طرح‌هایی برای ساخت این کانال از مسیرهای مختلف ارائه کرده‌اند. ساخت کانالی بن‌بست از دریای خزر به کویر لوت (کانال لوت) نیز مطرح شده‌است. هم‌چنین برخی کارشناسان از متصل کردن دریای خزر به دریاچه ارومیه دفاع می‌کنند. همچنین دولت منحل‌شدهٔ شوروی نیز بدلیل وابستگی به مسیر طولانی دریایی، که از تنگه‌های بسفر و داردانل و کانال سوئز، که تحت کنترل کشورهای ترکیه و مصر (متحدین آمریکا) بود، به منظور تماس از طریق دریا با کشورهایی همچون چین و هند، به ساخت این طرح، علاقه‌مند بود. این طرح اگرچه تاکنون به طور رسمی مطرح نشده‌است، اما مخالفان و موافقانی دارد.موافقان به درآمدهای سرشار ناشی از انتقال نفت، گاز، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها از آسیای میانه به خلیج فارس، و تغییر، و بهبود آب و هوای ایران بر اثر ریزش‌های
پیرولی2: 1393/12/923:12:13،
12
6
ناشی از تبخیر آب کانال و جلوگیری از ادامه روند کویری شدن ایران، کاهش شدید هزینه‌های ناشی از حمل و نقل داخلی کالا، گسترش شیلات در حاشیه کانال و قابل استفاده کردن بخش‌های عظیمی از زمین‌های کویری ایران اشاره می‌کنند.مخالفین نیز به غیر عملی بودن این طرح با توجه به اختلاف سطح آب دریای خزر نسبت به آب‌های آزاد، احتمال زیر آب رفتن زمین‌های شمال کشور، مشکلات عبور از رشته کوههای البرز، ناتوانی دولت جمهوری اسلامی در اجرای طرح‌هایی به مراتب کوچکتر از این نظیر اتوبان تهران شمال و گسترش راه آهن و... اشاره می‌کنند.اولین طرح توسط مهندس هومان فرزاد در سال ۱۳۴۵ نوشته شده که وی این طرح را به سازمان پژوهش‌های علمی کشور ارائه داد. بر اساس این طرح باید بین دریای خزر و خلیج فارس دریاچه‌هایی ایجاد شود تا این دو دریا به هم متصل بشوند. در این ارتباط سه نقطه پست در ایران شامل چاله جازموریان، دشت لوت و دیگری هم دشت
پیرولی3: 1393/12/923:14:27،
15
8
دیگری هم دشت کویر در نظر گرفته شد.سال‌ها بعد طرح دیگری هم توسط آقای مسعود قمی به آقای مهندس موسوی نخست وزیر وقت ارائه شد. ساخت این کانال در دوران دولت هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز بررسی شد. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز ساخت این کانال را بررسی کرده‌است.هم اکنون دکتر بدیع بدیع الزمانی در آمریکا به همراه برخی کارشناسان ایرانی دیگر پیگیر ساخت این طرح هستند و پروژه‌ای با نام «ایرانرود» (Iranrood) نیز آماده کرده‌اند.بر پایه بررسی‌های جغرافیائی و زمین‌شناسی شروع مسیر از خلیج کوچک واقع در باختر خلیج چابهار به سوی شمال آغاز و پس از گذشتن از کنار شهر بم، کویر لوت را گذرانده، از کنار کویر نمک و شهر طبس به سوی شمال عبور نموده در حوالی ۱۳۰ کیلومتری خاور شاهرود به سوی شمال باختری متمایل شده و پس از گذشتن از کنار گرگان به بندر ترکمن در دریای خزر می‌رسد.طول آبراه بین ۱۴۶۵ کیلومتر تا ۱۶۰۰ کیلومتر برآورده شده
پیرولی4: 1393/12/923:15:56،
12
7
در طول مسیر باید کانالی به ژرفای ۵۰۰ متر حفر شود و از آنجائی که سطح دریای خزر نزدیک به ۲۹ متر از سطح دریای آزاد پائینتر است، در بخش کوچکی از مسیر در شمال ایران از الگوی کانال پاناما استفاده شده و تالاب‌هایی ساخته خواهد شد تا از سرازیر شدن آب دریای آزاد به دریای مازندران جلوگیری به عمل آید. در همین ناحیه می‌توان با نصب توربین، برق سراسر آبراه را تأمین نمود. پهنای آبراه در پائین ۲۵۰ متر و در سطح زمین ۱۰۰۰ متر پیشبینی می‌شود تا بتواند رفت‌وآمد دو سویه کشتی‌های بزرگ از جمله نفتکش‌ها را امکانپذیر سازد.عملیات اجرایی طرح شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای خزر به حوزه فلات مرکزی ایران، بامداد روز دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۱، با حضور محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسلامی ایران، در منطقه گوهرباران ساری آغاز شد. هزینه اجرای این طرح، دو هزار میلیارد تومان و پیمانکار اصلی آن قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران
پیرولی5: 1393/12/923:16:50،
9
11
است. این طرح قرار است سالانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب را پس از شیرین‌سازی در کنار دریا از طریق لوله‌های آبرسانی به مناطق مرکزی ایران از جمله استان‌های سمنان، قم و اصفهان برساند. بخش اول طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی و سمنان که استان زادگاه محمود احمدی‌نژاد است، ۲۴ ماه زمان می‌برد.بنا به گفته هرودوت: «بیشتر آسیا را داریوش بزرگ اکتشاف کرده بود. در آنجا رودخانه‌ای است به نام سند که در آن نهنگ (تمساح) فراوان وجود دارد و تنها یک رودخانه در روی زمین (رود نیل) بیش از آن نهنگ دارد. داریوش که می‌خواست بداند سند از کجا سرچشمه می‌گیرد و در کجا به دریا می‌ریزد، کشتی‌هایی را به سرپرستی اسکیلاکس دریانورد هخامنشی و مردان دیگری را که به راستگویی آنان اعتماد داشت، در پی این کار فرستاد. پس از این اکتشاف دریایی داریوش بزرگ، هندیان را تحت فرمان خود درآورد و آن دریا را در قلمرو ایران قرار داد. به این
پیرولی6: 1393/12/923:18:48،
10
9
و آن دریا را در قلمرو ایران قرار داد. به این ترتیب معلوم شد که آسیا به جز بخشهایی که در طرف برآمدن خورشید است، از جهات دیگر به آفریقا (Libya) شباهت دارد». از این قرار، اسکیلاکس دریانورد هخامنشی، در زمان پادشاهی داریوش نخست (پادشاه ایران از ۵۲۱ تا ۴۸۵پ‌م) معروفیت و شهرت یافته‌است. در سال ۳۴۸ تا ۳۶۰ پ‌م، کتاب مسافرت دور دریایی اسکیلاکس (Periplus of Scylax) نوشته شده که در آن شرح گشت‌های دریایی اسکیلاکس دریانورد، از جمله این مسافرت به تفضیل آورده شده‌است، اما، نکته بسیار جالب در این کتاب، ادامه مسافرت اسکیلاکس دریانورد است. او از خلیج پارس به راه می‌افتد، و دریای هند را طی می‌کند، به سوی سرچشمه رودخانه سند رفته، از آنجا سرچشمه رودخانه جیحون (Oxus) را می‌یابد، از رودخانه جیحون به سمت دریای مازندران ره می‌سپارد. رودخانه جیحون تا سال ۱۵۵۰ میلادی (۹۲۹ خورشیدی) به دریای مازندران می‌ریخته و دو دریا
پیرولی7: 1393/12/923:19:44،
7
10
دو دریاچه وخش (آرال) و مازنداران به یکدیگر مربوط بوده‌اند. امروزه محل پیوند این دو دریاچه، گودالی به نام (آقچه‌بایا) با ژرفنای ۸۲- متر، پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته‌است. ارسطو در نوشته‌های خود به این کتاب و این سفردریایی و این آب‌راهه اشاره نموده، خواندن آن را جزو وظایف شاگرد خود، اسکندر مقدونی، قرار داد. پولوبیوس (۱ پ‌م) و استرابون (۱ پ‌م) هم شرح این سفر دریایی و این آب‌راهه را در نوشته‌های خود آورده‌اند. مطالب این کتاب از جمله سفر دریایی از خلیج پارس به دریای مازندران، توسط دانشمندان معاصر، افسانه آمیز تلقی شد، تا اینکه، در سال ۱۹۵۷ میلادی (۱۳۳۶ خورشیدی) دانشمندان شوروی سابق بقایای حفاری یک ترعه، مربوط به زمان هخامنشیان، در سرچشمه‌های ایندو رود را پیدا کردند. این کشف باعت توجه دوباره دانشمندان به داستان این کتاب بود. با توجه به حفر کانال سوئز میان دریای سرخ و رودخانه نیل در مصر، در
رضا: 1393/12/1212:17:47،
12
11
امیدوارم دریاچه خزر هم به روزگار دریاچه ارومیه مبتلا نشود با عمل نسنجیده پر کردن دریاجه ارومیه جهت احداث پل.
جای دریا عوض شده!: 1393/12/909:25:04،
53
14
این که به جای خلیج فارس به دریای عمان وصل شده!!!!!!
سعید: 1393/12/913:11:10،
27
11
سطح آب دریای خزر 29 متر پایین تر از ابهای آزاده اگه این اتصال صورت بگیره سطح اب دریای خزر 29 متر میاد بالا حالا اساتیدی که میگن خوبه و عملیه حساب کنن اگه 29 متر سطح اب بیاد بالا چی میشه؟؟؟؟ فک میکنین کشورهای دیگر حاشیه خزر ساکت میشینن؟؟؟؟ حالا تاثیرات منفی زیست محیطیش به کنار
شوشي: 1393/12/914:02:35،
15
16
عزيزم سد
تنها كاري كه بلدن سده!
تمام ايران خشك شده به خاطر سدهاي بيهوده
کلنگ: 1393/12/909:25:07،
73
14
حالاکلنگش رابزنیدتا50سال یه عده ای ازبودجه اش سرسامان بگیرن بعدمثل جاده تهران شمال طول بکشه مهم نیست
بانو الکسیس: 1393/12/909:27:31،
49
14
الان این شکلی که کشیدن واقعن به خلیج فارس متصله آیا ؟ :))))

خدایا خودت رحم کن
اراز: 1393/12/909:30:18،
74
12
شماها رو یه پل میانگذر دریاچه ارمیه که ارومیه رو به تبریز وصل میکنه موندین حالا میخواین خزر و به خلیج فارس وصل کنین....
مجید: 1393/12/909:35:10،
32
20
انتقال آب شور چه اثری در آبادانی کویرهای مرکزی ایران می تواند داشته باشد!
مهدی: 1393/12/914:03:29،
33
13
اثری که برای کویر نداره ولی برای قرار گاه خاتم که خیلی اثر داره !!!
زاهدان: 1393/12/909:39:46،
17
17
درياي چابهار يا خليج فارس
علی: 1393/12/914:00:26،
12
15
دریای چابهار دیگه از کجا دراومد ، هر روز یکی توی این مملکت ادعا می کنه برو بابا آمو دلت خوشه .
مهندس: 1393/12/909:44:00،
34
15
بازم یک کار بی مورد دیگه !
کارنشناس: 1393/12/909:45:05،
29
13
با این نقشه ای که من میبینم احتمالا آب دریای خزر وسط راه همش فرو میره تو کویر و خلیج فارس هم خشک میشه ((:
علي: 1393/12/909:56:00،
21
12
با اين كار كشور به دو تيكه تبديل مي شه و ايران غربي مي شه شبه جزيره .
سعید: 1393/12/909:58:29،
66
14
اینها بهانه است تا یک پول قلمبه بره تو جیب قرارگاه خاتم الانبیا ، خیلی جالبه سپاه هم از بودجه کل کشور سهم داره هم تمام پروژه های پر از پول در مملکت دست اون هست بعد هم شعار خصوصی سازی میدیم
علی: 1393/12/920:45:44،
18
12
خصوصی سازی که نمی شه گفت باید گفت اختصاصی سازی !!
ایرانی: 1393/12/909:59:05،
31
38
قطعا شیب این کانال به سمت دریای خزر خواهد بود. خلیج فارس و دریای عمان به اقیانوس هند متصل هستد، پس اتفاقی رخ نخواهد داد. نکته بعد اینکه همانند چین سیستم اکولوژی و گیاهی به سمت سبز تر شدن پیش خواهد رفت. بارندگی بیشتر خواهد شد. این طرح کاملا عملی و نیاز ایران امروز هست.
سعید: 1393/12/913:21:17،
24
15
نیاز امروز ایران ما اینه که آدمهایی با طرز فکر شما برن کنار و آدمهای باصلاحیت و کاردان بیان سرکار استاد.
البرز: 1393/12/921:12:15،
10
15
قطعا اشتباه میکنی!
از خزر به خلیج فارس منتقل میشه!
با نام: 1393/12/1007:48:09،
8
8
آب بالا برره به پایین برره سرازیر میشه عزیزم
2015: 1393/12/910:05:48،
20
15
حتما می خوان اب را تصفیه کنند!!!
ریززززززبین: 1393/12/910:08:35،
74
15
در صحبت ایشان دو نکته اصلی روشن است:
1ـ قرارگاه خاتم انجام دهد.
2ـ از تجربه چینی ها استفاده شود!
علی: 1393/12/910:34:41،
39
12
چه تصادفی ، منم بعد از اینکه نظرمو نوشتم ( خاتم و چین ) دیدم شما هم دقیقا به همین دو نکته اشاره کرده اید واقعا مردم ریشه ی همه ی گرفتاری های کشور را خوب شناخته اند.
قلی: 1393/12/910:23:24،
33
14
جذابیت کار اینجاست که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که فوق تخصص انتقال آب است این موضوع رو داره پیگیری می کنه. نمایندگان مجلس ما نوبرند . حیف این همه استعداد که داره هدر میره
واقعیت : 1393/12/910:29:00،
28
17
این ها کمترین دانشی درباره این کار ندارند . انتقال آب از دریای خزر نیاز به تاسیسات عظیمی دارد که فقط ساخت نیروگاه آن بودجه وزمان زیادی را لازم دارد !! کدام مطالعه کارشناسی درباره این پروژه انجام شده و با کدام پول می خواهند آنرا انجام دهند؟!
حرف های گنده زدن و لاف زنی برای این ها حد ومرزی ندارد!
علی: 1394/11/2014:49:02،
8
7
حالا خود شما چقدر دانش داری که به راحتي قضاوت میکنی من که مهندس مدیریت پروژه هستم به خودم اجازه نمیدم بدون امکان سنجی همه جانبه نظر قطعی بدم اروپا هم اشتباهاتی داشته اگرخواستی بگو چند تا رو برات نام ببرم و مدل توسعه روسی محکوم به شکست هست که ماانجامش دادیم اما مدل توسعه چینی اتفاقا بسیار عالی جواب داده ویادت باشه حتی یک دیوانه هم ميتونه یه کار فوق العاده انجام بده پس در هیچ شرایطی زود قضاوت نکن ولطفا ولطفا ولطفا بیشتر مطالعه وکمتر با غرور حرف بزن
مسعود: 1393/12/910:31:23،
24
10
جدی نگیرید
به مناسبت روز جهانی آینده!: 1393/12/1420:08:42،
10
7
اتفاقا خیلی هم باید جدی بگیریم. پروژه توجیه می شود، آغاز می شود، یک چاه ویل برای بودجه های مملکت درست می شود و مانند بسیاری پروژه های دیگر پروژه ای نیمه کاره روی دست مملکت می ماند که سطح وسیعی از کشور را به گند کشیده است، تا سالها بعد خوراک برای روسای جمهور بعدی تامین می شود که از ندانم کاری و آسیب کلانی که مسئولان این زمان مسببش بوده اند گله کنند و به آن بتازند؛ قرارگاه کمی آباد می شود و تعداد معدودی در قرارگاه، فوق آباد می شوند و همچنان برای ریزگردها و تالابها و رودهای خشکیده،برای پژوهش و آموزش، برای امور شهرداری ها و روستاها و ... بودجه نخواهیم داشت.
باید جدی بگیریم قبل چون آنها ما را اصلا جدی نمی گیرند.
علی: 1393/12/910:32:57،
42
14
قرارگاه خاتم !!!!!
تجربه ی چین !!!!
مهدی: 1393/12/910:36:21،
42
16
قرارگاه خاتم فقط دلالی می کنه خودش هیچ تخصصی نداره می شه بفرمایید طبق کدوم مناقصه قرارگاه خاتم برنده ی اجرای این طرح شده است؟؟؟؟؟
رضا: 1393/12/910:42:33،
29
22
این طرح در صورت اجرا، احمقانه ترین پروژه تاریخ مهندسی خواهد بود.
ناشناس: 1393/12/911:09:29،
13
16
حتى اگر فعلاً عملى نباشه ، به عنوان بارش افكار ايده جالبيه
ابراهیم: 1393/12/911:18:10،
23
23
اتفاقا" این پروژه کشور مان را نجات می دهد و هم باعث اشتغال زایی و هم باعث رفع مشکل بی آبی می شود فقط اگر اجرای این پروژه زیر نظر شرکتهایی باشند که قبلا این کار را کرده اند و اگه دست پیمانکار ایرانی باشد بخور بخور نمی گذارد پروژه تمام بشه و پول ملت هدر میره .
رضا: 1393/12/911:48:51،
25
9
شرکت هایی که قبلا این کار رو کردن یا آمریکایی بودن یا ژاپنی... که متاسفانه هردوشون هم اهل زیر میزی دادن نیستن!!!!
مسعود: 1393/12/911:51:41،
35
12
چه بخور بخور و اختلاسهایی بشه تو این پروژه
حمید: 1393/12/911:57:02،
28
10
بیخیال بابا!!! شما اتوبان تهران شمالو تحویل بده.کانال خلیج فارس تا خزر پیشکش. حتی اگه طرح خوبی هم باشه شما کننده ش نیستی. پول ملتو از بین نبرین!!!
javad: 1393/12/912:33:21،
23
14
من نمیدونم اینا چطوری فکر میکنند . بابا تو کویر با هزار جور زحمت دو قطره اب شیرین از زیر زمین میکشن بیرون که از تشنگی نمیرن حالا اگه بیان آب دریا رو از تو کویر رد کنن میدونید چی میشه . هیچی فقط آب شور تو زمین فرو میره و قاطی سفره آب زیر زمینی میشه و انوقت دیگه همون دو قطره اب هم گیر نمیاد و باید کلا استان های اصفهان و یزد و کرمان رو تعطیل کنند و مردمشون برن جای دیگه زندگی کنند . تازه این اول ماجراست بعدش کشند قرمز که با کشتی های نفت کش و باری دیگه از کشورهای دیگه اومده تو خلیج فارس و داره تمام اکوسیستم خلیج فارس رو از بین میبره به دریای خزر هم میرسه و اونوقت مشکل حل نشده خلیج فارس گردن خزر رو هم میگیره . بقیه موارد از جمله مسائل مالی و دو تیکه شدن کشور و زیر آب رفتن بخشهایی از کشور و بحث قاچاق کلا به کنار . چون دیگه جنس قاچاق رو با کشتی تو کل کشور میگردونند و نمیخواد دست به دست به دست بشه
حق طلب: 1393/12/912:55:50،
23
8
این ها اصلا فکر ندارند تا فکر بکنند! کارها دراین کشور بدون مطالعات علمی و کارشناسی است !
حسین: 1393/12/912:44:11،
35
8
بوی روسیه تزاری میاد ! یکی از اهداف دیرینه روسیه دست یابی به آبهای آزاد بوده است ! اشغال ایران و افغانستان هم از همین سیاست پیروی میکرده است' خدا میدونه این روسها با چه ترفندی این ایده و طرح را به ما تحمیل کردند !!!!''
ممکنه برای ما قدری منفعت داشته باشه ولی روسیه ۱۰۰ برابر ما از این کانال بهره خواهد برد !
سامان : 1393/12/916:13:55،
15
11
حرفت رو قبول دارم اما ايرانم اون موقع مي تونه حق ترانزيت بگيره
حسن: 1393/12/912:48:34،
36
15
استاد نقشه برداری ما می گفت آب دریای خزر 23 متر زیر سطح آبهای آزاد قرار داره و اگر اشتباها خلیج فارس رو به دریای خزر وصل کنیم به سلامتی تا نزدیکای قزوین می ره زیر آب . پس بهتره روی گزینه های دیگه فکر کنیم و خودمون و ملت رو سرکار نزاریم .
omid: 1393/12/913:14:24،
18
10
از اتوبان تهران شمال چه خبر؟؟؟!!!!!!!
عمله: 1393/12/913:53:48،
26
11
باز هم این رویا ها خوبه .احمدی نزاد میخاست اب قطب شمال را بکشه سمنان که عمرش کفاف نداد
ماهان: 1393/12/913:56:41،
20
9
چه طرح هایی!! از وسط تهران رد کنید بهتره شاید الودگی رو کاهش بده!!!
نمیدونی بدون: 1393/12/913:59:46،
25
14
میخوان ایران بره زیر آب همه مردم جهان از دستش خلاصشن.
amir: 1393/12/914:10:35،
19
13
اینطوری میشه ایران شرقی و ایران غربی ساخت .
ماهان: 1393/12/921:29:30،
9
10
عجب چیزی گفتی امیر آقا!!!!
عماد: 1393/12/1009:15:19،
13
7
کدومش با غرب رابطه خوبی داره؟ برین اون طرف زمین بخریم؟!
امیر: 1393/12/914:11:05،
22
11
مطالعه ی این طرح رو باید یک شرکت معتبر بین المللی انجام بده نه دلال های رانت خوار داخلی که هیچ تخصصی ندارن و فقط با دلالی و رانت خواری و بدون مناقصه قراردادهای کلان می گیرن ما نفهمیدیم نهادی که باید حواسش به مرزها باشه با اقتصاد چه نسبتی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
amir: 1393/12/914:12:30،
19
10
این حرفها فقط رویایی است . شما یه جاده تا شمال را 40 سال است . هنوز ادامه داره
عمله: 1393/12/914:16:41،
27
12
جون. روزا میریم اب تنی .ماهی میگیریم وتو شهر یزد قایق سواری میکنیم .بعدش هم یک نیرو دریایی درست میکنیم .فقط مواظب باشید غرق نشید
هم وطن: 1393/12/914:39:48،
21
14
اولين ركورد شناي درياي خزر تا خليج فارس به دست يك ايراني شكسته شد و .........
مهدی: 1393/12/914:42:53،
26
9
بهتر بود می گفتن فاضلاب های شمال و جنوب کشور رو به هم وصل می کنن . چون در شمال همه ی فاضلاب های ( مسکونی و صنعتی ) به خزر ریخته می شه و در جنوب هم به خلیج فارس ، حالا این فاضلاب می خواد از وسط کشور بگذره که دیگه همه چیمون کامل بشه.
آراز: 1393/12/914:53:10،
22
11
ترکی ضرب المثلی است با این مضنون که اول اونی رو که فرار کرده بگیر بعد اونیکه ایستاده رو فراریش بده
آقایان مسئول بی ک.... اول خشک شده هارا نجات بدید بعد بفکر دیگه باشید با این کاراتون باعث میشین که جوانان خوزستان و کرد ترک فکرهای بد بکنند دیگههههههههه
مهدی: 1393/12/920:48:42،
15
10
دوست عزیز در بدبختی که گرفتارش شدیم کرد و ترک و فارس نداریم متاسفانه همه سرنوشت مشترک بدی پیدا کرده ایم و همه با هم باید وضع بهتری رو درست کنیم .
حمید: 1393/12/915:27:46،
26
11
اگه عرضه انجام کار داشتن که نمی زاشتن دریاچه اورمیه خشک بشه.این طرح ها فقط برا پر کردن جیباشون از بیت الماله.
م م: 1393/12/919:09:36،
10
14
آقایان محترم اصلا نگران نباشید چون : ایران همه حرفو ، همه حرفو ، همه حرف.
مهندس وحید ص: 1393/12/919:52:16،
14
17
یادش بخیر تو علوم راهنمایی یه درسی داشتیم بنام قانون ظروف مرتبطه(آفتابه) '
یکی نیست به اینها بگه نخود مغزها با اینکار همه شهرهای شمالی زیر آب میرن. روسیه و آذربایجان و دیگر همسایه ها هم به فنا میرن. تازه از اونرو هم جزایر قناری و سواحل زیبای برزیل و آمریکا به گند کشیده میشن.
محمد: 1393/12/919:55:38،
15
11
سلام اقا رو کاغذ به جای خلیج وصلش کردن به عمان وای ببینید تو عمل به کجا میرسوننش
حمید: 1393/12/920:21:57،
11
12
اگه خیلی ادعاتون میشه فعلا برید آزاد راه تهران شمال که سی و چند سال ازش میگذره تکمیل کنید بعد بیاید سر پروژه های دیگه. معلومه که دیگه از پروژه های قبلی لوث شدن و نمیشه ازشون پول به جیب زد. بالخره باید از یه جایی کاسب شد، چی بهتر از این موضوع عوامفریبانه
رسول: 1393/12/921:22:48،
13
11
انشالله با این پروژه سر قرارگاه خاتم یه 500 سالی گرم میشه دیگه دست از بقیه جاها برمیداره
بیسواد: 1393/12/922:05:27،
15
12
آخه سطح خزر 27 متر پایین از دریای آزاد هست
اگه این کار بشه (که نمیشه) تمتم ساحل خزر زیر آب میره
آقا ........
progman: 1393/12/923:34:49،
10
6
آخ جون اشتغال زایی
هزارن هزار جوان لیسانس وفوق لیسانس مینتونن تو این پروژه شرکت کنن وسالیان سال کار کنن حالا بگید کار چیه؟
یکی کانال رو کلنگ میزنه و دیگری با بیل خاکش رومیده بیرون :))
تخيلي: 1393/12/1000:12:43،
9
7
اگه عملي بشه به عمر ما كفاف نميده اينا يه اتوبان تهران شمال نميتونن بزنن
دانشمند: 1393/12/1001:25:04،
12
8
دوستان ارجمند.
قرارنیست که دریای کاسپین مستقیما با یک شیب ملایم به دریای عمان وصل بشه و نصف ایران بره زیر اب.کانال احداث شده تراز خواهد بود و در چند نقطه از این کانال حوضچه های شناور سازی ایجاد میشود شبیه به حوضچه های شناورسازی تعمیرات کشتی وعرض ان حوضچه باریک است . فقط به اندازه کشتی های عبوری . دو طرف این حوضچه ها دریچه های بزرگ هم سطح سازی وجود دارد. با هر بار عبور یک کشتی فقط به اندازه نصف ظرفیت حوضچه اب وارد سطح پایین تر میشود.
این کار در دانوب . در کانال پاناما و درچین به همین صورت انجام میشود.
این طرح هزینه رو کمتر از 15 سال برمی گردونه از طریق عوارض ترانزیت . از لحاظ اقتصادی و توریستی و ایجاد در امد های جانبی و کاهش هزینه انتقال تولیدات داخلی برای صادرات بسیار حایز اهمیته . از لحاظ اکوسیستم هم تاثیر مثبت داره اما........باید ببینیم کی میخواداین زنگوله رو بندازه گردن گربه.
اکولوژیست: 1393/12/1618:41:25،
24
6
خیر آقا، این کار اکوسیستم را به باد فنا میده.
بهزاد: 1393/12/1008:50:17،
11
9
جنگل ها و کوهها و دریاچه ها و تالاب ها رو که نابود کردند حالا نوبت از بین بردن و نابودی طبیعت زیبای کویره
ایرانی: 1393/12/1009:22:25،
10
10
قرارگاه خاتم اکه توانایی داره ارومیه رو درست کنه
اف: 1393/12/1016:56:19،
7
9
چی بازم دستت با قرارگاه خاتم تو یک کاسه هست؟
بهروز: 1393/12/1108:19:18،
11
9
داداشای گلم بی خیال این حرفها ...انرژی اتمی حق مسلم ماست!!
احمد: 1393/12/1118:43:32،
9
11
جوک قرن میشه این پروژه
خبرنگار: 1393/12/1618:46:47،
22
30
جوک نمیشه، جوک هست. در دهه 40 این طرح پیشنهاد شد و همان زمان نقد علمی شد و سالها در کلاسهای مهندسی عمران مضحکه می شد.
آدم منطقی: 1393/12/1310:49:38،
7
8
آب دریای خزر از دریایهای آزاد به میزان 26 متر پایین تر است و اگر به دریاهای آزاد وصل شود به این معناست که سطح آب دریای خزر به میزان 26 متر بالاتر بیاید و این به معنای این است که تمام شهرهای ساحلی دریای خزر به زیر آب رود ،،،من نمی دونم این ایده ها و طرحهای شکمی رو آقایون از کجاشون در نیارن!!!!!!!!
فرح ناز: 1394/1/1711:57:15،
6
23
سلام دوستان این کار شدنی است اما با بررسی های دقیق و فراخوان نظرات کلیه صاحبنظران از همه جای دنیا چرا که اکوسیستم جهانی نباید آسیب ببیند.و از همه بهتر اینکه مناطق کویری امکان سبز شدن خواهند داشت چرا اینطور فکر نکنیم که با عبور آب شور از لایه های زمین کویر برخی کنشها و واکنشها باعث مناسب شدن آب برای کشاورزی شود؟ و قطعا قبل از هرچیز باید فکری برای ارتفاع دریای خزر کرد.
سینا: 1394/2/2713:48:12،
21
23
این کار شدنیه فقط پول گزاف میخواد و تکنسین کاردرست که امید به خدا بعد از توافق نهایی شدنیه. پولدار میشیم و تکسنین هم از خارج میاریم. امید به خدا. اگه نشه بدبختیم.
مهدی: 1394/4/2022:10:37،
18
16
این طرح در روز 21/1/1394به ذهن من اومد گفتم نمیشه ولی اگه بشه چی میشه بعدا فهمیدم که شخص دیگه اینو پیدا کرده کسایی که مخالف این کارن دشمن ایرانن و کسایی که موافق این کارن دوستای ایرانن نه دشمنش
میدونید فرق کسایی که میگن میشه و نمیشه چیه؟هر دوتاشون درست میگن:یکی نمیخواد و نمیشه ولی یکی میخواد و میشه وبه اهداف بلندش میرسه این شعار ما نتورکی های ایرانه پس بخواهید تا به ان برسید چون باخواستن میشه نه نخواستن
خواستن باید عملی باشه نه بگی من میخوام ولی بشینی هیچ کاری انجام ندی
پس سعی کنیم به جای توافق هسته ای ایران رود رو دست کنیم چون تا سال 1420خشک سالی ادامه داره حالا حالا ها تموم نمیشه ما ایرانو میسازیم ایرانی دارای سمند هایی که بهتر از بی ام وه 2020 دارای تمام امکانات باشد بهترین نوع ماشین های تاریخ ایرانی صنعتی به دور از همه از اختلاس های کمر شکن
هرکسی باید برای اجرای این طرح کار کنه
علی: 1394/11/2015:28:56،
10
7
متاسفانه با مدیریت ضعیف و عدم برخورد مناسب با مدیران بد که شکستهای پی در پی را به وجود آورده حاصل این شده که امروز باور عمومی مردم حتی ساده ترین کارها را هم ناممکن میدانند چه رسد به این کار.با ادامه این روند مدیریتی اجرا ناممکن است اما صرفا عظمت طرح دلیل بر توفیق نیافتن در اجرا نیست کافیست به حجم جمع کردن نیروی کار یاهمان بسیج معروف در جنگ هشت ساله و یا به میزان خساراتی که بر اثر تحریم یا مدیریت غلط بر ما وارد شد یا عملکرد آلمان در جنگ جهانی دوم توجه کنید ما مسئول کلام خود هستیم پس مسئولانه تر نظر بدهید
قضاوت کور عیسی را به صلیب کشید
مهدی عابدیان زیدی: 1395/4/2900:25:53،
19
16
آقای شی جین پینگ .آقای ولادیمیر پوتین آقای بشار اسد آقای رییس جمهور افغانستان پاکستان هند عراق اردن لبنان فلسطین لطف کنید برای سرزمین ما آب فراهم کنید تا ما از ما بهترین استفاده کنیم

یک طرح آبی وبرقی برای کشورهای روسیه توروکیه چین سوریه عراق ایران دارم .وقتی من کانال آبی دورست کنم همیشه آب در گردش است و همین باعث تولید برق رایگان برای این کشورهای می شود .فقط بگذارید کانال ایران کنده شود وآب در این کانال از طریق دریا چین دریا روسیه دریا سوریه دریا سیاه راهی کانال آبی شود تا همه أین کشورها آب رایگان داشته باشیم
سعید یوسفیان: 1395/6/3111:09:00،
18
13
با سلام خدمت همه سروران
بخش اول
قبل از هر چیز من نمی دانم چرابعضی ها بدون هیچ اطلاعاتی اظهار نظرهای مضحک وخنده داری میکنند
اولا"بایددیداجرای این طرح به چه منظوراست؟
ثانیا"آیاصرف چنین هزینه هنگفتی برای چنین منظوری مقرون به صرفه واقتصادی هست یا خیر؟
ثالثا"اگراقتصادی باشدقابلیت اجرا را دارد؟اثرات زیست محیطی آن چگونه است؟تخریب های آن چیست؟و...
بایدگفت:
1-اگرهدف صرفا"وصل کردن دو دریای عمان وخزرباشد قابل اجراست ولی مقرون به صرفه نیست.مضافا"اینکه باتوجه به اینکه سطح آب دریای خزرحدود26متراز سطح آبهای آزادجهانپایین تر قرارداردولی دریای عمان هم سطح آبهای آزادمی باشدوبا توجه به قانون ظروف مرتبط وباتوجه به 15 متراختلاف ارتفاع آب درجزرومددریاها،آب دریاچه خزر حودود(26+15)41متربالاخواهدآمدیعنی تقریبا"کلیه شهرهای شمالی کشوروکلیه باغهاوشالیزارها وحتی بخشی ازجنگل های شمال کشورنابود خواهدشد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل