کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

جزئیات نحوه ترخیص خودروهای وارداتی

کدخبر:۱۰۳۲۴شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱:۴۳۵۰۰۰ بازدید

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای آن دسته از افرادی که تا قبل از 30 دی ماه ثبت سفارش کرده باشند، ترخیص خودروهای ...

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای آن دسته از افرادی که تا قبل از 30 دی ماه ثبت سفارش کرده باشند، ترخیص خودروهای وارداتی با ارائه اسناد لازم و رعایت ماده 11 قانون مقررات صادرات و واردات از جمله ثبت در دفاتر گمرک قبل از تاریخ مشخص شده، گشایش اعتبار قبل از تاریخ فوق، صدور بارنامه قبلی و ... به گمرکات بلامانع است.

وحید منایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 30 بهمن ماه و در جهت اعمال قانون حمایت از حقوق مصر‌ف‌کنندگان خودرو مصوب سال 86 طی ابلاغیه‌ای دستورالعمل واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی را به سازمان توسعه تجارت ایران جهت اجرا و اعمال نظارت منعکس کرده است.

وی گفت: اگر بعد از ثبت سفارش یکی از اقدامات اصلی مثل (ثبت در دفاتر گمرک قبل از تاریخ مشخص شده، گشایش اعتبار قبل از تاریخ فوق، صدور بارنامه قبلی و ... ) انجام شده باشد طبیعی است که این ضابطه شامل حال آن ها نمی شود و می توانند مطابق رویه اجرایی که قبل از یکم بهمن ماه انجام می‌شد، کارشان را ادامه دهند.

منایی در عین حال بیان کرد که این ابلاغیه منضم به یک توافق نامه است که واردکننده غیر نماینده رسمی در صورت عدم امکان ایجاد شبکه خدمات پس از فروش، ملزم به انعقاد آن با نمایندگی رسمی دارای این شبکه است؛ به عبارتی ارائه خدمات گارانتی و وارانتی (تعهد ضمانت تامین قطعات و ارائه سرویس) توسط این دسته از افراد جزو شروط انجام واردات خودروی سواری به کشور است.


مصر‌ف‌کننده چطور می تواند از قیمت گذاری نهایی خودرو آگاهی یابد؟

معاون سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که مصر‌ف‌کننده چطور می‌تواند از قیمت‌گذاری نهایی خودرو آگاهی یابد و آیا این قیمت گذاری صحت دارد یا نه؟ تاکید کرد: در واقع قیمت‌گذاری با ابلاغ ضوابط مربوط به نمایندگی‌های خودرو توسط آنها صورت می گیرد و در ادامه سازمان حمایت با نظارت بر عملکرد نمایندگی های رسمی نسبت به اطلاع رسانی قیمت‌ها از طریق سایت رسمی سازمان به عموم مردم اقدام می کند.


‌نباید عنوان " انحصار" را برای واردات خودرو گذاشت

وی درباره بحث قیمت‌گذاری خودرو گفت:‌ نباید عنوان انحصار را روی این بخش بگذاریم چون مطابق قوانین و دستورالعمل های یاد شده واردات توسط هر شخصیت حقیقی و حقوقی و از کانال نمایندگی رسمی با تعهد ارائه خدمات پس از فروش می تواند صورت بگیرد.

منایی با بیان اینکه در خصوص واردات خودرو اخیرا طی چند ابلاغیه در بخش های مختلف، ضوابط اجرایی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد که به طور کلی از نظر اجرایی دو بخش زمانی را شامل می شود، اظهار کرد: یک بخش آن مربوط به اقدام متقاضیان واردات خودرو سواری قبل از 30 دی ماه سال جاری و بخش دیگر در ارتباط با نحوه عملکرد متقاضیان مذکور بعد از تاریخ یاد شده است.


ابلاغیه اخیر وزیر صنعت تاکیدی بر ضابطه مند کردن واردات خودرو

وی ضمن اشاره به مصوبات قانونی سال های 82 ، 86 و 88 هیات وزیران بر این نکته تاکید کرد که باید از ظرفیت‌های قانونی موجود استفاده شود و ابلاغیه اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت هم تاکیدی بر ضابطه مند کردن واردات خودرو دارد.


باید به تشکل و انجمن های رسمی کشور وجاهت قانونی بدهیم

منایی گفت: مطابق ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه باید به تشکل و انجمن های رسمی کشور وجاهت قانونی بدهیم و حضور انجمن خودرو برای ما بسیار مهم است و از این منظر نمایندگان این انجمن را خواستیم و در عین حال از نظرات افراد صاحب نظر و جایگاه درا ین زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با استفاده از مجموع ظرفیت های موجود در کشور و در چارچوب رعایت قوانین مربوطه در جهت ساماندهی بخش واردات خودروی سواری گامی موثر برداریم.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مهندس وحید ص: 1393/12/907:26:42،
145
10
آقای وزیر صنعت و معدن و بقیه شما اگه واقعا به فکر مردم هستی لطفا در ایرانخودرو و سایپا را گل بگیر.
امیر: 1393/12/909:02:36،
70
10
افرین بر این مهندس جوان مملکت.
مردم: 1393/12/909:17:49،
46
6
ما با این وضع آشفته میهوایم بگیم که تازه رشد اقتصادی و تولید داریم، از آن طرف هم یه عده سودجو که همه میدونیم به کجاها وصل میشن سر تبصره و قانون های یکروزه کلی سود بکنن و ...
مگه میشه....قانون مال بقیه باشه و آخرش بگیم حمایت از تولید...اونم ار نوع چینیش.....؟!!!!!!!!!!!!!!
حسن الدین: 1393/12/910:30:23،
22
12
من واقعا نمی دونم این همه شلوغ کاری و ماده و تبصره برای چیه؟
"وارد کننده های غیر رسمی ملزم به ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی هستند" ؟؟
یعنی چی؟ پس این شرکتهای به اصطلاح نمایندگی برندهای مختلف برای چی ایجاد شدند؟ مگر ثبت سفارش برای یک برند خاص به این شرط باز تشده که دارای نمایندگی رسمی خدمات داخل کشور باشد؟؟ پس چه دلیلی داره که یک فروشنده خاص هم حتما باید خدمات بده؟؟؟
خب مشتری ماشین رو با مسئولیت خودش میخره و اگر به مشکل خورد میبره نمایندگی رسمی که خدماتش رو ارائه کنن....بجای اینکه بیان عملکرد این نمایندگیهای مثلا رسمی رو ارزیابی کنند و مجبورشون کنن که مثل آدم کار کنن و خدمات ارائه کنن ، این همه دفتر و دستک راه میندازن که چی؟
نتیجه اینکه فروشنده ها مجبورن یه پول یامفتی بدن به نماینده ها که مثلا خدمات ارائه کنن....و فقط مشتری بدبخته که باید ماشینهای خارجی رو چند میلیون گرونتر بخره......
AFSHIN: 1393/12/910:53:14،
23
7
یعنی همونی که از اول میخواستن یه پولی به اسم برگه گارنتی از مردم بگیرند مدیران محترم دقت کنید نمایندگی وطیفه دارد به محصول کارخانه خدمات بدهد شما از این نمایندگی ها تحقیق کنید هر قطعه یا خرجی در زمان گارانتی انجام شود از خود کارخانه میگیرند تورو خدا با مردم رو راست مردم ما ادمهای فهمیده ایی هستند
k: 1393/12/916:11:59،
13
10
تا وقتی 1|5 سوده خودروسازی به جایی سرازیر میشه محاله برچیده بشن .حتی اگه همه رو به کشتن بدن .اصل کار دعا خواندن برای سود دهندگان است
گندم خانوم: 1393/12/907:31:48،
85
11
خودرو هایی که شرکت سازنده در کلاس های پایین و اقتصادی میسازه که مردم بتونن به راحتی بخرن به لطف تعرفه های دو سه برابر همون خودرو به ماشین های کلاس لوکس تبدیل میشه !

مثلا اگه با ارز خودمون حساب کنیم النترا رو توی خارج از کشور میشه با 30 الی 40 تومن خرید ولی همین ماشین رو باید تو ایران 120 میلیون تومن خرید

حالا خدایی این انصافه ؟ مگه چه عیبی داره مردم ما هم ماشین خوب سوار بشن مگه ما از اعراب وهابی کمتریم ؟

مگه عیب داره آمار تلفات کم بشه ؟

مگه عیب داره آلودگی هوا کم بشه ؟

مگه عیب داره آمار سرطان کم بشه ؟

مگه عیب داره؟؟؟؟

من فک کنم تنها عیبش واسه شما اینکه سودتون رو نمی خوایید کم بشه .
میری: 1393/12/909:07:27،
43
16
اصلا محصولات کره ای جزو اتومبیلهایی بحساب میان که معمولا کسانی که تازه گواهینامه میگیرند میخرند.
ولی تو ایران بقول این خانم عزیز گران و ...........................
تعرفه هوندا سیویک و کرولا و...............................را 5% کنید
تا الودگی وووووووو...........................کم شود.
ما تولید بهمان نیامده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علیرضا: 1393/12/910:42:29،
28
9
باز صحبت ماشین شد ماشینای کره ای که از صد میلیون چند صد میلیون قیمتشونه ماشین نیستن...همه آلمانی سوار و ژاپنی سوار شدن....حالا همینا تو یه خبر مربوط به مسکن باشه میگن پول نداریم تو اجاره خونه موندیم...بخدا هر چی بلا سرمون میاد تقصیر خودمونه نه آمریکا مقصره نه چین نه هیچ کسه دیگه
پچل: 1393/12/912:32:53،
24
8
کسی با این جیزایی که گفتید بخدا مخالف نیس !!! ولی هروقت شد یروز تو خیابون یا تو جاده یکی دوتا پراید رو نبینی ک مث ... رانندگی میکنن اونروز میشه ماشین مدل بالا اورد... با این عقلانیت ک میدونیم این حلبای روغنی اصلا ایمن و مقاوم نیستن بازم اصرار داریم تا ۱۲۰ تا باهاش پر کنیم !!! دیگه وای به اینکه دست این جماعت به مدل بالاش برسه !!!
جمشید: 1393/12/917:57:31،
16
8
مگه سلامتی مردم و آلودگی و ایمنی برای اینا مهمه؟؟؟
اگه تعرفه واردات برداشته بشه کی اختلاص کنه؟؟؟؟
مردم تو خرید یه پراید موندن اونوقت امثال بابک زنجانی با پول ماها بهتربن وضع زندگیو تو همه ی کشور ها برای خودشون فراهم کردن
nima: 1393/12/907:39:13،
32
9
اون جمله اخر..کهذاظهار امیدواری کرد... داداش،مسئول،دلسوز،اقا.... شما نمیدونم گام هاتون مث نیم گام میمونه... واردات رو ازاد کن تعرفه های نجومیتم بردار مردم گام که هیچ واست پرش دوپا و موثر برمیدارن... این حلب روغن سازیتونم یکم سر سامون شاید بگیرن
ح م: 1393/12/908:08:18،
64
6
کدوم نمایندگی رسمی؟ اگه واقعا نمایندگی رسمی بودن که غمی نبود، شما توی سایت هیوندای یا تویوتا برید ببینید هیچ جای سایتشون اسمی از آسان موتور یا ایرتویا میتونید پیدا کنید یا نه.
اینها یه سری وارد کننده هستن که از بقیه وارد کننده ها کله گنده ترن و بیشتر میتونن سبیل آقایون رو چرب کنن.
هر موقع که بخوان هر قیمتی که بخوان روی ماشین میگذارن، توی گارانتی هم اگه قطعه توی بازار باشه، با هزار منت تعویض می کنن اگر هم نباشه، به بهونه تحریم میگن نیست و باش تا بیاد!!!
محمدرضا: 1393/12/908:27:42،
63
9
آقای وزیرصنعت شما با دولت احمدی نژاد چه فرقی دارید؟
فقط تاسف !! همین
مهدی: 1393/12/908:41:58،
46
7
اگر واقعن نماینده رسمی بودند ، به تمام خودروهای وارداتی گارانتی ارایه می دادند و گارانتی بین المللی اجرا میشد نه اینکه فقط به خودرو های وارداتی خودشون گارانتی بدهند
reza: 1393/12/908:52:31،
86
7
میشه بگین کی به این شرکت ها عنوان نمایندگی رسمی داده؟!!!!!!!!!!! سایت تمام شرکت های خودرو سازی خارجی را بگردین اگر اثری از داشتن نمایندگی رسمی در ایران بود، بعدش این قانون مسخره را اجراکنین
بنده خدا: 1393/12/912:54:55،
26
6
یه سرطان ازایران خودرومیگیری ازنمایندگی اومدبیرون بایدبرگردونیش وموتورش روتعمیرکنی این دوشرکت معضل اصلی این کشورن که شده سرطان برای مردم باغیرت
مجید: 1393/12/920:38:26،
18
9
فقط میشه گفت بدبختیم .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل