کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

ملاقاتی با جدیدترین محصول گروه بهمن خودرو

کدخبر:۱۰۳۲۲جمعه، ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴:۲۱۲۷۷۳۹ بازدید

باید اعتراف کرد که چینی ها در چند سال اخیر پیشرفت شگفت انگیزی را در زمینه طراحی بدنه تجربه کرده اند و مسیر پیشرفت در این زمینه را با سرعت ...
ملاقاتی با جدیدترین محصول گروه بهمن خودرو

دنده 6 – کمپانی ( FAW (FIRST AUTOMOTIVE WORK CAR یکی از قطب های اصلی صنعت خودروسازی چین محسوب می شود و با تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در طول سال، همکاری گسترده ای را با خودروسازان جهانی نظیر فولکس واگن،مزدا و جنرال موتورز دارد.این ابَر کمپانی چینی در سال گذشته محصولات خود،اعم از خودروهای سواری و تجاری را به بیش از 70 کشور جهان صادر کرده و طبق رده بندی مجله اقتصادی فورچن با گردش مالی بالغ بر 50 میلیارد دلار به رتبه 111 از میان 500 شرکت برتر جهان دست یافته است.
 

طراحی

باید اعتراف کرد که چینی ها در چند سال اخیر پیشرفت شگفت انگیزی را در زمینه طراحی بدنه تجربه کرده اند و مسیر پیشرفت در این زمینه را با سرعت نور پیموده اند،البته با نگاهی ریزبینانه مشخص می شود که همکاری با شرکت های طراحی بزرگ در این راستا نقش پر رنگی را ایفا کرده است و بسیاری از خودروهای چینی زیبا و جذابی که اخیرا معرفی می شوند در واقع با همکاری شرکت های طراحی معروف و معتبر شکل گرفته اند.آسا یا همان بسترن B50 هم از این قضیه مستثنی نیست و یکی از طرح های استدیو طراحی معروف ایتال دیزاین به شمار می آید.

در نمای رو به رو،جلوپنجره چند ضلعی نسبتا ساده و عریض احساسی از قدرت را به بیننده منتقل می کند و در نقطه مقابل طراحی پیچیده چراغ های بزرگ،بر مدرن بودن خودرو صحه می گذارند.جالب آنکه فیس لیفت B50 به خصوص در بخش چراغ ها بسیار زیرکانه انجام پذیرفته و زمینه آمیخته شدن خط و خطوط جذاب و پیچیده به چهره ساده مدل اولیه را ایجاد کرده است.طراحی سپر جلو در ترکیب با نور افکن های بزرگ ذوزنقه ای شکل ساختاری کلاسیک را به وجود می آورد که باز هم نسبت به نسل تازه خودروهای آسیایی متفاوت بوده و احساسی قدرتمند و چهار شانه را به بیننده منتقل می کند.اصول طراحی به خوبی در بدنه آسا B50 به کار گرفته شده اند،برای مثال خط زاویه ای شکل گرفته بر روی چراغ جلو در نمای جانبی به کمان کاملا برجسته گلگیر منتهی شده و خط منحنی گلگیر جلو نیز به وسیله خطی مورب تا کمان گلگیر عقب ادامه یافته که در نهایت به خط عرضی بر روی سپر عقب منجر می شود.
 

ap94m895wq7mh94a48n.jpg

در نمای جانبی مسلما جالب ترین نکته خط شانه ای است که ناگهان از حوالی دستگیره درب جلو پدیدار شده و با گذر از درب عقب و گلگیر عقب تا برجستگی زاویه ای چراغ خطر (عقب) امتداد می یابد.به موازات همین خط، خط دیگری نیز وجو دارد که درب موتور را به درب صندوق عقب می رساند.درب صندوق هم به نوبه خود به نرمی با کمان غیر متقارن سقف ترکیب شده است.در نمای عقب با طراحی ساده و بی پیرایه ای مواجه هستیم که بر فراخ بودن درب صندوق عقب و چراغ های بزرگ نسبتا عمودی تاکید دارد.در این بخش طراحی خودرو کاملا از سایر خودروهای منطقه آسیای شرقی متفاوت بوده و تا حد زیادی سبک وسیاق طرح های اروپایی چون فولکس واگن و یا برخی خودروهای آمریکایی را در ذهن تداعی می کند.

8e5lbtduvi5whbwkdmx.jpg


تنها نکته متفاوت در این خصوص کمان منحنی شکل ترسیم شده در نزدیکی لبه فوقانی درب صندوق است که نشان بسترن را در بر می گیرد و یکی از نکات منحصر به فرد طراحی B50 F به شمار می آید.جالب آنکه در بخش زیرین سپر حجیم و عضلانی عقب،دو خروجی اگزوز قابل مشاهده هستند اما طراحان به دلیل نامشخصی از برجسته کردن این ویژگی خودرو (خروجی های دوگانه اگزوز) چشم پوشی کرده و گویی که نیازی به تاکید بر روی این قسمت نبوده،از نصب سر اگزوز های کروم یا ایجاد حالت اسپرتی بر روی سپر صرف نظر کرده اند.
 

فضای داخلی

طراجی زیبا و چشمگیر فضای داخلی این روزها کار چندان سختی نیست و بسیاری خودروسازان به تکنولوژی و هنر لازم در این زمینه دست یافته اند،اما آنچه بسترن را به تافته ای جدا بافته نسبت به سایرین مبدل می سازد،کیفیت متریال داخلی و توجه به جزییات است که کاملا با سایر خودروهای چینی متفاوت است.در اولین نگاه به کابین و قبل از نشستن بر روی صندلی راننده،آرایش اسپرت و چشمگیر مجموعه پشت آمپر جلب توجه می کند.نکته جالب اینجاست که دور موتور و سرعت سنج نسبت به یکدیگر زاویه ای مایل دارند که احساسی شبیه به ساعت های لوکس و قدیمی را به بیننده القا می کنند و بسیار متفاوت با پشت آمپر مسطح یا LCD بی روح بسیاری خودروهای رقیب به نظر می رسند.طراحی داشبورد همانطور که در تصاویر مشخص است، مناسب و زیبا از کار در آمده اما مسئله مهم تر کیفیت است که یک سرو گردن بالاتر از بسیاری خودروهای هم کلاس (از نظر قیمت) به نظر می رسد.در واقع داشبورد حالتی پلاستیکی ندارد و به قول معروف از فوم نرم و با کیفیت ساخته شده است.سایر اجزای درون کابین مانند قطعات پلاستیکی درون درب ها و یا قطعات تشکیل دهنده دریچه های سیستم تهویه مطبوع و …نیز از پلاستیک نسبتا با کیفیت و خوش ساخت شکل گرفته اند و ساختار مناسبی را ارائه می دهند.
 

arsj25e40dlofog4pdym.jpg


فضای کابین بسترن بی 50 اف به راستی وسیع است و این خودرو در واقع از نظر وسعت کابین با خودرویی چون نیسان ماکسیما قابل قیاس است.به همین دلیل هم فضای کافی برای چهار یا پنج سرنشین وجود دارد و صندلی ها که با چرم مصنوعی با کیفیت روکش شده اند هم از ساختار حساب شده و راحتی برخوردارند که نشان دهنده توجه زیاد طراحان بسترن به جزییات کابین است.یکی از ویژگی های خوب کابین بسترن B50 این است که برخلاف سایر خودروهای چینی،هماهنگی بالایی بین اجزای داخلی از نظر کیفیت و طراحی وجود دارد.به عبارت دیگر در اکثر خودروهای چینی،قسمت های قابل دید از مواد با کیفیت قابل قبول شکل گرفته اند،اما برخی دیگر بخش ها همچون سطح زیرین داشبورد یا قسمت های داخلی درب ها از پلاستیک بسیار ارزان قیمت و بی کیفیت ساخته می شوند که اتفاقا در بلند مدت نیز به سر و صدا افتاده و آرامش داخلی کابین را مختل می کنند،اما بسترن B50 F اینگونه نیست و از نظر کیفیت،سطحی فراتر از سایر هم میهنان خود ظاهر می شود.


ویژگی های فنی

بسترن B50 بر روی پلت فرم نسل قبلی مزدا 6 ساخته شده است و از پیشرانه دوباره طراحی شده براساس یکی از پیشرانه های مزدا و گیربکس شش سرعته اتوماتیک (تیپترونیک) ساخت AISIN ژاپن بهره می گیرد.نکات مثبت ویژگی های فنی به همین چند مورد محدود نمی شود،بلکه در زمینه سیستم تعلیق نیز B50 F حرف های زیادی برای گفتن دارد.فنربندی چرخ های جلو از نوع جناغی دوبل به همراه فنر لول و میل موجگیر انتخاب شده و برای چرخ های عقب هم سیستم چند اتصالی (مولتی لینک) با آرایش E شکل به همراه میل تعادل و فنر لول در راستای افزایش پایداری خودرو نقش آفرینی می کند.به جرات می توان گفت که مشابه چنین سیستم تعلیقی به ندرت در سایر خودروهای چینی مشاهده می شود و آرایش فنربندی این خودرو از بسیاری خودروهای کره ای (همچون هیوندای الانترا که در ماه گذشته آزموده بودیم) هم بهتر و کامل تر است.

 

شباهت ظاهری موتور بسترن و مزدا 6

پیشرانه بسترن B50 به جای تسمه تایم از زنجیر تایم بهره می برد و در راستای کاهش سر و صدا و لرزش به سیستمی تحت عنوان NVH (کاهنده صدا و لرزش) مجهز است که توسط پورشه توسعه یافته است.این پیشرانه همچنین از نظر بازدهی و نسبت قدرت به حجم نیز در سطح خوبی ظاهر می شود و با 1.8 لیتر حجم یارای تولید 142 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد که ارقامی قابل تامل محسوب می شوند.گیربکس شش سرعته (شش دنده جلو و یک دنده عقب) نیز از نسل دوم گیربکس های اتوماتیک و تیپترونیک کمپانی AISIN انتخاب شده است که تامین کننده اصلی گیربکس های تویوتا محسوب می شود و یکی از قطعات فنی 100% ژاپنی مورد استفاده در بسترن B50 F است.ترمزها در هر چهارچرخ به صورت دیسکی هستند و از نظر ابعاد و کیفیت نیز در سطح مطلوبی قرار دارند.چرخ های با سایز 16 اینچ و عرض 7 اینچ هم توسط بهمن خودرو به تایرهای یزدتایر مجهز شده اند و بدین ترتیب می توان گفت که بسترن B50 یکی از معدود خودروهای چینی راه یافته به کشورمان است که به جای تایرهای کم کیفیت چینی به تایرهای ایرانی مجهز است که البته تحت لیسانس کمپانی وردشتاین هلند ساخته می شوند.
 

امکانات رفاهی و ایمنی

بسترن B50 همچون بسیاری دیگر خودروهای چنی،تست تصادف کشور سازنده( C NCAP) را با موفقیت پشت سر گذاشته است و از آنجا که از پلت فرم مزدا 6 بهره می گیرد، می توان توقع داشت که ایمنی خوبی را در دنیای واقعی ارائه دهد.چهار کیسه هوا شامل دو کیسه هوای جانبی،شاگرد و راننده هم در کنار کمربندهای ایمنی پیش کشنده از جمله دیگر ویژگی های ایمنی این خودرو هستند.B50 همچنین به سیستم کروز کنترل و مجموعه های الکترومکانیکی ترمز گیری شامل ABS،EBD و TCS (ترکشن کنترل) مجهز است.

بسترن بی 50 – کابین

در زمینه امکانات رفاهی نیز می توان از مواردی چون سانروف،تنظیم ارتفاع چراغ های جلو،چراغ های هالوژنی جلو،سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک و کانال هوا رسانی به سرنشینان ردیف عقب،آینه فوتوکرومیک مجهز به قطب نما،حسگر پارک،مه شکن جلو و عقب،دزدگیر به همراه IMMOBILIZER،آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن،سیستم صوتی MP3 با پورت USB و دریافت کننده بلوتوث با شش بلندگو،سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)،تنظیم شش گانه و برقی صندلی راننده،روکش چرمی صندلی و نشانگر دمای داخل و خارج کابین یاد کرد.

e76frcf6js6iz8dqc6k.jpg


پشت فرمان

وقتی شاسی یک خودرو درست طراحی شده باشد، طبیعتا سایر اجزا هم در موقعیت صحیح خود قرار می گیرند،این مسئله را به راحتی می توان از موقعیت قرار گرفتن راننده پشت فرمان بسترن دریافت.زاویه دید مناسب است و ارتفاع صندلی هم بسیار حساب شده به نظر می رسد. دسترسی به کلیه ادوات و دکمه های قرار گرفته بر روی داشبورد هم برای راننده به آسانی امکان پذیر است.صندلی از نظر جنس و میزان راحتی بسیار خوب هستند و تفاوت بارزی با صندلی خودروهای گران قیمت تر ندارند.به هرحال سوئیچ را می چرخانم و پیشرانه 1.8 لیتری که توسط مهندسان چینی FAW توسعه یافته است با صدای نسبتا واضحی روشن می شود.اهرم تعویض دنده که طرحی کلاسیک و خلبانی دارد را در موقعیت درایو قرار می دهم و به راه می افتم.تعویض دنده ها به نرمی صورت می پذیرد و در هنگام ترمز گیری نیز گیربکس برخلاف سایر خودروهای چینی بسیار دقیق عمل کرده و دنده ها را تا جای ممکن سنگین می کند.
 

s6ruh2rixt4vueifoe8.jpg


واکنش خودرو به ترمزگیری سنگین قابل ملاحظه است و  اثری از قفل شدن چرخ ها یا ایجاد حالت DIVE (شیرجه دماغه خودرو به سمت پایین) دیده نمی شود.در نقطه مقابل و در هنگام شتاب گیری سنگین هم واکنش پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز با تاخیر خاصی همراه نیست و همه چیز در مجموع خوب و حساب شده به نظر می رسد.به دلیل محدودیت فضای آزمایش در شرکت بهمن خودرو،شرایط ایده آل برای محک زدن هندلینگ فراهم نیست، اما آنطور که از شواهد امر پیداست،سیستم تعلیق به سبب ساختار مدرن و کاملی که دارد هندلینگ درخور توجه (حتی قابل قیاس با محصولات مزدا) را ارائه می دهد.

تایرهای ساخت یزد تایر هم بر اساس آزمایشات انجام شده از نمونه های فابریک بسترن (ساخت شرکت وانلی چین) بهتر بوده و نقش مثبتی را در راستای افزایش چسبندگی خودرو به سطح مسیر ایفا می کنند.نکته مهم این است که خودروهای مزدا معمولا به فنربندی نسبتا اسپرت و سفتی مجهزند که اثرات آن در سیستم تعلیق بسترن B50 F هم هویداست.همین نکته می تواند سطح مهندسی متفاوت بسترن را نسبت به سایر خودروهای چینی هم کلاس نشان دهد که اغلب از تعلیق بسیار ساده و ضعیفی برخوردارند.


قیمت و شرایط بازار

بهمن خودرو سری اول آسا را با قیمتی در حدود 72.5 میلیون تومان به مشتریان تحویل داده است،اما ظاهرا در هفته های اخیر قیمت آن به مرز 75 میلیون تومان نیز افزایش یافته و زمزمه های افزایش قیمت بسترن B50 F تا حدود 78 میلیون تومان نیز شنیده می شود.به هرحال بسترن B50 F با چنین قیمتی درست در بازه رقابتی با محصولات تازه سایپا (از آریو گرفته تا چانگان EADO و کیا سراتو 1.6 لیتری) و چینی های قدیمی تر مثل جیلی EC7 و جک J5 قرار می گیرد.

ما بی صبرانه برای برگزاری یک آزمون مقایسه ای همه جانبه با کلیه این خودروها انتظار می کشیم،اما تا آن زمان می توان براساس تجربه های قبلی گفت که آسا رقیب بسیار سرسختی برای تمام این خودروهاست و حتی می تواند در برخی زمینه ها با میتسوبیشی لنسر 1.6 یا 1.8 لیتری مقایسه شود که 20 تا 30 میلیون تومان از آسا گران تر است.هماهنگی خیلی خوب موتور و گیربکس،شاسی و تعلیق ایده آل، قدرت مناسب پیشرانه، طراحی چشم نواز و از همه مهمتر کیفیت بالای مهندسی و ساخت از جمله مواردی هستند که در کنار خدمات پس از فروش بهمن خودرو، رقابت با آسا را برای سایرین بسیار سخت می کنند.بنابراین می توان تا زمان برگزاری آزمون مقایسه ای،آسا را یکی از جذاب ترین خودروها در این بازه قیمتی لقب داد.خودرویی که فراتر از سطح انتظار مشتریان از یک ماشین چینی ظاهر می شود و استانداردهای مزدا را با قیمتی کاملا رقابتی به مشتریان عرضه می کند.
 

cqvebohkbbb4f46gtbv.jpg


 گارانتی دو ساله و صداهای جلوبندی

معمولا یکی از راه های جلب نظر خریداران به سوی محصولات تازه از برند های کمتر شناخته شده،ارائه خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی طولانی مدت است تا ذهن و خیال خریداران کمتر درمورد ریسک انتخاب یک محصول نه چندان شناخته شده، درگیر شود،اما عجیب است که بهمن موتور رویه ای خلاف معمول را در این مورد در پیش گرفته و تنها 2 سال یا 40 هزار کیلومتر گارانتی را برای نسخه فیس لیفت شده بسترن بی 50 ارائه می دهد که با توجه به قیمت خودرو و چینی بودن آن، باعث نگرانی برخی از خریداران شده است.از دیگر نکات مشخص شده در خصوص این خودرو تاکنون می توان به بروز نقص فنی در جلوبندی برخی خودروها در گذر از سرعت گیرها و سایر موانع درون شهری اشاره کرد که عمدتا در سرویس اولیه به صورت رایگان رفع می شود.

در نهایت واپسین مورد نیز به تعلیق اسپرت و ارتفاع کم خودرو از سطح زمین باز میگردد که در گذر از مسیرهای ناهمواره احتما برخورد کف خودرو با سطح ناهنجاری مذکور را افزایش می دهد،البته ظاهرا این نکته تنها در خصوص بسترن صادق نیست و مسئله ای فراگیر برای اغلب خودروها و پلت فرم های مزداست که به شکل جالبی به بسترن نیز سرایت کرده است.


gam1zpycp0vpmytetwrc.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

abbas: 1393/12/816:38:55،
205
199
ازنظرزیبایی یک سروگردن ازچینی هابالاتره
مهندس 2: 1393/12/818:02:28،
91
16
ایرانجیب یه کم اطلاعات فنی میدادی
وزنش
شتابش
صفر تا صد
مصرف سوخت
max سرعت
فاصله چرخا
و ...
کسی میدونه بگه خاهشا؟؟
اسمارت فون: 1393/12/818:04:36،
82
50
به نظر من مزدا ٣ جديد عقبش خيلي خيلي خوشگل تره
به نظر شما جلوش مثل سوناتا ٢٠١٥نيست؟؟؟
محمد: 1393/12/818:38:18،
116
22
وقتی دارن یک خودروی چینی رو تحلیل می کنن دائم باید یادآوری کنن که مثلا این قطعه همونیه که کمپانی فلانی هم استفاده می کنه! یا همون مهندسیه که قبلا توی فلان کارخونه بوده! یا همون تکنولوژیه ایه که فلانی داره باهاش تولید می کنه!
............................
خود این حدیث مفصل بخوان از این مجمل
amir: 1393/12/818:48:08،
116
43
نویسنده جوری از ماشین تعریف کرده و ذوق زده شده انگار پشت لامبورگینی و پورشه و فراری و...نشسته...بنده خدا اخرش چینیه دیگه
معین: 1393/12/819:19:17،
46
28
ادمین همچین نویشتی که منم بهت شک کردم
مرد مومعن حداقل مینویشتی یکم از اریون کم میاره
طوری نویشتی اگر راعیس بنز هم اینو بخونه به محصولات خودش شک میکنه و به چین ایمان میاره
باشد که راستگار شوید
شهرام: 1393/12/819:27:42،
76
43
چینی بی چینی
امید: 1393/12/819:46:46،
108
22
واقعا جولان خودروهای چینی در بازار کاملا انحصاری و بی رقیب ایران که در واقع استثمار مردم مظلوم ایران است قلب آدم و به درد میاره.ننگ بر مسببین و کسانی که این ظلم را به مردم وارد میکنند.ننگ بر شما...
هلند: 1393/12/819:49:02،
29
48
مثلا از نظر زيباي با 530 نيو ام وي ام چي فرقي داره ؟ يا ليفا شاسي بلند؟
اسمارت فون : 1393/12/900:58:16،
10
32
من که وقتی بهش نگاه میکنم گیج و ذوق زده میشم اخه از بغل شبیه 206 و از جلو شکل سوناتا یا مزدا 3هست.یاد گوشی اچ تی سی افتادم که توی فوب جزایر گواتمالا رونمایی شد و گیج کننده بود.
اسمارت فون : 1393/12/901:00:34،
24
30
وقتی بهش نگاه میکنم انگار یکی توی دلم غوغا میکنه و داره توی دلم تکون میخوره! خیلی شیک و نازه.دقیقا شکل مزدا3 یا سوناتاس
Down with china!: 1393/12/901:23:21،
31
18
از دیگر نکات مشخص شده در خصوص این خودرو تاکنون می توان به بروز نقص فنی در جلوبندی برخی خودروها در گذر از سرعت گیرها و سایر موانع درون شهری اشاره کرد!!!!!!!
فعلا که چند ماه نشده جلوبندی به گ.. رفته این که چیزی نیس بزار 3 4 سال بگذره اون موقع قیافه خریداراش دیدنیه!
بهمن : 1393/12/910:35:16،
18
15
یه سوال بزرگ : یکی لطف کنه به من بگه چرا برچسب انرژی این ماشین که رو شیشه جلو نصب شده نوشته " E " و تا اونجایی که من اطلاع دارم طبق قانون تولید خودرو با مصرف بیش از D ممنوع است .
مصرف E یعنی مصرف وانت زامیاد آبی معروف !!!!!!
بچه محل: 1393/12/816:39:09،
175
22
يادش بخير حدود ده سال پيش گروه بهمن چه ماشينى به بازار عرضه ميكرد اما الان چى!!!!!!!!!
مجتبي: 1393/12/819:30:51،
59
20
من هم با شما كاملا موافقم
نميدونم چرا نگارنده اين مطلب دائم سعي داره اين احساس رو ايجاد كنه اين ماشين گلچين برندهاي مطرح دنياست
درسته چين در حال پيشرفته اما تا به سطح فولكس (خالق بوگاتي ) و مزدا و ميتسوبيشي و خودروهاي روز اروپا به قول شما برسه حالا حالا كار داره
چين مث همون قديما اسباب بازي توليد كنه موفق تره
بچه محل2: 1393/12/918:55:27،
15
12
آره واقعا...یادش بخیر...اگه دقت کنی میبینی در توصیف B50هنوزم دارن ازبرند اون ماشین کسب اعتبار میکنن...چه ماشینی ....یادش گرامی
شروین: 1393/12/816:39:44،
101
23
این ماشین نسل قدیم هست که چین به ما لطف کرده و اجازه استفاده ش رو داده ... نسل جدیدش رو میتونید ببینید که چقدر خوب شده،
گروه بهمن روزی با افتخار مزداکار بود، و حالا حتی نمیتونه نسل جدید یه ماشین چینی رو ارائه کنه
به این میگن مثل یک بنده خدایی در گل ماندن و تماشای پیشرفت دنیا
متاسفم برای هممون
احمدرضا: 1393/12/901:26:44،
33
25
دوست عزیز این ماشین که توسط گروه بهمن ارایه میشود فولترین نمونه ماشین بسترن بی 50 هست که در بازار چین بالای 120 هزار یوان یعنی به پول ما حدود 65 میلیون تومان قیمت دارد. با توجه به اینکه عادت کرده ایم که ماشینهای روز دنیا را به قیمتی دو برابر قیمت واقعی سوار شویم اختلاف ده میلیونی بین قیمت خودروی اصلی با خودروی تحویل شده در ایران منطقی میباشد.
پاسخ احمدرضا: 1393/12/912:04:32،
20
13
دوست عزیز اطلاعات شما کاملا غلط است.قیمت این خودرو تو چین حدود 32 میلیون است.مراجعه کن به ارزش اعلامی گمرک برای این خودرو.
بهنام: 1393/12/816:44:22،
90
51
خداییش باید منطقی بود.
چین گوی سبقت رو در صنعت خودروسازی از سایر کشورها ربوده،از جمله ایران خودمون.
ويران خودرو: 1393/12/818:21:19،
54
16
نه بابا فكر نكنم ، خودرو سازى ما رتبه يك در بى كيفيتى ، رعايت نكردن حقوق مصرف كننده ،سمبل كردن قطعات هر كدام از يك كشور اون هم درجه سه و چهار ، انحصار داخلى ، قيمت سه تا چهار برابر واقعى ارزش خودرو ، انبار كردن خودرو براى كنترل قيمت غير واقعى ، عرضه توسط واسطه ها در بازار ازاد و رواج رانت و دلالى ، استفاده از ارز دولتى براى خريد و فروش با ارز ازاد به مشترى ، خدمات پس از فروش افتضاح ، عدم مونتاژ مناسب ، عدم بازرسى قبل از تحويل ، پيش فروش محصولات كه هيچ كجاى دنيا چنين شراطى پيدا نميشود و و و .... من خسته شدم حالا فهميدى ما كجاييم و بقيه كجا ،عمق فاجعه يه چيزى تو مايه هاى سياه چال هاى فضاييه ....
مجتبي: 1393/12/819:42:06،
46
16
بله فرمايش شما درسته فردا اگه چين تو هاكي قهرمان شد هم گوي سبقت رو از خيلي كشورا ربوده اما يه چيزي كه هست ما و خيلي از كشورها خودرو ساز نيستيم ما حتي نميتونيم درست مونتاژ كنيم
چرا تو بخشايي كه پتانسيل داريم سرمايه گذاري نكنيم مث فرش خشكبار صنايع دستي توريسم زعفران چاي برنج زمينه هايي كه نميتونيم رو بديم به اونا كه ميتونن مگه همه عالم همه محصولاتشون رو خودشون توليد ميكنن المان بزنه تو كار زعفران امريكا فرش دستباف
بهنام: 1393/12/821:10:01،
29
14
آقا مجتبی فرمایش شما کاملا صحیحه و خودمم بهتون مثبت دادم.
اما ببینید ما کی شروع کردیم. زمانی که ما پیکان رو مونتاژ میکردیم کره جنوبی این توانایی رو نداشت.
زمانی ما ژیان به شیخ نشین امارات صادر میکردیم, و...
پس با این حساب چینی که تو این فرصت کم به این نقطه رسیده گوی سبقت رو ربوده و بعید نیست بزودی محصولات چینی رو توی بازارهای بیشتری ببینیم.

جک جی5 اتومات: 1393/12/816:47:31،
62
20
امکانات رو کاغذ خوبه ولی باید دید در عمل چقد سالم کار میکنه-قیمتش رقابتی نیست-یعنی نمی ارزه واسه 2تا ایربگ و کروز نسبت به جک جی 5 اتومات 20 میلیون اضافه داد.هرچند خودم ماشین چینی دارم ولی در کل نه ایرانه خوبه نه چینی.فقط ژاپنی یا اروپایی ولی اونم بخاطر انحصار 200 برابر به ما میدن که 99 درصد مردم پولشو ندارن-
سالار: 1393/12/817:02:21،
67
28
مگان و مزدا بهتر از این خودروهای چینی هست . هم موتور وهم گیربکس و هم اتاق و هم تمام قطعات فرانسه و یا ژاپن هست . مهمترین نکته این هست که برندش معرف ترین در اوروپا و اسیا هست . ولی این خودروها یی که امدن اصلا معلوم نیست کدوم شهر تو چین تولید شده چه برسه قطعه که خراب بشهپیدا نمیشه . یادش بخیر مزدا نیو یا مگان یا ماکسیما . هر کی چینی بخره باید بزاره تو پارکینگ چون تو شهر بره مردم مسخرش میکنن تو جاده بره باید باجرثقیل برگرده ....
۱: 1393/12/817:37:24،
43
25
اینا هر چی هم بیارن مردم ما میرن میخرن
برای همینه چینی ها آشغال هاشون رو میارن ایران
ر: 1393/12/1510:45:39،
11
10
مگان ومزدافقط پول اسمشونه .مال 20سال پیشن.بعضی ازچینیها باهمون قیمت خیلی بهترند
مقایسه: 1393/12/817:04:55،
100
110
بسترن ++++++++++
پارس -------------------
یکی: 1393/12/908:58:47،
27
14
حاجی بی خیال پارس !

یه پارس گرفتم پارسال هنوز یه سالش نشده ، 25 تا هم بیشتر کار نکرده ، دیسک صفحه خورد کرد بردم تعمیرگاه باز کرده میگه گیربکس چینی 405 انداختن روش ، موتور TU5 206 با این نمی خونه ، دیسک و صفحه هم مال sd 206 !!! یا 2.5 بده گیربکس اصلی بنداز یا هر 5 ماه دیسک صفحه عوض کن !!!! سگ تو روح ایرانخودرو !!
مجید: 1393/12/910:46:27،
25
11
با احترام به نظر دوستان؛ بین این دو گزینه؛

یک ماشین کاملا" چینی جدید شرف داره به 10000تا ماشین ایرانی افغانی چینی 30 سال پیش مثل پارس

بدبخت و بیچاره ما...
سالار: 1393/12/817:06:55،
43
16
دستگاه کپی هم نمیتونه اینجوری کپی کنه ... واقعا احسنت.
امیر: 1393/12/817:07:40،
68
14
این چینیا بعد از ده پونزده سال به کجا رسیدن اونوقت ما هم بعد از پنجاه سال باید پراید و۴۰۵ تولید کنیم تو رو خدا بسه هر چی این ملت تحقیر شده.
پارسا: 1393/12/817:11:31،
75
84
الان بازم یه عده (پراید سوار) میان میگن
- اه اه بازم چینی :|
- بازم چینی :|
- اشغاله
- فقد ال لگن
محمد از اصفهان: 1393/12/817:40:17،
88
41
ببخشید اقای پورشه سوار!!!
شب بود مارک ماشینتون را ندیدم!!!
ناصر خان: 1393/12/820:35:38،
33
34
خودت رو بابت حرف دیگران ناراحت نکن. برو لگن چینی بخر و سوار شو، فقط مواظب باش تصادف نکنی که میشکنه. لوازم یدکیش هم گیرت نمیاد و باید بری سراغ چینی بندزن.
رضا: 1393/12/910:35:30،
12
12
فقط میشه به حرف شما خندید.
همین.
ل: 1393/12/1512:22:41،
8
6
بازتوکه پول همون روهم نداری ناصر چه به اظهارنظر
ایرانی اصیل: 1393/12/817:12:14،
32
14
دوستان چون اطلاعات فنی من در مورد خودرو در حد یک فرد عادیه لذا از ظهار نظر در مورد این ویا هر خودرو اجتناب کرده فقط موضوع پاراگراف آخر مورد توجه هست که علیرغم وضعیت خیلی بد آسفالت خیابانهاوجاده ها در اقصی نقاط کشورهمه جا نیز پر از سرعت گیر بااشکال مختلف شده که واقعا پدر ماشین ها رو درآورده وبه نظر اینجانب ارگانهای مربوطه حق ایجاد خسارت برای عموم مردم را نداشته وبا اعمال قانون بصورت جدی ومداوم افرادی را که سرعت مجاز را رعایت نمینمایند مجازات نمایند(مثل برخورد با نمایشگاههای خودروموضوع خبر دیروزالبته نه مقطعی)
علی: 1393/12/817:15:29،
36
146
من خودم سوناتا ۲۰۱۱ داشتم چند ماه پیش فروختمش یکی از اینا خردیم واقعا راضی هستم امکاناتش از ماشین قبلیم بیشتره قیافشم از اپتیما بهتره کیفیتشم از کمری بهتره
مگهر ادم مشکل داشته باشه که پولشو بنده برند بکنه
نوق: 1393/12/818:03:22،
64
26
پاسخ به علي!
علي اقا فکر کنم يه چيز زدي داداش!
يه ماشين چيني خريد، که از سوناتا اپشن دار تره، از کمري کم استهلاک تر و از بنز هم که پر شتاب تر!!! احيانا ماشين چيني خريدي يا بوگاتي?!!!!!!!
ارزو بر جوانان عيب نيست!!!! خدايا اين شادي هارو از ما نگير!!!!!!!!!!!!!
کامران: 1393/12/818:04:28،
52
23
وجدانا تا حالا سوناتا سوارشدی، جان من راستشوبگو
Mahdi: 1393/12/819:29:19،
52
21
آره راست میگه.
منم پورشه داشتم آشغال بود واقعا! فروختم اینو خریدم جرف نداره خیییییلی هم راضیم.
شهرام: 1393/12/819:34:16،
47
24
حاجی فکر کنم پیکانو به جا سوناتا بهت غالب کرده بودن نفهمیدی که حالا میگی این بهتره!!
علی : 1393/12/1512:25:41،
7
8
ازکی تا حالا اسم پیکان شده سوناتا؟
ساری: 1393/12/817:17:47،
65
64
من خوشم امد. اگر 100 تومن داشتم میگرفتم. از تولیدات داخل که بهتر بود.
منطقی: 1393/12/820:03:32،
29
45
تقصیر شما نیست که اینطور تفکری رو دارین.ببخشید که اینو میگم .ولی شما و امثالهم بیشتر از این سرتون نمیشه.متاسفم
ساری: 1393/12/821:43:46،
19
14
حرص نخور برادر...
نه این کارخونه مال بابای شماست...نه ایران خودرو و سایپا..
توهین نکن .من نظرمو گفتم.
هه هه باورم نمیشه ادم نظرشم میگه احساسی برخورد میکنین بعضی هاتون.
با کی شدیم 80 میلیون..
فاروق: 1393/12/817:20:28،
62
26
این دوستان چینی هنوز نمی تونند یه لوگو طراحی کنند چه برسه به ماشین لوگو این ماشین شبیه مگسه
HAMID: 1393/12/817:20:45،
42
21
چقد تعریف کردی یه جوری نوشتی انگار پورشه اس

چینیه دیگه این حرفارو نداره

خوبه خودتم گفتی چلوبندیش چقد کار میکنه!!
حامد: 1393/12/817:25:50،
42
19
ایران استان بیستو سوم چین
رضا ايرون: 1393/12/820:57:10،
18
16
استان ٣٣ام چين
سیامک: 1393/12/817:26:46،
65
16
دوستان کمی دقت کنید متوجه میشوید با توجه به اینکه این خودرو تازه وارد است نکات مطرح شده فنی در این گزارش نمیتواند توسط یک کارشناس بی طرف ذکر شده باشد.و قطعا توسط خود شرکت وارد کننده نوشته شده است. در نتیجه یک بولتن تبلیغاتی است و نه یک مقاله کارشناسی.پس فاقد هرگونه اعتبار و واقع گویی بوده و کاملا مردود و غیر قابل پذیرش برای مردم است.اقای نویسنده مردم رو چی فرض کردید؟!
مازیار: 1393/12/817:27:04،
38
14
یه کپی با کیفیته البته نقص ماشین های چینی راندمان پایین مجموعه موتور و گیربکس هست که نویسنده محترم میگه خوبه، به هر حال قیمت چینی ها حداقل 30% بالاست و نمیارزه
گوز: 1393/12/817:27:07،
19
22
ماشین چینی؟؟؟؟
شهرام.: 1393/12/817:28:53،
41
28
در يك كلمه آشغال !!!
پولتون و هدر ندهيد و گول اين اعداد و ارقام و آپشنهاي الكي و نخوريد
محمد از اصفهان: 1393/12/817:30:29،
51
17
ایران بهترین کشور برای آزمایشهای چین...
جان ادمها مفت...
پول هم خوب میدهند...
چاره ای هم ندارند...
ای وای بر ما.به خدا این مردم گناه دارند.
مهندس: 1393/12/817:30:31،
32
13
ایرانجیب یه کم اطلاعات فنی میدادی
وزنش
شتابش
صفر تا صد
مصرف سوخت
max سرعت
فاصله چرخا
و ...
فرزاد: 1393/12/817:33:15،
34
20
روشون نشده از طراحی ضعیف عقب خودرو بنویسن.من مدل 1600 ای ماشینو از نزدیک دیدم وپشت فرمان هم نشستم(بی50) جنس متریال داخلی در حد رانا وبسیار بی کیفیت ومونتاژ ضعیف و برامدگی واضح فلاپ های پلاستیکی و جنس فرمان مثل اسباب بازی بود ولی این مدل رو تا الان ندیدم.اما به نظرم اینکه چینی ها بیان واخرین طرحهای اروپایی وژاپنی رو که حاصل سالها زحمت وتجربه هست کپی کنن نمیشه اسمشو پیشرفت با سرعت نور گذاشت
علی: 1393/12/1510:51:03،
11
7
بازخدارو شکرکه پشت فرمونش نشستی تا آرزوبه دل ازدنیانری
بهزاد: 1393/12/817:36:07،
49
25
از خبر که بگزریم .
بنظرتون پژو پارس ELX با موتور XUM خوبه بخرم . +++
یا پارس سال معمولی ؟ _ _ _
اگر استفاده کردید نظر بدید .
نابغه: 1393/12/817:49:06،
13
16
نه استفاده نکردم من پراید دارم رنگشم سفیده مدل 90 .
HAMID: 1393/12/818:07:43،
29
21
هیچکدوم LX بگیر

بنزین همیشه 1000 تومن نیست

LX سرو صدا هم نداره مثل پارس سال

این ELX اون قدیمیه نیس ها موتورش L4 نیس
XUM آشغاله
محمود: 1393/12/819:27:12،
20
15
پارس سال معمولی کارتو راه میندازه! من از مرداد یه صفرشو خریدم ! 4تا مسافرت هم تا حالا باهاش رفتم! تو جاده عالیه ! تو شهر فقط مصرفش یه کم بالاست! صدی حدودا 9.5 !
پارس elx هم بهش نمیخوره که بد باشه!
هر کدوم که پولت برسه بخری خوبه ! البته به نظر من!
احمدی نژاد: 1393/12/817:38:40،
25
95
خیلی سر تر از مزدا نیو هست واقعا
حميد: 1393/12/817:55:51،
18
14
مشخصات اريو داره واصلا سواري خوبي نيست اريو سايبا قطعات وخدمات داره هر دو بدرد نخورند
sss: 1393/12/818:00:26،
16
18
برچسب مصرف انرژی این ماشین E هست . یعنی راندمان در حد RD !
پژو پارس LXبرچسب انرژی C داره و پارس معمولی D
خودتون قضاوت کنین
ب: 1393/12/1510:49:21،
8
22
مگه یخچاله
sss: 1393/12/818:08:57،
20
19
طفلک چقدر سعی کرده این آشغالو به مزدا ربط بده !
pepan : 1393/12/818:56:52،
28
17
بابا من موندم چرا بی خود منفی میدین..مگان که دیگه تولید نمیشه مزدا هم ۱۳۰ تومن به بالاست...خب ظاهرا که خوبه ولی باید تجربه رانندگی و هندلینگش رو بررسی کرد...آیفون رو هم چین میزنه پس گوشی خوبی نسیت که همه دارن استفادش میکنن...هوواوی هم واس چینه...خلاصه موتورش که واس مازدا هست..این بسه
رضا: 1393/12/821:42:59،
21
14
حاجي اينجا هم مسخره شده. يه عده ميان منفي ميدن ميرن. شما واست مهم نباشه. نظر منطقي بدي منفي ميخوري. اينجا همه چي بيشتر احساسي هست تا عقلاني. من خودم محالف سرسخت چيني ها هستم. اما اين يكي حداقل قيافش قابل تامل هست.
نیما: 1393/12/822:03:57،
14
18
آخه ... :|

آیفون رو اگه چین اسِمبِل ( سر هم) میکنه ، مهندسیش واسه آمریکا ءِ :|

نگو جای دیگه انیو ... میخندن بهت :|
pepan: 1393/12/910:53:54،
14
8
خب نیما جان بزار بخندن جایی که میگی اسنمبل پس خودت جواب خودت رو میدی دیگه..میگم موتورش واس مزداست پس یه تیکه از ژاپن به ارث برده..
تا شماها می خندین حال و روزمون باید همینجور باشه..
موجودی بازار اینه...من دلم میخواد از محصولات آلمانی استفاده کنم..جایی که زیر 200 تومن پیدا نمیشه من چیکار کنم نیما..
کارشناس: 1393/12/819:33:48،
23
14
اقای مدنی مدیر عامل سایپا فرموده بودند ارزویشان جهانی شدن
سایپاست!!!!حتما با تولید پراید کمری و پراید سفری و 111 و......
واقعا خجالت نمی کشند خودروسازان چینی با ده سال قدمت این
خودروها را تولید میکنند انوقت انها خودروهای بی کیفیت دهه
نود میلادی را با نرخ روز جهانی به مردم تحمیل میکنند.
محمد.ا: 1393/12/819:38:08،
43
17
FAW یکی از شرکای تجاری مزداست . جالب اینه که طبق گفته چند نفر از افرادی که مزدا داشتن بسیاری از قطعات این ماشین با مزدا نیو یکیه و قابل استفاده در هردو خودرو. یکی میگفت شرکت بهمن هم برای دور زدن تحربما و وارد کردن قطعات مزدا سواری این شرکت رو تولید میکنه(یکی از دلایلش) ،و این دو خودرو تو یه خط تولید، تولید میشن .به نظر من گزینه ای هستش که میتونه ادم بهش فکر کنه. البته اگه دنبال برند نباشه. جدیدا تو ایرانجیب یه وضعی شده تا یه حرف از ماشین چینی میزنی همه میان فرغون فرغون میکنن که این اصلا درست نیست، برادر من شما متعصبانه نظر نده اینقدر. من خودم به شخصه مزدا۳ قدیم یا نیو رو خیلی میپسندم اما اگه یه مزدا دست دوم مطمعن گیر نیارم یه نوی اینو میگیرم.
یاعلی
رضا: 1393/12/820:07:55،
24
20
از لحاظ طراحي، كاملا با بقيه چيني ها متفاوت هست. يعني بايد بگم خيلي بهتر هست. اما شما اين جمله رو معني كن "بسترن B50 همچون بسیاری دیگر خودروهای چنی،تست تصادف کشور سازنده( C NCAP) را با موفقیت پشت سر گذاشته است" .....
داره ميگه همچون بسياري ديگر !! يارو چين خودش موسسه ايمني زده همه رو هم قبول ميكنه. ياد مَثَل "سوسكه رو ديوار ميرفت مامانش گفت قربون دست و پاي بلوريت" افتادم. خودش اومده محصولات خودش رو تائيد ميكنه! مسئولين ما هم ايمني پرايد رو تائيد ميكنن.! باور بفرمائيد​!!
حسين : 1393/12/907:58:40،
14
13
اين مطلب كه ميگي در مورد ايران و بخش عمده اي از ما ايرانيها شايد صادق باشه ولي همين چين كه داره به سرعت در صنعت و اقتصاد دنيا پيشرفت ميكنه هرگز نميتونه درست باشه چون اگه اينطور بود دقيقا وضعيت ما رو الان داشتند ولي همه ميبينيم كه روند رشد ايران كجا و چين كجا ؟ متاسفانه ما همه رو به چشم خودمون ميبينيم و جالب اينكه هيچي نيستيم و با اين حال هيچ جا رو هم قبول نداريم و اين موجب عقب افتادگي ماست .
بايد به دور از تعصب اين واقعيت تلخ رو قبول كنيم .
سروش: 1393/12/909:37:35،
22
13
حاجي درست ميگي.. ولي آخه موسسات ارزيابي ايمني آمريكا و اروپا كجا... اينكه يارو بياد تو كشورش موسسه بزنه و همه توليدات خودش رو تائيد كنه كجا
Had: 1393/12/822:09:11،
14
16
سر و تهشو بزني چينيه و مفتش گرونه و صاحب اول و اخرش خودتي.
علی: 1393/12/822:25:15،
15
12
با حدکثر 80 میلیون چه ماشینی رو پیشنهاد میدین؟
مازیار: 1393/12/822:56:57،
17
15
نمی فهمم چرا اسرار دارید ماشین های کره ای رو همش با ژاپنی قیاس کنید و افرادی که ماشین کره ای دارند که البته کم هم نیستن تو ایران همش در حال بهتر نشون دادن ماشین کره ای هستند
من از مریخ نیومدم منم یک ایرانی هستم ولی متاسفم برای مردمی که پژو 407 و سیترون c5 فرانسوی و نیسان مورانو ژاپنی رو از یاد بردند به دلیل کمبود تبلیغات و جاشون رو دادن به ماشین های پر اپشن کره ای که همش زودگزر است توسط دو شرکت بزرگ در ایران به مردم تحمیل شده اند
اتفاقی که در بازاد اروپا و امریکا و حتی کشور های عربی شاهد اون نیستیم
یک نگاهی به نظر سنجی همین مطلب بندازید ماشین ژاپنی نزد مردم بهتر واقع شده است
یک نگاهی هم به قیمت جهانی این ماشین ها بندازید
مقایسه جنس کره ای و چینی با ژاپنی اشتباه بزرگی است که همیشه شاهد اون در ایران هستیم ایرانجیب هم اومده با میتسوبیشی لنسر ژاپنی این رو مقایسه کرده
?: 1393/12/823:02:25،
17
15
اين تبليغ براي خودروي جديد بهمن خودرو!
مهر: 1393/12/823:33:55،
18
17
در حدود نیم ساعت بااین ماشین رانندگی کردم واقعا ضعیفه
علی : 1393/12/907:38:21،
13
20
فقط ام جی یا جیلی
شایان: 1393/12/2115:27:38،
8
6
هاهاااا ام جی رو با جیلی بی کلاس اشغال مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟ معلومه هیچی از ماشین نمیدونی
ali: 1393/12/909:05:37،
21
10
ماهرچه می کشیم از دست سایپا است که اینقدر گران فروش ی کرده که ایدو و زوتی را یجای 50 میلیون داد 76 میلیون و حالا مبنایی شده برای همه و با اونها مقایسه میکنن اگه این ماشین از سایپا بیرون میامد اونوقت میداد 120 میلیون .
بی طرف: 1393/12/909:09:20،
18
16
به نظر من تنها ماشین چینی که یه سر و گردن از تولیدات داخلی بالاتره که درضمن امتحانشم به خوبی پس داده جک جی 5 اتوماتیک هستش که با 57،700،00 تومان میشه از کارخونه خرید.
برای ماشین چینی بیشتر پول دادن اشتباهه.
آرش: 1393/12/909:14:11،
16
12
من این ماشینو تو چین سوار شدم.چینیه میگفت این تنها ماشین ساخت چینه که مردم سوار میشن.بقیه عمدتا ماشینای اروپایی و امریکایی و ژاپنی ساخت چین رو سوار میشن.پولدارا هم ماشین وارداتی سوار میشن.در کل این ماشین بدی نیست ولی با قیمت میشه خرید بهتر هم کرد.
رضا: 1393/12/1512:24:33،
10
5
من هم توامریکا سواردوج شدم وتو ژاپن هم سوار مزدا.ماشینهای خوبیند.حالا هفته دیگه ب ام و رو توآلمان سوارمیشم
gdghh: 1393/12/909:32:34،
17
12
سلام دوستان.بنده در نماىندگى شىراز پشت اىن ماشىن نشستم.خداىىش داخل کابىنش زىباست اما چىزى که خىلى توى ذوق مىزنه کابىن بوى پلاستىک کهنه مىده.واقعا حماقت محضه که اىنقدر پول بابت خرىد اىن ماشىن پرداخت بشه.
ارش: 1393/12/909:48:24،
9
11
قدم نو رسیده چینی مبارک
ق: 1393/12/909:53:15،
19
12
اگه ماشین با کیفیتی است پس چرا مثل سایر ماشینهای خارجی پنج سال گارانتی نداره ؟
احمدرضا: 1393/12/919:04:10،
11
11
این ماشین داخلی محسوب میشه چون توی ایران مونتاژ میشه
ق: 1393/12/1008:39:47،
11
11
پس چرا سراتو سایپا پنج سال گارانتی داره ؟
بابک: 1393/12/910:30:33،
17
23
لیفان ایکس60 +++++ بسترن بی50 _ _ _ _ _ _
Mn: 1393/12/913:06:52،
19
11
فکر کنم جیلی اتومات از این بهتر
حداقل گارنتی ۵ ساله داره
Mn: 1393/12/913:08:54،
19
15
لطفا نظر بدین
جیلی اتومات+++++++
بسترن----------
احمدرضا: 1393/12/919:03:35،
9
13
جیلی از برخی نظرها به بسترن سر هست. از نظر ایمنی بالاتر از بسترن هست 4 ستاره ایمنی از یورو انکاپ داره ولی بسترن 4 ستاره ایمنی از سی انکاپ داره که اولی حداقل یک ستاره بالاتره. شش ایربگ داره باک بنزین ضدانفجار داره ولی بسترن 4 ایربگ داره. ولی از نظر گیربکس و سیستم تعلیق بسترن مرغوبتره. بسترن کروز کنترل داره که جیلی نداره جیلی مانیتور داره که بسترن نداره. و در مورد قیمت جیلی 10 میلیون گرانتر از بسترن هست. از نظر گارانتی جیلی 5 سال و 150 هزار کیلومتر و بسترن 2 سال و 40 هزار کیلومتر گارانتی داره. نکته منفی توی جیلی بحث تبصره 13 است که باعث میشه در حال حاضر حدود 4 ماه ماشین بدون پلاک باشه که در مورد ماشینهای داخلی از جمله بسترن حداکثر 2 هفته است.
گرجی: 1393/12/1010:21:17،
11
8
با سلام خدمت همه دوستان
حرف همه شما منطقی و درسته چرا؟
وقتی ایران خودرو 50 سال پیش یه خوردرویی تولید میکنه که توی زمان خودش انقلابی بود(پیکان) و هنوز که هنوزه نتونسته خودرویی طراحی کنه و بسازه
ملت چیکار کنن؟
وقتی خودروهای مونتاژی داخلی آنقدر بی کیفیتن که آدم هر روز باید یه پاش تو نمایندگی و تعمیرگاهها باشن ملت چیکار کنن؟
وقتی قیمت یک خودروی بی کیفیت به اصطلاح وطنی رو باید خدا تومن براش پول بدیم شما بگید ملت چیکار کنن؟
وقتی بدلیل انحصار خودروسازی ایران ورود خودروهای باکیفیت دنیا ممنوعه ملت چیکار کنن؟
وقتی همین تعداد خودرویی وارداتی هم که با هزار داستان مجوز میگیرن و وارد این بلاد میشن (البته لازم بذکره که ورود این خودروها هم توسط بعضی ها که ویژه هستند صورت میگیره)و با چند برابر قیمت واقعیشون به ملت میندازن ملت چیکار کنن؟
وقتی من نوعی توان خرید خودروی لوکس رو ندارم باید چیکار کنم
گرجی: 1393/12/1010:24:34،
12
10
اونوقته که منی که جز پیکان و پراید سوار نشدم و قدرت خرید خودروهای کره ای و ژاپنی رو هم ندارم مجبورم برم بسوی خودروی چینی که خیلیهاشونم بی کیفیتن و فقط چون شبیه یه خودروی لوکس هستن و دارای آپشنهای زیاد و قیمت تقریبا مناسبتر دارن
پس اینقدر تو سر خودروی چینی نزنید باید دو دستی بزنیم تو سر خودمون که بگیم چه به روز خودمون آوردیم
شرم بر ما
ug: 1393/12/1508:47:17،
11
11
شمایی که هنوزپیکان سوارمیشی لطفانظرنده.درسطحت نیست
گرجی: 1393/12/1609:17:06،
8
7
دوست عزیز متنم رو خوب نخوندی تموم داستان من درخصوص من نوعی بود و نه خودم
حرف من حرف دل خیلیها بود. نمیدونم منفی که به من دادن یعنی چی؟
یعنی ایران خودرو ماشیناش با کیفیت تره که منفی خوردم یا نمیدونم کلا اونایی که منفی دادن از متن من چیزی دستگیرشون شده؟
حرف من حرف ملت ایرانه چرا باید خودروی ایرانی بی کیفیت داشته باشیم تا یه خودروی نمیگم آشغال ولی خودروی چینی رو به چندین برابر قیمت واقعیش بخریم؟
چا باید شرکتهای ما انحصاری باشن تا خودروهای روز دنیا با عوارض گمرکی بالا به دست من نوعی برسه و من چندین برابر قیمت واقعیش خریداری کنم؟
حالا منفی ها چه معنی میده اینجا؟
amir: 1393/12/2212:11:27،
8
7
واقعا مردمی به مظلومی ملت ایران نداریم........
حسین: 1394/2/2601:24:01،
12
19
هر چی که بگی اخرش چینیه
هخامنش: 1394/4/101:19:14،
13
13
بنظر من هرچی باشه از محولات ویرانخودرو بهتره حداقل یه قیافه و طراحی جدیدی داره بهتر از پژو دهه 90 میلادی که تا قرن 21 همچنان به تولیدش ادامه میدهد و جدیدا متریال مصرفی داخل کابین از دمپایی های کهنه ای درست میشه که وانتی عمو حمزه تو کوچه ها کیلویی 100 تومن میخره بهتره داداش

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل