کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرعت بالای پیرشدن و مهاجرپذیری


کد خبر : ۱۰۳۰۹جمعه، ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳:۰۱۳۷۵۳ بازدید

تصور کنید هر کسی بتواند در هر نقطه‌ای از دنیا که می‌خواهد زندگی کند. با این حساب خیلی محتمل است کشورهایی که به دلیل شرایط‌شان ...

تصور کنید هر کسی بتواند در هر نقطه‌ای از دنیا که می‌خواهد زندگی کند. با این حساب خیلی محتمل است کشورهایی که به دلیل شرایط‌شان کشورهای مهاجرپذیری هستند، پرجمعیت‌تر و کشورهایی که روند پیرشدن در آنها بالاست و در عین حال شرایط خوبی برای مهاجرپذیری ندارند، از جمعیت جوان و مولد بیش از پیش خالی بشوند. 

کشورهای کانادا، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لهستان و اوکراین از جمله کشورهایی هستند که بیش از دیگر کشورهای دنیا روند پیر شدن جمعیت در آنها سریع است. برخی از کشورها به دلیل داشتن شرایط مناسب برای مهاجرپذیری و باقی ماندن جوانان، به لحاظ شاخص‌های پتانسیل خالص مهاجرت، پتانسیل خالص جذب مغزها و پتانسیل خالص مهاجرت جوانان، مثبت هستند.

موسسه گالوپ این اطلاعات مهاجرت را از نزدیک به 520 هزار فرد بالغ در 145 کشور دنیا به دست آورده است. این اطلاعات بین سال‌های 2010 و 2012 به دست آمده است. موسسه گالوپ در این زمینه سه شاخص تعریف کرده است: شاخص پتانسیل خالص مهاجرت، شاخص پتانسیل خالص جذب مغزها و شاخص پتانسیل خالص مهاجرت جوانان. 


بهترین مقاصد مهاجرت با جمعیت سالخورده

بر‌اساس بررسی‌های موسسه گالوپ، کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه و آلمان در وضعیت مثبتی قرار دارند که نشان می‌دهد در این کشورها بیش از آنکه جوانان بخواهند کشور را ترک کنند، جمعیت جوان وارد می‌شود. در واقع جوانان بیشتر تمایل دارند به این کشورها مهاجرت کنند تا اینکه از آنها خارج شوند. براساس نتایج به دست آمده، کانادا برای جمعیت مهاجر تحصیل کرده به مراتب جذاب‌تر از ایالات متحده آمریکا است.

این می‌تواند دست دولت کانادا را برای اینکه بیش از گذشته بر زبان و مهارت‌های شغلی تمرکز کند، باز بگذارد.  اما خلاف کشورهای گفته شده، ژاپن، کره‌جنوبی و لهستان جمعیت سالخورده‌ای دارند و در عین حال ورود جمعیت جوان به این کشورها نیز بسیار ناچیز است. بر این اساس شاخص پتانسیل خالص مهاجرت در این کشورها منفی است.  ژاپن در میان کشورهای جهان سریع‌ترین روند پیر شدن جمعیت را دارد. شاخص پتانسیل خالص مهاجرت در این کشور، منفی 10 است.
 

01djyovm1peuf417dd.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها