کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

جزئیات شیوه‌نامه جدید ساماندهی واردکنندگان غیررسمی خودرو

کدخبر:۱۰۲۳۸دوشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴:۰۱۴۷۹۷ بازدید

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت گفت: براساس شیوه‌نامه جدید، واردکنندگان غیررسمی خودرو یا باید ارایه خدمات پس از فروش را متعهد ...
جزئیات شیوه‌نامه جدید ساماندهی واردکنندگان غیررسمی خودرو

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت گفت: براساس شیوه‌نامه جدید، واردکنندگان غیررسمی خودرو یا باید ارایه خدمات پس از فروش را متعهد شوند یا با امضای توافق‌نامه با نماینده رسمی، خدمات ارایه دهند.

امیرحسین قناتی در گفتگویی گفت: براساس مصوبه و ابلاغیه اولیه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی واردات خودرو داشت، تنها واردکنندگان رسمی می‌توانستند خودرو وارد کنند که این بخشنامه، فاز اول ساماندهی واردات این کالا بود، بنابراین واردات تنها از طریق نمایندگی‌های رسمی انجام می‌شد؛ ولی به دلیل اینکه بخشی از واردات، از طریق نمایندگی‌های غیررسمی صورت می‌گیرد، بخشنامه جدیدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شیوه نامه ساماندهی واردکنندگان غیررسمی خودرو، به دلیل رعایت حقوق مصرف‌کنندگان تدوین شده است تا مصرف‌کنندگان بتوانند در قالب آن، کیفیت مناسب‌تری چه در حوزه خودرو و چه در حوزه خدمات پس از فروش دریافت کنند.

وی تصریح کرد: براساس این شیوه‌نامه، نمایندگان غیررسمی واردکننده خودرو هم می‌توانند خودرو وارد کنند، به شرط اینکه ارایه خدمات پس از فروش مناسب و قطعات یدکی و نیز مشخصات کیفیت خودرویی که می‌خواهند وارد کنند را رعایت کنند؛ بنابراین واردکنندگان غیررسمی در صورت تعهد نسبت به ارایه خدمات پس از فروش مناسب یا خود مستقلا می‌توانند خودرو وارد کنند یا با نمایندگان رسمی به توافق برسند و ارایه خدمات پس از فروش را به آنها بسپارند.

به گفته قناتی، در روش دوم که ارایه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نمایندگان غیررسمی به نمایندگان رسمی سپرده می‌شود، باید شیوه‌نامه و توافقنامه‌ای میان واردکننده غیررسمی و نماینده رسمی امضا شود که البته این شیوه‌نامه را وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم کرده است تا اجحافی در این میان صورت نگیرد و برخی نمایندگان رسمی، محدودیت‌هایی برای واردکنندگان غیررسمی قائل نشده یا سلیقه محور نباشند.

وی اظهار داشت: در این توافق‌نامه، مشخصات اصلی خودرو، درصدهایی که بابت خدمات پس از فروش باید به نماینده رسمی پرداخته شود و هزینه ای که باید از نماینده غیررسمی گرفته شود، ذکر شده تا راه هر گونه شبهه نیز بسته شود؛ بنابراین از این پس، نمایندگان غیررسمی با توافقی که نسبت به ارایه خدات پس از فروش خواهند داشت یا مستقیم خودشان خدمات پس از فروش می دهند یا که باید طبق ضوابط خدمات پس از فروش که وزارت صنایع تدوین کرده است، ارایه خدمات را به اثبات برسانند؛ البته این خدمات پس از فروش برای همه یکسان است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به دلیل اینکه ارایه خدمات پس از فروش در حوزه خودروهای وارداتی، حجم سرمایه گذاری زیاد و زیرساختهای بالایی را نیاز دارد، معمولا به نفع واردکننده غیررسمی است تا از شبکه خدمات پس از فروش موجود، استفاده شود، اما نماینده رسمی باید ارایه خدمات پس از فروش مناسب را به خودروهایی که واردکنندگان غیررسمی وارد می‌کنند، تقبل کند.

وی در خصوص مزیت‌هایی که اجرای این شیوه‌نامه برای واردکنندگان رسمی خواهد داشت، گفت: مزیت اصلی برای نماینده رسمی، بالا رفتن حجم فروش است چراکه آنها به نوعی لیدر بازار می‌شوند و به نفع آنها است که از این شبکه استفاه کند؛ چراکه تا به حال ۳۰ درصد حجم بازار را در اختیار داشته‌اند و از این پس می خواهد که حجم بالاتری از بازار را در اختیار بگیرد.

به گفته قناتی، واردکننده غیر رسمی عددی معادل آنچه که بابت خدمات پس از فروش باید از سوی نماینده رسمی هزینه شود را به نماینده رسمی پرداخت می‌کند که این عدد معادل ۳ تا ۳.۵ درصد فروش است که بابت هزینه خدمات پس از فروش دریافت می‌شود، بر اساس همین سود نیز، قراردادی میان نماینده رسمی و غیررسمی منعقد می شود؛ ولی بحث اصلی این است که اصالت خودرو حفظ شود، چراکه تا پیش از این، در برخی از واردات اصالت خودرو دستکاری می‌شد و خودوریی که در فرمت ثبت سفارش قید می‌شد، تحویل مشتری نمی گردید یا با مشخصات دیگری وارد می شد.

وی اظهار داشت: نماینده رسمی باید اصالت خودروی وارداتی را چک و برایش محرز شود تا بتواند خدمات پس از فروش ارایه دهد، بنابراین نمایندگان رسمی، VIN خودرو را که در سایت خودروسازان خارجی نیز ثبت شده است، با آنچه وارد شده، تطبیق داده و سپس در مورد خدمات پس از فروش آن متعهد می شود.

قناتی گفت: مردم از این پس می‌توانند با خیال راحت خودروهای وارداتی را خرید کنند، چراکه هر خودرویی که وارد می‌شود، به طور قطع باید این مسیر را طی کرده و هر ثبت سفارشی که بخواهد انجام شود، ملزم به رعایت شروط وزارت صنعت برای خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

علی: 1393/12/410:12:48،
164
19
اگه ما مصرف کنندها نخواهیم از خدمات پس از فروش استفاده کنیم چکار باید کنیم
afshin: 1393/12/410:33:43،
100
13
اقای وزیر به هر دری میزنه تا ماشین های وارداتی گرون بشه تا عده بیشتری مشتری داخلی ها و چینی ها بشن حالا باید دید در روزهای اینده چه برنامه ای برای مردم چیدن
مصرف کننده بیچاره: 1393/12/411:19:53،
55
25
ما مصرف کننده که حقی نداریم فقط باید دوشیده شویم ولی اگر ذره ای به حقوق مصرف کننده احترام می گذاشتند باید شرکت های وارد کننده را ملزم می کردند که ماشین را سر وقت یا با حداقل تاخیر تحویل دهند و بعد هم مردم را گرفتار تعویض پلاک نکنند ولی همه اینها در حد یک رویا است
کبیر: 1393/12/411:32:36،
40
10
اگر مسئولین واقعاً دلشان بحال ملت سوخته بجای این همه قوانین و مقررات قابل تفسیر که هر کجا گیر کنن بنفع خودشون تفسیروتغییر میدن ، بیان اینکارو انجام بدن.
1- برای هر ماشین وارداتی که نماینده رسمی داخلی داره با هر قیمتی فقط باگرفتن 10.000 تومان برگ اصالت خودرو نمایندگی صادر و مهر کنه و توی سایت داخلی خودش بذاره که من مصرف کننده خیالم از اصالت خودرو راحت باشه .
2- در صورت تمایل مشتری برای گارانتی یک درصد تعیین کنه که نماینده رسمی ماشین وارداتی رو گارانتی کنه وگرنه مسئولیتش به عهده مشتری و کسی مسئولیت نداره . تمام
امیر: 1393/12/411:48:01،
42
20
نمیشه جانم باید زورکی از مصرف کننده حمایت بشه
چون مصرف کننده عقلش به خیر و صلاح خودش نمیرسه!!!!!!!!
محمد: 1393/12/412:50:41،
34
12
وقتي واردكننده شركتي اينقدر نفوذ داره كه ميتونه جلو واردات ٧٠ درصدي واردكننده جزء رو بگيره،
مطمعنا با اين تبصره هم پول گارانتي رو ٣ لا و پهنا از واردكننده جزء ميگيره تا واسه خودش رقيب و اقا بالا سر درست نكنه

نميدونم ما چه علاقه اي به ايجاد مصوبه و در پي اون تبصره داريم واسه ازمون و خطا تو بازارهايي كه از اول هم نياز به دخالت فيزيكي و اهرمي ندارند
مهدی طلا: 1393/12/413:30:30،
45
22
خودرو خارجی اصلا تا100هزارتاخراب نمیشه(اگه هم شد گارانتی نباشه بهتر چون از بازار قطعه رومیگیری درستش میکنی وعلاف نمایندگی نمیشیم.که تازه اگه نگند شامل گارانتی نمیشه)ماگارانتی نخوایم کی باید ببینیم
محمد: 1393/12/421:24:36،
29
25
محصولات ایران خودرو و سایپا که خدمات پس از فروش دارند مگه چه گلی به سر مردم بیچاره زده اند.
آقا تورو خدا مردم را بذارید به حال پیش خودشون. اگه میخواهید که فساد و قاچاق و .... تموم بشه انحصار را از میان بردارید.
همه چیز را شفاف کنید. در کشور اذربایجان مردم از کمپانی های آلمانی اینترنتی خرید میگیرند ولی ما باپول تو دستمون به این دلال و اون دلال و خانوتاه گرامی(دلال بزرگ) التماس کنیم.خدا یا چه جرم بزرگی است تو ایران زندگی کردن.
علی: 1393/12/410:17:29،
58
31
خودشون فهمیدن انحصاری میشه کوتاه امدن همین الانش هم واردات ازاده
مهدی: 1393/12/410:26:42،
38
20
میشه وارد کرد ولی 17میلیون گرونتر از یک ^ماه پیش
بابای رامین: 1393/12/410:56:36،
28
16
آی زیر فقری ها ...بدوین تموم شد با خیال راحت ماشین خارجی چند برابر پول خونتون بخرید...
دادا: 1393/12/410:57:33،
37
16
اين قصه سره دراز دارد لااقل اگه عرضه اعتراض به اين تصميمات ظالمانه رو نداريد لااقل نخريد تا ببينند نمي توانند با اين روش ها برا جيب خالي ملت كيسه بدوزند ولي حيف وصد حيف دريغ ازذره اي غيرت
بابای رامین: 1393/12/410:58:02،
17
22
کو پول؟؟؟؟؟؟؟؟
اووووو: 1393/12/410:58:19،
25
18
تعرفه خودروهای با مصرف زیر 8 رو صفر کنین بالای 8 رو دو برابر
میثم: 1393/12/411:00:03،
39
33
من از شرکت اطلس خودرو 1 النترا با 5ماه تاخیر تحویل گرفتم. الان 3ماه ماشین تو پارکینگ خابیده چون پلاکش بعلت اختلاف شرکت با راهور سر پرداخت عوارض نیومده
خدابدادمون برسه وقتی انحصارشون 100درصد بشه

این شرکت ها اصلا برای مشتری ارزش قائل نیستند چون پول ماشینو اول میگیرن
محمد: 1393/12/411:20:11،
44
18
اطلس خودرو الانترا نداره برادر جان
شوشي: 1393/12/414:25:36،
29
20
چرا برادر جان
چون اسان موتور و اطلس خودرو وجيران خودرو و اسان خودرو وكيا و....
همه يك مجموعه هستند كاهي توسط مجموعه هاي مختلف توزيع ميشوند برادر جان
اسنادش هم موجوده!
amir: 1393/12/411:32:38،
33
22
محمد جان اطلس خودرو ماله شرکت کیا هستش اون شرکت آسان موتوره که الانترا میده بعدشم شرکتی مفت نمی عرضه پول ریختن دوره
سوئیچ: 1393/12/411:50:21،
30
21
یه جورایی دارن جبران نفت ارزان رو می کنن خودشون میدونن ماشینهای وارداتی ( به غیر از چینی ) حداقل تا 7 یا 8 سال احتیاج به تعمیر ندارن بیخودی جوش نمایندگی رو میزنن که روی هر دستگاه وارداتی حدودا 10 میلیون بخورن وارد کننده هم اون 10 میلیون و 15 میلیون با خریدار حساب میکنه به همین راحتی صورت مسئله رو حل میکنن .
من: 1393/12/412:24:19،
32
14
فکر کردید خودتون رو گول می زنید ؟
نهایت گارانتی تو ایران 5 ساله و 100.000 کیلومتر, که تو این مدت هیوندای و کیا هم خراب نمی شن, چه برسه به تویوتا و میتسوبیشی و بیمر و ...
جمع شدن یه پولی دادن که انحصاری کنید بازار رو دیگه !
علی: 1393/12/412:33:03،
30
11
آقای نعمت زاده دلش به حال مصرف کننده نمیسوزه ،تمام هدفش انحصاری کردن خودرو است ،خدا را شکر که خداوند از نیت این مرد باخبر است.
علی : 1393/12/412:36:00،
28
22
اگر آقای نعمت زاده راست میگه و فکر مصرف کننده است ،جلو آسان موتور ،اطلس خودرو و جیلیران و...که در ظلم کردن به مردم کوتاهی نمیکنه را بگیره.شرکتهایی که بر پایه دروغ و کلک و نامردی پایه گذاری کرده اند.
hasan: 1393/12/414:45:22،
29
14
نمایندهها که تا حالا مفت خوری میکردن هیچ تازه از این به بعد وارد کننده ها هم باید باج بدن بهشون.نمایندگی با خدماتش چه غلطی کرده که از وارد کننده جز انتطار دارین.من تصادف کردم نمایندگی رسما گفت قطعه نداره و پذیرش نکرد.شرکت ... تمام ماشینا رو از بازار میخره به اسم گارنتی میفروشه.با این کار خودرو وارداتی هم شد انحصاری....مچکریم
دوست عزیز شما داوود سانتافه تک دف نخر.50 مییلیون اضافه بده شرکت 5 ماه هم صبر کن بعد هر روز عین گداها برو در نمایندگی بعد یه ماشین بی پلاک بهت میدن که واسه تبصره 13 هم پول اضافه باید بدی بعد هم گارانتی اینه که تصادف کردی یا پذیرش نمیشی یا با قطعه متفرقه به قیمت پول خون باباشون منتظرتن.داداش تو باغ نیستی
محی: 1393/12/421:21:52،
20
18
دلم واسه این مرسدس بنز داره میسوزه ک بمب تکنولوژیه و الکی الکی داره خاک میخوره...
رضا: 1395/10/2410:39:17،
5
6
اتفاقا كار بسيار خوبي كردن ، كي ميگه ماشين خارجي خراب نميشه من جنسيس داشتم گيربكس خراب كرد ٥٠ مليون خرج اورد اگر گارانتي داشت بجاي ٥٠ مليون ٥ مليون ضرر ميكردم ، كارشون عالي هست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
دور جدید پیش فروش خودروی جدید دنا پلاس - اردیبهشت 96
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما