کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش نسبی در بازار طلای جهانی


کد خبر : ۱۰۲۳۷دوشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵:۳۶۱۴۳۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه نزدیک به پایین ترین سطح خود در 7 هفته گذشته بوده و نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

 قیمت طلا طی روزهای گذشته پس از توافق مقام های یونان و رهبران اتحادیه اروپا برای تمدید بسته نجات اقتصادی به مدت 4 ماه و همچنین تعطیلات سال جدید چینی و افت تقاضا در بازار این کشور، با کاهش روبرو شده است. 

بر اساس این گزارش کاهش نگرانی ها نسبت به بحران بدهی یونان و خروج این کشور از منطقه یورو تاثیر زیادی بر افت تقاضا و قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه بدون تغییر چندانی به 1204 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1197 دلار رسیده بود. قیمت طلا هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است.

یونان تا پایان ماه جاری میلادی منابع مالی کافی را در اختیار داشت و در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا، ورشکستگی این کشور و خروج از منطقه یورو قطعی بود. البته هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تزریق پول به اقتصاد یونان به تنهایی کافی نخواهد بود و این کشور طی ماه های آینده نیز با بحران روبرو خواهد شد.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد که در حالی که چین با تعطیلات سراسری روبرو است و نگرانی ها نسبت به بحران یونان نیز کاهش یافته است، افزایش قیمت طلا و نقره در کوتاه مدت بسیار سخت خواهد بود.

مهمترین اتفاقاتی که طی هفته جاری می تواند بر قیمت طلا موثر باشد، سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کمیته بانکداری سنا است. این سخنرانی قرار است فردا به وقت محلی انجام شود. انتشار آمارهای اقتصادی مختلف در آمریکا از جمله شاخص اعتماد مصرف کننده نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

موسسه مالی ام کی اس سوییس نیز اعلام کرد که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1197 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا تا 1190 دلار نیز کاهش خواهد یافت. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز 1215 دلار خواهد بود.

بازار چین نیز تا روز چهارشنبه تعطیل خواهد بود و احتمال می رود با بازگشت سرمایه گذاران چینی به بازار، تقاضا و قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شود.

شاخص ارزش دلار نیز امروز با افزایش روبرو شده و این مساله نیز فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها