کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

ضرورت بررسی بدبينانه هنگام خريد خودروهای كاركرده‌

کدخبر:۱۰۲۲۹دوشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۹:۰۱۵۱۶۰ بازدید

بازار خودرو سال خوبي را سپري نكرد. به‌گفته فعالان بازار خودرو همچنان در ركود به سر مي‌برد اما با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال، خريد و ...

بازار خودرو سال خوبي را سپري نكرد. به‌گفته فعالان بازار خودرو همچنان در ركود به سر مي‌برد اما با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال، خريد و فروش خودروهاي كاركرده در بازار شب عيد متداول‌تر از خريد و فروش خودروهاي صفر است چراكه بسياري از فعالان بازار نداشتن قدرت خريد خودروهاي صفر را عامل ركود بازار خودرو مي‌دانند به همين دليل برخي با توجه به ميزان بودجه‌ كه در اختيار دارند سراغ خودروهاي كاركرده مي‌روند كه اين مساله مستلزم توجه به يك سري نكات مهم است.

 با توجه به رونق خريد و فروش اين خودروها، لازم است؛ هنگام پيگيري خودرو مورد نظر به يك‌سري موارد توجه داشته باشيد. البته در سايت‌هاي خريد و فروش خودرو و روزنامه‌ها تعداد زيادي آگهي در اين خصوص وجود دارد كه خودروهاي با قيمت‌هاي متفاوتي و با شرايط متفاوت عرضه مي‌كنند. اما مساله اصلي در اين خصوص لزوم بازديد خودرو از نزديك و بررسي آن است. در هر صورت بايد توجه داشته باشيد، خودرويي كه بيشتر از 200كيلومتر كار كرده باشد، خودرو دست دوم محسوب مي‌شود و هرچه از اين عدد فاصله بگيرد، نمايانگر كاركرد بيشتر آن است اما به‌طوركلي براساس استانداردهاي موجود يك خودرو براي مسافر عادي و شخصي طي سال نبايد بيشتر از 12000كيلومتر كاركرد داشته باشد.

بايد در نظر داشته باشيد كه يكي از مزاياي خريد خودرو دست دوم و كاركرده اين است كه اين خودروها مانند خودروهاي صفر با افت قيمت چنداني مواجه نمي‌شوند ولي در هر صورت بايد توصيه‌هاي لازم درخصوص پيشينه خودرو، بيمه، ميزان تصادفات و ... را درنظر داشته باشيد.


 نگاه اول:

ابتدا روش خريد خودرو را انتخاب كنيد. از طريق سايت‌هاي خريد و فروش خودرو مي‌خواهيد خودرو مورد نظرتان را انتخاب كنيد يا سراغ روزنامه‌ها و نمايشگاه‌هاي اتومبيل مي‌رويد. به هر حال هر روشي را انتخاب مي‌كنيد در نگاه اول بايد خودرو انتخابي را چك اوليه كنيد و با يك نگاه اجمالي به بدنه و اتاق و حتي سيستم فني را در نظر بگيريد اما توصيه مي‌شود، سرگرم حرف زدن با فروشنده خودرو نشويد تا از كشف ايرادات خودرو غافل نشويد.

 نگاه جزيي:

 بعد از نگاه اوليه بايد به خودرو مورد نظرتان با نگاهي جزيي‌تر بنگريد. هر ايرادي از قبيل خط و خش، فرورفتگي و رنگ‌شدگي‌ها و ... را بررسي كنيد و وضعيت لاستيك‌ها را نيز در نظر بگيريد و در اين مرحله توصيه مي‌شود با ديدي بدبينانه به خودرو نگاه كنيد. در اين مرحله نخستين كار بازكردن در موتور است. در روشنايي كامل خوب داخل موتور را نگاه كنيد و هرگونه نشتي يا كثيفي را بررسي كنيد. توجه داشته باشيد تميزي بيش از حد و نامتعارف خودرو با توجه به سن آن مي‌تواند دليلي براي پنهان كردن موارد داخل موتور باشد. لازم به يادآوري است كه بايد در اين مرحله كيفيت لاستيك، تسمه‌هاي داخل موتور، سيستم روغن، استارت و باتري را نيز چك و كنترل كنيد.


 نگاه فني:

 براي بررسي فني لازم است؛ بدانيد نظرگرفتن از يك مكانيك معتبر مي‌تواند به شما كمك كند تا عيوب فني آن را بهتر بشناسيد چراكه يك مكانيك ماهر به شما كمك خواهد كرد تمام هزينه‌هاي احتمالي در آينده را بدانيد. با توجه به اين مساله كه تجربه ثابت كرده به تنهايي نمي‌توان تمام عيوب خودرو را به يكباره ديد. البته به غير از اينكه خودتان خودرو را سوار مي‌شويد، وضعيت دنده، فرمان، موتور و... را امتحان كنيد. با اين روش مي‌توانيد از سلامت قطعات سيستم تعليق، شاسي، عملكرد مناسب موتور و گيربكس، ترمزها و فنربندي خودرو آگاهي به دست آوريد.


 نگاه آخر:

در نگاه آخر بايد به مسايلي چون بررسي اسناد، مدارك و اعتبار بيمه‌ها توجه كنيد هرچند برخي معتقدند اين كار بايد در نگاه اول انجام گيرد. به هر حال سند خودرو، برگه كمپاني، برگه معاينه فني، كارت خودرو، برگه عدم خلافي و كارت بنزين از مدارك مورد نياز براي نقل و انتقال خودرو است كه هر يك از اين مدارك بايد با مشخصات فني و اطلاعاتي خودرو مطابقت داشته باشد. در اين مرحله نيز بايد بيمه خودرو را بررسي كنيد و اعتبار آنها را بسنجيد چراكه بيمه شخص ثالث از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و برخي افراد با نزديك شدن زمان تمديد بيمه، اقدام به فروش خودرو مي‌كنند تا از تمديد دوباره آن در امان باشند. بهتر است در اين موارد به‌صورت توافقي، هزينه بيمه ميان خريدار و فروشنده تقسيم شود. به هرحال بايد مشخصات مندرج در سند و كارت خودرو را كاملا با اتومبيل مطابقت دهيد و هرگونه ناهماهنگي را در نظر بگيريد و دليل آن را جويا شويد. لازم به ذكر است، بايد شماره شاسي، شماره موتور، بدنه خودرو و رنگ را تطبيق دهيد.

لازم به ذكر است؛ در انجام معامله مراقب چرب زباني فروشنده خودرو باشيد تا حين انجام معامله به‌دليل گير كردن در رودربايستي مجبور به خريد خودرو نباشيد. بيشتر كارشناسان توصيه مي‌كنند تنها براي انجام معامله نرويد هرچند خود را در اين امر خبره مي‌دانيد و يكي ‌ديگر از توصيه‌هاي كارشناسان اين است كه بررسي خودرو را در روز و روشنايي انجام دهيد تا بتوانيد هرگونه خط و خش و ايرادي را به‌راحتي ببينيد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

!!!: 1393/12/406:35:57،
115
16
اوف اوف اوف!!! امان از دست دلالان ماشين و نمايشگاه داران!!!! اصلاً آدم ميترسه ترفشون بره چه برسه كه بخاى باهاشون معامله هم بكنى!البته الان آگهى هاى روزنامه اى هم دست كمى ازينها ندارند،فقط بايد احتياط كرد!!
توصيه ميكنم هيچ ماشين دست دومى رو بدون كارشناسى توسط افراد وارد نخريد!
کتوتیفن: 1393/12/408:22:48،
57
82
حماقت محضه خریدن ماشین ازبنگاه!
به حرف آدمای کم اطلاع و عامی هم توجهی نکنید که هی میان از خودروهای داخلی بد میگن...
یه پراید 132 و یا یه 405 که صفر از نمایندگی بخرید خیلی انتخاب بهتری از دهن به دهن شدن با دلال های معلوم الحاله
این دو ماشین واسه سفرهای درون شهری خیلی مناسبن و واسه جاده ها هم با رعایت سرعت مجاز ماشینای خوب و کم استهلاکی هستن
206 هایی هم که اخیرا ایران خودرو داره میزنه مخصوصا تیپ 2 بسیار سرحال و کم نقصه
اکثر کسایی که میان اینجا راجع به پراید درفشانی میکنن آخرین مدل ماشینی که تا حالا سوار شدن اتوبوس بی آر تی بوده!

Hfff: 1393/12/408:34:54،
122
37
من کاری به دلالها ندارم، در کل خرید ماشین کارکرده مدل 91 به پایین خیلی خیلی بهتر از ماشین صفر کیلومتره که همون اول که از نمایندگی میاد بیرون سرتاپا ایراده

موافق +++++++
مخالف -------------
جواب به کتوتیفن: 1393/12/408:38:10،
54
14
این حرفایی که میزنی همش تبلیغاته گاری سازهاست، ماشینهای صفر افت کیفیتشون وحشتناک بوده، مثلا همین 206 که اسم بردی مدل 93 نسبت به 90 در قطعاتش تغییرات زیادی داشته از سیستم برق و گیربکس و دیسک و صفحه کلاچ بگیر تا قطعات داخلی و حذف خیلی از امکاناتش
محمد: 1393/12/410:09:23،
61
12
برج 5 یه پراید صفر گرفتم بعد از دو ماه صدای تراکتور می داد رفتم نمایندگی گفت موقع سرویس اولیه درستش می کنیم.سرویس اولیه که چند روز پیش رفتم میگه مربوط به اگزوزشه باید بری بیرون درست کنی ما دستگاه جوش نداریم.خلاصه هر ایرادی گفتم یه بامبولی درآوردن آخرش هم فقط یه روغن و فیلتر عوض کردن 70گرفتن ازم.خلاصه من فرق سرویس اولیه و تعویض روغنی رو نفهمیدم.پس ایرادای ماشین چی میشه؟خدمات سایپا واقعا صفره.ممنون که خوندین
راننده تاکسی: 1393/12/411:16:45،
30
22
دوستان هر قدر هم پولتون کم باشه برید وام بگیرید ماشین صفر بخرید انقدر دستمزد مکانیک و قطعه گرون شده که بعد دوسال میبینی از صفر برات گرونتر در اومده
ایمان: 1393/12/619:51:25،
9
10
یه چیز دیگه جا موند که موقع خرید خودرو باید چک بشه و اونهم برگ سبز ماشین
محمد: 1393/12/408:20:10،
55
17
عزیز من تو تهران یک ماشین برای استفاده معمولی در سال 20000 کیلومتر کارکرد داره اونوقت میگی سالی 12000 کیلومتر .
mohamad: 1393/12/408:56:03،
38
18
یک ماشین دست دوم جنس خوب بهتر از یک پراید صفرازبنگاه یا کارخانه هست با 70 یا 80 نمره منفی
امین: 1393/12/409:15:12،
34
40
با سلام دوستان.
پیرو صحبت دوستمون که گفتن132.خوبه
بنده از سال 90 یکی دارم مدلش 88 اما سال 90 با 23هزار تا کارکرد گرفتم.الان 135 هزار تا کار کرده به جزء بنزین و روغن و تسمه تایم هیچ خرجی نداشته واقعا عالیه تازه واسش لاستیک خریدم.در سال چندین بار شمال و شیراز هم میرم باهاش.من که راضیم تو جاده5 و تو شهر 6.5میسوزونه.
قبلش206،405،رانا داشتم اما این ماشین واقعا کم خرجه
مرسی که خوندین هرکی موافقه لایک کنه.
Parsa: 1393/12/411:17:30،
40
20
هزار مرتبه خدارو شكر برادر كه توى جاده مشكلى واست پيش نيموده ولى خداى نكرده اگه تصادفى چيزى پيش بياد اين پرايدى كه ميگى هيچ امنيتى نداره ولى حداقل رانا و خانواده ٢٠٦ يه خورده امنيتى دارن،انشالله هميشه سالم و بى تصادف باشى برادر جان
حمید: 1393/12/410:02:07،
24
14
یه سمند lx مدل 90 دارم مصرف سوختش صدی 13 14 هست روغن به سه ماه نمیرسه خالی میکنه سیستم مولتی پلکسش افتضاحه همش قاطی میکنه.قبلا 131 داشتم صدی 6 مصرف میکرد این مشکلاتم نداشتم.دوستان ماشین کم کار بخرید
حمید: 1393/12/410:03:41،
27
18
من که والله از ماشین داخلی بدی ندیدم .پژوپارس ای ال ایکس ۸۹ دارم. تا حالا کارم به تعمیرگاه نیفتاده جز برای مسایل جزیی مثل تعویض دیسک ترمز جلو و یک سیبک راست که فکر کنم میگفتند زیر کمک. البته تا حالا در جاده واتوبان از ۱۲۰ هم بالاتر نرفتم. من نمیگم ماشینای داخلی خوبن یا بد ولی از هر چیز باید استفاده اصولی کرد .من بارها در جاده ۴۰۵ یا پرشیا دیدم که با آزرا کورس میذارن وبا سرعت های بسیاربالا حرکت میکنن پیش خودم میگم اینا فردا تعمیرگا ه تشریف دارن.کارکرد ماشینم هم ۶۰۰۰۰ است.

حمید: 1393/12/411:25:59،
12
10
می خواستم لنت ترمز بنویسم نمیدونم چه جوری شد نوشتم دیسک ببخشید.
پیمان ک: 1393/12/410:07:44،
24
13
با سلام من هم یک پراید 132 دارم مدل 90 خیلی راضی هستم از سال 91 دارمش گاز مایع هم کردم با هر 20 هزارتومن گازی که میزنم نزدیک 700 کیلومتر تو شهر و 850 هم تو جاده راه میره بدون مرگ فقط روغن لاستیک براش گرفتم و با اینکه پرایده دوستش دارم البته شاید ما ماشین با کلاس سوار نشدیم سطح توقع پایینی داریم
امین: 1393/12/410:33:33،
34
12
گاز هر طورم باشه ماشینو اذیت میکنه.چه مایع یا سی ان جی.
خوب منم 30 تا آزاد میزنم 21 تومن میشه 600 تا راه میره .خیلی فرقی هم نمی کنه از لحاظ هزینه.
اما گاز هم شتابش پائین تره هم بعد یه مدت موتور به خرج میوفته.
ممنون از نگاهاتون.
فرهاد: 1393/12/422:44:37،
10
11
جناب امین خان شما کدوم پمپی ۳۰ تا آزاد میزنی ۲۱ تومن میشه!! آدرسشوبده مام بریم!! اون بنده خدا حتما خبرنداره بنزین آزاد لیتری ۱۰۰۰ تومنه!! شوماکه مطمینم میدونی!!!!!
صابر: 1393/12/423:41:14،
7
10
يعنى پرايد صدى پنج مصرف ميكنه!!!شما يا رياضيت ضعيفه يا از ويژگى هاى فنى ماشينت اطلاع ندارى!
محسن: 1393/12/412:17:14،
37
30
خرید ماشین صفر مطمئن تر هستش،هر چند اینجا ایرانه کارکردروهم جای صفر قالب میکنن!
mahan: 1393/12/413:50:03،
41
27
عزیزم فقط ماشین صفر کیلومتر و بس... بعدا دل چرکین نمیشی....
sadegh: 1393/12/417:32:45،
19
10
به نظرم اونایی که ماشین دارن و ماشینه اذیتشون نمیکنه تو فکر ماشین صفر خریدن نیوفتن که ماشین صفر الان باید مدام داخل نمایندگیش باشی من خودم یک پراید 88 دارم از اول زیر دست خودم بود یکم اوفتاده رو خرج خواستم یک 405 صفر بگیرم به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردم اونجا پر از ماشین صفر بود که همشون ازمشکل موتوری و گیربکس تا مشکلات برقی داشتن واقعا کیفیت ماشینوشون خیلی اومده پایین وقتی چنین چیزی دیدم منصرف شدم این همه پول بی زبون بدم برای یک ماشین صفر که مدام هم داخل نمایندگیش باشم همین ماشین خودم یک خرجش کنم جوابم میده ماشین دست دوم بیشتر پنج سال کارکرد ارزش خریدن نداره چون فقط باید خرجش کنی مخصوصا پژو که قطعاتش خیلی گرونه
احمدرضا: 1393/12/418:47:55،
17
9
من ترجیح میدم ماشین نو بخرم حتی شده چینی ولی دسته دو نخرم که معلوم نیست دست کی بوده و چه بلایی سرش آورده. خرید دسته دو خیلی ریسکه. ماشین بیشتر از 100 هزار کارکرد پرخرجه و پردردسر. حالا دلیل نداره که حتماً ماشین کره و ژاپن سوار بشیم. ماشین برای پز دادن نیست برای استفاده روزمره است. ماشین نو ولی با برند نه چندان مرغوب خیلی کم دردسر تر از ماشین با کارکرد بالا هر چند با برند مرغوبه.
علی: 1393/12/423:21:04،
12
8
...بسياري از فعالان بازار نداشتن قدرت خريد خودروهاي صفر را عامل ركود بازار خودرو مي‌دانند .........

این نظر تنها عامل نخریدن خودرو نیست کسی که می تونه 30 میلیون جور کنه یک خودرو مدل 89 یا 90 بخره مطمئن باشید می تونه 40 هم جور کنه یک خوردو صفر بخره . در کنار کاهش قدرت خرید مردم ، بی کیفیتی شدید خودروهای صفر هستند که به واقع صفرند. کسی حاضر نیست 40 میلیون بده به خودرویی که هر روز پاش توی تعمیرگاه باشه و آخرشم مجبور بشه ماشین رو به زحمت رد کنه بره پس منطقی همین هست که بره خودروی مدل های پایین تر رو بخره ، هم ارزونتر هستند و هم با قابلیت اطمینان بیشتر از خودرو های صفر .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل