کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد دسته‌جمعی قیمت‌ها در بازار آجیل و خشکبار


کد خبر : ۱۰۲۲۵دوشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۲:۵۸۲۸۸۲ بازدید

اسفندماه هر‌ سال مقطع زمانی است که نوسان قیمتی به دلیل رشد تقاضا در بازارهای مختلف بي‌کم و کاست پدیدار می‌شود.

اسفندماه هر‌ سال مقطع زمانی است که نوسان قیمتی به دلیل رشد تقاضا در بازارهای مختلف بي‌کم و کاست پدیدار می‌شود.

برخی اقلام کمیاب می‌شوند و آنها هم که پشت ویترین‌ها حاضر و آماده هستند به قیمت‌هایی نجومی عرضه می‌شوند. در این میان اما آجیل و خشکبار که مورد مصرف عمومی در روزهای ‌سال نو قرار می‌گیرد رشد قیمتی محسوسی را تجربه کرده است.

بر این اساس، طی هفته‌های اخیر قیمت برخی از انواع خشکبار ازجمله فندق، بادام و بادام‌زمینی در بازار بسیار افزایش پیدا کرده است، به‌طوری که نسبت به ماه گذشته قیمت هر کیلوگرم بادام حدود ۵ تا ۶ هزار تومان، هرکیلوگرم مغز فندق ۱۰‌ هزار تومان و هر کیلوگرم فندق با پوست بین ۴ تا ۵‌ هزار تومان گران شده است.

به‌عنوان مثال درحال حاضر فندق ۱۸‌ هزار تومانی در بازار بیش از ۴۵‌ هزار تومان به فروش می‌رسد. این درحالی است که مصطفی احمدی مدیرعامل اتحادیه آجیل و خشکبار چندی پیش در گفت‌وگوهای متعدد اعلام کرده بود: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم امسال بازار خوبی نداشتیم و به همین خاطر صنف خشکبارفروشان فقط درصدد تبدیل جنس خود به پول هستند تا این‌که بخواهند سودی کسب کنند.

او افزود: به دلیل این‌که بازار خریداری ندارد از نظر قیمت هم تفاوت قیمتی با‌ سال گذشته نخواهیم داشت به همین خاطر انتظار افزایش قیمت برای شب عید  نداریم. درعین‌حال اما بازار خشکبار شب عید چرخشی ١٨٠ درجه‌ای را  با صحبت‌های مدیرعامل اتحادیه خشکبار تجربه کرده است، چرخشی که نشان می‌دهد مشتریان باز هم مجبورند در سایه غفلت تنظیم بازار و نظارت سازمان حمایت بر گران‌فروشان، خشکبار عید امسال را با قیمتی گزاف تهیه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها