کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماهی ارزان شد/ قیمت مرغ ؛ 7900 تومان


کد خبر : ۱۰۲۱۲یکشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸:۳۳۳۰۸۲ بازدید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی استان تهران از کاهش قیمت ماهی و مرغ در بازار در هفته جاری خبر داد وگفت: از این به بعد، قیمت مرغ روندی نزولی ...

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی استان تهران از کاهش قیمت ماهی و مرغ در بازار در هفته جاری خبر داد وگفت: از این به بعد، قیمت مرغ روندی نزولی را طی خواهد کرد.

مهدی‌ یوسف‌خانی در گفتگویی از کاهش قیمت ماهی‌ شیرجنوب، تیلاپیا، آزاد دزفولی و حلوای سیاه خبر داد و اظهار داشت: دلیل این امر کاهش تقاضاست، معمولا از یکم تا بیستم اسفندماه مردم چندان به دنبال خرید مواد غذایی نیستند و خرید پوشاک و غیره اولویت آن‌هاست.

وی با بیان اینکه در ۵ روز پایانی سال خرید مواد غذایی آغاز می‌شود، گفت: از بیستم اسفندماه به بعد نیز ما با افزایش قیمت چندانی دراین زمینه مواجه نخواهیم شد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی استان تهران از کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت مرغ نیز خبر داد و گفت: قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به ۷۹۰۰ تومان و در مراکز عمده فروشی به ۷۴۰۰ تومان رسیده است، ضمن اینکه از این به بعد،  قیمت مرغ روندی نزولی را طی خواهد کرد.

 

قیمت انواع ماهی و میگو در بازار

مدیرکل دفتر توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: قیمت آبزیان طی دو ماه گذشته در بازار جهانی حدود سه درصد و در بازار داخلی نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است.

عیسی گلشاهی در گفت‌وگویی اظهار کرد: قیمت انواع آبزیان در بازار داخلی و خارجی به گونه‌ای است که میانگین قیمت هر کیلوگرم میگو در بازار جهانی حدود شش دلار و در بازار داخلی 21 تا 22 هزار تومان است که در خرده‌فروشی به کیلویی 30 هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان این‌که آبزیان پر مصرف در ایران با دیگر کشورهای جهان متفاوت است، افزود: ماهی قزل آلا به عنوان یکی از ماهیان پر مصرف در ایران کیلویی 11 هزار تومان در بازار عمده فروشی عرضه می شود و قیمت خرده فروشی آن بسته به کیفیت، سایز و رنگ بافت از کیلویی 15 تا 19 هزار تومان متغیر است.

مدیر کل دفتر توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: خانواده کپور ماهیان نیز به عنوان یکی از آبزیان پر مصرف در داخل کشور به طور متوسط کیلویی 8000 تومان در بازار عمده فروشی و کیلویی 9000 تومان در بازار خرده فروشی عرضه می‌شود که البته در این میان ماهیان فیتوفاگ (کپور نقره‌ای) از همه کپور ماهیان ارزان‌تر و آمور از همه گران‌تر است.

گلشاهی اظهار کرد: قیمت ماهیان شیر نیز به گونه‌ای است که در مبادی تولید چهار استان جنوبی کشور به صورت میانگین کیلویی 17 هزار تومان در بازار عمده فروشی عرضه می شود و قیمت آن در خرده فروشی‌ها حدود 24 هزار تومان است.

وی گفت: قیمت انواع آبزیان امسال نسبت سال گذشته در همین بازه زمانی حدود هشت درصد افزایش یافته که البته با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نرخ تورم، طبیعی به نظر می رسد.
 

نوع محصول قیمت هر کیلوگرم در عمده‌فروشی قیمت هر کیلوگرم در بازار مصرف
میگو 21 تا 22 هزار تومان 30 هزار تومان
قزل‌آلا 11 هزار تومان 15 تا 19 هزار تومان
کپورماهیان 8000 تومان 9000 تومان
شیرماهی 17 هزار تومان 24 هزار تومان

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها