کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بخشنامه ای که رقابت را به بانک‌ها برد


کد خبر : ۱۰۱۶۸شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷:۲۲۳۱۵۸ بازدید

به تازگی برخی از بانک ها با نصب اطلاعیه‌هایی بر سردر شعب خود اعلام کرده اند که در این شعبه چک تمامی بانک ها در اسرع وقت وصول و ...

به تازگی برخی از بانک ها با نصب اطلاعیه‌هایی بر سردر شعب خود اعلام کرده اند که "در این شعبه چک تمامی بانک ها در اسرع وقت وصول و حساب شما واریز می شود" این بنرها در حالی در شعب بانکی خود نمایی می کند که بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای جدید محدودیت هایی در وصول چک تعدادی از بانک ها ایجاد کرده است.
بخشنامه بانک مرکزی در تاریخ نهم بهمن ماه امسال به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد و بنظر می رسید همین بخشنامه اکنون دستاویزی شده است برای به نمایش درآوردن برتری یک بانک یا یک شعبه نسبت به دیگری.

با ابلاغ بخشنامه مذکور تاکید شده که چک‌های بالای 100 میلیون تومان سه بانک وصول نشود ولی نصب چنین تابلوهایی در نگاه اول ذهن مخاطب را به این سو می برد که ظاهراً تعدادی از بانک ها توجهی به بخشنامه بانک مرکزی ندارند و چک‌های سایر بانکها (بدون استثنا) را در اسرع وقت وصول و به حساب مشتریان واریز می کنند.

 اگر فرض را هم بر این بگذاریم که مشتری به این شعبه مراجعه کند و قصد وصول چکی بالاتر از 100 میلیون تومان از یکی از همان سه بانک ذکر شده در بخشنامه را داشته باشد و تحویلدار با استناد به همان بخشنامه چک را نپذیرد، آیا مشتری با تصور اینکه این شعبه یا امثالهم چک تمام بانک‌ها را وصول می‌کند به زحمت نیفتاده؟ برای نصب این تابلو چه دلیلی وجود داشته؟ آیا نباید نتیجه بگیریم که با ابلاغ همان بخشنامه محرمانه فضا برای رقابت کاذب بر سر وصول چک همه بانکها یا بعضی بانکها ایجاد شده است؟

trghhh0x95qb7ptrpgw3.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها