کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت مجدد بهای جهانی طلا


کد خبر : ۱۰۱۳۵پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵:۲۸۱۶۳۳ بازدید

روز گذشته در حالی که اخبار واصله از یونان موجب افت بهای طلا تا مرز 1200 دلار شده بود، انتشار متن مذاکرات نشست بانک مرکزی آمریکا ...

روز گذشته در حالی که اخبار واصله از یونان موجب افت بهای طلا تا مرز 1200 دلار شده بود، انتشار متن مذاکرات نشست بانک مرکزی آمریکا بهای جهانی طلا را در آخرین ساعات افزایش داد. به دنبال انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا که نشانگر رویکرد محتاطانه در خصوص افزایش زودهنگام نرخ بهره بوده، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش رویترز ، قیمت جهانی طلا که روز گذشته در آخرین ساعات مبادلات با رشد 0.3 درصدی روبرو شده بود امروز پنج شنبه نیز 0.3 درصد دیگر افزایش یافته و به بیش از 1215 دلار در هر اونس رسیده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1197 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 6 هفته گذشته بوده است. 

متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های ارشد بانک مرکزی این کشور به شدت نگران آن هستند که افزایش سریع نرخ بهره به ضرر روند رشد و رونق اقتصادی باشد. 

انتشار متن مذاکرات نشست 27 و 28 ژانویه فدرال رزرو همچنین نشان می دهد که مقام های فدرال رزرو نگران کاهش انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا هستند.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد که قیمت طلا پس از انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو با افزایش نسبی روبرو شده است. این مساله به خاطر کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا بوده است.

قیمت طلا در ماه های اخیر تحت فشار زیاد ناشی از گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا قرار داشته است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد.

پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو ، شاخص سهام در بازارهای بین المللی افزایش یافت ولی ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده است. تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که طلا در شرایط کنونی سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ خواهد کرد. 

سرمایه گذاران بین المللی همچنین نیم نگاهی به تحولات اروپا به خصوص بحران بدهی یونان دارند. منابع آگاه اعلام کرده اند که یونان پیشنهاد جدیدی را برای تمدید برنامه کمک مالی وام دهندگان بین المللی به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.آلمان همچنان به شدت مخالفت متوقف شدن سیاست های ریاضتی در یونان و کاهش بدهی های این کشور است. ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت شکننده شرق اوکراین نیز می تواند عامل مهم دیگری در تعیین قیمت طلا باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها