کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 57 درصدی معاملات مسکن


کد خبر : ۱۰۱۲۱چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲:۴۱۴۳۵۵ بازدید

رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات از کاهش 57 درصد معاملات مسکن خبر داد و گفت: در سال 91 ماهانه حدود 14000 معامله ...

رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات از کاهش 57 درصد معاملات مسکن خبر داد و گفت: در سال 91 ماهانه حدود 14000 معامله در سامانه کد رهگیری ثبت می شد اما هم اکنون این رقم به حدود 6000 فقره کاهش یافته است.

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: بر اساس آمار کد رهگیری در سال 91 ماهانه حدود 14 هزار فقره بود که هم اکنون این رقم به حدود 6000 فقره (کاهش 57 درصدی) تقلیل یافته است.

وی با بیان این که از نیمه دوم سال آینده شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات را به تصویر کشیده نوآوری ها و فناوری های جدید ساخت و ساز اعلام کرد و افزود: همچنین به دنبال ترویج صنعتی سازی را برای این کار باید از تمام گروه های سازنده را در مجموعه ای جمع کنیم تا بتوانیم از آنها استفاده بهینه ای داشته باشیم و از سنتی سازی به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم.

وی با بیان این که به دنبال این هستیم که فدراسیون بین المللی املاک را وارد کشور کنیم، تصریح کرد: انبوه سازان، تعاونی ها، سازندگان مسکن 11 تا 14 اسفندماه امسال در تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دومین نشست نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات ادامه داد: معرفی برترین های صنعت ساختمان جهت افزایش سطح کیفی ساخت  ساز کشور، معرفی پروژه های جدید ساخت و ساز، رتبه بندی مشاورین املاک و معرفی برترین ها، تلاش برای همکاری بیشتر بانک ها، اقدام برای یکپارچه سازی و ایجاد فضای مناسب جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه دوم املاک اعلام کرد.به گفته رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات، از مجموعه های بزرگ سازنده خاورمیانه، شرکت های ترکیه ای، قبرس، یونان، اسپانیا و آذربایجان برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده که حدود 90 درصد از این دعوت استقبال کرده اند.

فرزاد رضاجویی، عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه املاک و مستغلات نیز با اشاره به حضور 80 شرکت در این نمایشگاه گفت: به عنوان مثال شرکت داماک امارات به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان در نمایشگاه امسال غرفه دارد و فناوری های جدید را عرضه خواهد کرد.وی با بیان این که فضایی برای عرضه فناوری ها و خدمات ساختمانی فراهم شده است، بیان کرد: هدف اول ما در این نمایشگاه جذب سرمایه گذاری در بخش های ساختمانی کشور است.

رضاجویی همچنین از حضور شرکت پدیده در نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات خبر داد و گفت: این شرکت به دلیل برخی مسائل حق تبلیغات را ندارند ، اما می تواند پروژه های خود را عرضه کند.وی با اشاره به این که شرکت اطلس مال نیز دو پروژه خود در تهران و کیش را در نمایشگاه عرضه می کند، افزود: تلاش می کنیم شرکت های معتبر در نمایشگاه حضور پررنگ تری داشته باشند و بتوانند پروژه های خود را عرضه کنند.

عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه املاک و مستغلات با بیان این که کمتر از 5 درصد ساختمان های ساخته در کشور صنعتی است، بیان کرد: اما اگر بتوانیم از برندهای مختلف حوزه ساخت و ساز استفاده کنیم به بحث صنعتی سازی مسکن کمک خواهد کرد.به گفته رضاجویی، در حال حاضر برندی ایرانی که بتواند در عرضه بین المللی حضور داشته باشد در کشور وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها