کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاساژ چارسو جای غول علاءالدین را می‌گیرد


کد خبر : ۱۰۱۱۶چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵:۰۰۱۹۴۵۲ بازدید

از سر کنجکاوی به پاساژی سر می‌زنیم که قرار است جای علاءالدین را بگیرد. در ذهنمان تصور می‌کنیم فروشگاه‌هایی بزرگ و شیک و فروشندگانی ...
پاساژ چارسو جای غول علاءالدین را می‌گیردپاساژ چارسو جای غول علاءالدین را می‌گیرد

از سر کنجکاوی به پاساژی سر می‌زنیم که قرار است جای علاءالدین را بگیرد. در ذهنمان تصور می‌کنیم فروشگاه‌هایی بزرگ و شیک و فروشندگانی نه از جنس علاءالدین!

زومیت در گزارشی نوشت : قرار بود اوایل زمستان چارسو افتتاح شود، اما هنوز این پاساژ به شکل رسمی افتتاح نشده است. با این حال درهای پاساژ باز شده و برخی از فروشگاه‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.نزدیک علاءالدین که می‌‌رسم دیگر آن شور و هیاهوی همیشه را حس نمی‌کنم. دست‌فروشی هم، ظاهرا از سکه افتاده و کمتر کسی را با هیجان قبل، جلوی علاءاالدین می‌‌توان یافت که به خرید و فروش گوشی دست دوم مشغول باشد.

وارد پاساژ که می‌شوم غیر از یکی دو تا از فروشگاه‌های طبقه همکف همه خالی یا در حال غرفه چینی هستند. فروشگاه‌هایی بزرگ همانطور که انتظار داشتم. ال‌جی، مایکروتل، سامسونگ، آرین، هواوی و حتی وقایع گستر فارس که قرار است ویترین محصولات اپل باشد، فروشگا‌ه‌هایی به وسعتی عظیم دارند. چرخی در طبقه‌ی همکف می‌زنم اما می‌خواهم بدانم در طبقات دیگر چه می‌گذرد.
 

f3wttm9sztak79121zgu.jpg


از پیش شنیده بودم که این پاساژ قرار است غیر از موبایل جایگاهی برای عرضه انواع دستگاه‌های الکترونیکی، لپ‌تاپ‌ و تبلت هم باشد، اما شواهد حاکی از آن است که چارسو مقتدرانه آمده تا علاءالدین را از پا درآورد.به هر طبقه که پا می‌گذارم فقط چند فروشگاه در میان رنگ‌های خاکستری و بی‌روح پاساژ که هنوز آغاز به‌کار نکرده، رنگ به رنگ است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. آنقدر پاساژ خلوت است که فروشندگان هر عابری را دنبال می‌کنند بلکه خریدار باشد.دوست دارم بیشتر بدانم به بهانه‌ی خرید قاب گوشی، وارد یکی از فروشگاه‌ها می‌شوم. اول شروع کار را در این پاساژ تبریک می‌گویم و قیمت چند مدل را جویا می‌شوم تا بعد درباره شروع کار پاساژ، اجاره مغازه‌ها و شرایط مستقر شدن در این مرکز سوال بپرسم.
 

rrarlikkcalymat4xxa.jpg
 

رفتار همه‌ی فروشندگان دقیقا با آنچه که تاکنون در علاءالدین تجربه کرده‌ام متفاوت است. هر سوالی که می‌پرسم بدون کوچک‌ترین مکثی جواب می‌دهند. حتی درباره اجاره بهای مغازه‌ها که می‌پرسم کاملا صادقانه می‌گویند: اجاره‌ی مغازه‌ها در این مرکز تازه تاسیس بسیار به صرفه‌تر از علاءالدین است با اینکه فعلا خبری از خریدار نیست و پاساژ رونق ندارد، اما همه‌ی فروشندگان امیدوارند که به زودی این مرکز رونق بگیرد و مطمئن هستند می‌توانند هر چه زودتر به سوددهی برسند. همه‌ی آنها با اطمینان کامل درباره‌ی درآمد و رسیدن به سوددهی صحبت می‌کنند.
 

6xm2t79kyg25ynm1iaq.jpg


اما نکته جالبی که در این پاساژ توجهم را جلب می‌کند! تقریبا همه فروشندگان حال حاضر پاساژ کاسبان قدیمی یا مال‌باختگان طبقات مختلف علاءالدین هستند که خاطره‌ی خوبی هم از کسب و کار در آنجا نداشته‌اند.به طبقات دیگر سر می‌زنم غیر از یکی دو فروشگاه که گوشی دارند، بقیه تک فروش یا عمده فروش لوازم جانبی هستند و از تجارت خود راضی.سعی می‌کنم به هر فروشگاهی که می‌رسم اطلاعات جدید کسب کنم.

درباره کسب و کار این پاساژ که جویا می‌شوم تقریبا همه می‌گویند که قرار است تمرکز اصلی این مرکز روی موبایل باشد و حتی می‌شنوم که طبقه چهارم این پاساژ هم به عمده‌فروشان موبایل اختصاص خواهد یافت. حالا اطمینانم بیشتر می‌شود که چارسو رقیب بی‌چون و چرایی نه تنها برای علاءالدین، بلکه برای بازار موبایل ایران است.


rqd1ebg5y5jmrbx73r.jpg
 

کسبه تازه مستقر شده در چارسو که ظاهرا همگی از علاءالدین کوچ کرده‌اند، از رفتار مدیران این پاساژ نسبت به علاءالدین رضایت کامل دارند و حتی ادعا می‌کنند تا زمان افتتاح رسمی پاساژ که ظاهرا پس از تکمیل شدن و غرفه‌چینی فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد، اجاره‌ی چندانی نمی‌پردازند، از سوی دیگر چارسو چندین سالن سینما، رستوران و پارکینگی با ظرفیت بیش از دو هزار اتومبیل دارد و همه این‌ها امتیازاتی است که کاسبان علاءالدین را به مرکزی شیک‌تر، امن‌تر و ظاهرا به دور از اتفاقات علاءالدین می‌کشاند. اما نکته اینجاست! اگرچه قصد ندارم قضاوت کنم یا درباره خوب و بد بودن کاسب‌کاران علاءالدین نظر دهم، اما این‌ها همان کاسبان علاءالدین هستند که به مکانی امن‌تر کوچ کرده‌اند، آیا این مجموعه‌ هم روزی به بیماری علاءالدین دچار خواهد شد، آیا روزی می‌رسد که مردم از این مرکز فروش هم شاکی شده و همان قضاوت‌ها را درباره این فروشندگان به زبان بیاورند.

البته خود فروشندگان این مرکز خرید معتقدند فشاری که علاءالدین روی آنها چه به لحاظ امنیت شغلی و چه جوی که حاکم بود، اعمال می‌کرد، اینجا وجود ندارد و مطمئنا می‌توانند به کسب و کاری سالم‌تر در فضایی امن‌تر بپردازند.


ehwp8wmgq5shtb5gpvk.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها