کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

جزئیات کامل ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی

کدخبر:۱۰۰۸۵سه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸:۱۸۸۵۸۶ بازدید

وزارت صنعت سرانجام ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی را ابلاغ کرد که براساس آن، واردکنندگان خودرو ملزم به قیمت‌گذاری ...

وزارت صنعت سرانجام ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی را ابلاغ کرد که براساس آن، واردکنندگان خودرو ملزم به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی براساس این دستورالعمل 14 بندی از ابتدای اسفندماه شدند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت بالاخره به دعواهای قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی خود با شورای رقابت پایان داد و ضوابط تعیین قیمت فروش خودروهای وارداتی را ابلاغ کرد. بر این اساس، از ابتدای اسفندماه تمامی نمایندگی‌ها و واردکنندگان خودرو ملزم به رعایت آن هستند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات ضوابط تعیین قیمت فروش خودروهای وارداتی در گفتگو با مهر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ضوابط چهارده گانه‌ای را برای تعیین قیمت فروش خودروهای وارداتی تعیین و به نمایندگی‌ها و واردکنندگان خودرو ابلاغ کرده است.

این دستورالعمل از اول اسفندماه جاری لازم‌الاجرا خواهد بود و قیمت خودروهای وارداتی بر مبنای آن تعیین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، ارزش CIS خودرو، حقوق ورودی شامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی، هزینه بیمه شخص ثالث و هزینه بانکی شامل کارمزد بدون احتساب سود و خسارت تاخیر از جمله موارد لحاظ شده در تعیین قیمت تمام شده خودروهای وارداتی برای فروش به مردم است.

خبرگزاری مهر دستورالعمل کامل قیمت خودروهای وارداتی را به شرح زیر منتشر کرد:

در جهت اعمال وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین اعمال قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۳۸۸ بدین وسیله ضوابط تعیین قیمت فروش انواع خودروهای وارداتی جهت رعایت از اول اسفندماه سال ۱۳۹۳ توسط تمامی نمایندگی ها، وارد کنندگان و اطلاع عمومی به شرح زیر اعلام می شود.

قیمت تمام شده شامل:

۱- ارزش CIS خودرو

۲- حقوق ورودی شامل حقوق گمرگی و سود بازرگانی

۳- مابه التفاوت مالیات بر ارزش افزوده دریافتی و پرداختی

۴- عوارض هلال احمر

۵- عوارض مندرج در بودجه سنواتی

۶- هزینه انبارداری، تخلیه و بارگیری و عوارض بندری

۷- هزینه ثبت سفارش

۸- هزینه بازرسی فنی

۹- هزینه استاندارد

۱۰- عوارض وزارت راه و شهرسازی در صورت حمل با ناوگان خارجی

۱۱- کلیه مالیات ها و عوارض شماره گذاری

۱۲- هزینه بیمه شخص ثالث

۱۳- هزینه اسقاط خودروهای فرسوده

۱۴-هزینه بانکی شامل کارمزد بدون احتساب سود و خسارت تاخیر تادیه دیون قیمت نهایی فروش نقدی به خریداران (بدو احتساب مبلغ ارزش افزوده دریافتی از خریدار) : عبارت است از مبلغ قیمت تمام شده فوق به علاوه ۷ درصد مبلغ قیمت تمام شده که شامل سایر هزینه ها و سود نمایندگی و وارد کننده و ۳ درصد ارزش CIS خودرو بابت گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش می باشد. بدیهی است در صورت پیش فروش نمودن یا فروش اقساطی مابه التفاوت برابر دستورالعمل مصوب خواهد شد.

به گزارش مهر، کمتر از یک ماه قبل، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستورالعملی مجوز واردات خودرو را به 35 نمایندگی رسمی فروش خودروهای وارداتی در ایران سپرد. براساس این دستورالعمل، تنها این نمایندگان رسمی اجازه ثبت سفارش و واردات خودرو را دارند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

تحریم فرغون: 1393/11/2809:04:30،
68
21
فعلا تحریم
جواب بهزاد امیری: 1393/11/2812:08:04،
38
11
اگه قطعه اشغال چینی نباشه ما همون دنا که تو رویای شما لامبورگینیه هم نمیتونیم بسازیم مگه یادت نیست تحریم شدیم حتی تحویل سمند شد 6 ماهه وپارس و206 هم که متوقف شد.پس ادعای اشتغال نکن شما یه محصول واقعا ملی نشون بده ما میخریم نمیشه که زوتای چین فقط یه ارم سایپا بزنی روش بگی اریو برزن شده که تن ان خدابیامرز هم تو قبر بلرزه نکنه میترسی مردم h230 نخرن نونت اجر شه
علیرضا.ص.ش: 1393/11/2809:06:08،
92
14
از اقتصاد بسته و صنعت انحصاری انتظاری بیش از این نیست....
امیر: 1393/11/2809:07:24،
69
14
هیچی دیگه باید یه بندی هم اضاف میکرد مینوشت یه مقداری هم همینطوری باید پرداخت بشه
مهرداد: 1393/11/2809:09:37،
68
16
اینا دیگه چیه؟ عوارض هلال احمر؟ عوارض مندرج در بودجه سنواتی؟ خب همین میشه یه ماشین ۶۰ ۷۰ تومنی حرف از ۱۵۰ تومن میزنه دیگه.
حامد: 1393/11/2810:59:15،
37
12
قبلا می گفتین گمرک 40 درصدی چرا ماشین 100 درصد گرون تره! و مدام می گفتین وارد کننده شخصی ( به قول شما دلال، که الان دستش از بازار کوتاهه) برد و خورد، دست ایرانجیب درد نکنه که این خبر رو زد، تا مردم ببینن این فقط دولتشونه که واردات خودرو بزرگترین نون دونی واس خودش می دونه
رضا: 1393/11/2809:10:12،
67
9
همه اين 14 بند در يك كلام يعني باز هم افزايش قيمت به همت بلند دولت !!!
jhjh: 1393/11/2809:15:04،
47
13
حقوق مصرف کننده وجود ندارد میخوان گرون کنن
گرونی: 1393/11/2809:19:50،
69
16
شرینی بچه ها هم اضافه کنید و....

با این تفاسیر قیمت خودرو وارداتی افزایش زیادی خواهد داشد!!!!!!!!!!!
محمد: 1393/11/2809:20:36،
72
13
تو قیمت گذاری یک خودروی ازرده خارج داخلی موندن اون وقت ضوابط قیمت گذاری خودروهای وارداتی میخوان اجراکنن

بازم سود کلان تو جیب آقا زاده ها وخودی ها ورانت
سوشا: 1393/11/2809:24:31،
47
17
خدایی ما راضی نیستیم شما ضرر کنید،یه چنتا بند دیگه اضاف کنید دوراز پول بیشتر گیرتون بیاد،با این قیمتای مفتی که ماشینای خارجیو به برادران مسلمونتون میفروشید سودی نمیکنید که،همش به سود مردم میشه
آرمان: 1393/11/2809:25:07،
51
11
باید مبلغ CIS برای هر خودرو و گمرکی و سود بازرگانی به طور دقیق برای همه اطلاع رسانی شود تا ملت بدانند هر کس چه قدر داره روی عر ماشین میخوره!
خریدا ر: 1393/11/2809:26:12،
45
9
گمرکی و سود چه قدر است؟
چرا اعلام نمیکنند ؟
فرانس سوار: 1393/11/2809:26:35،
46
18
به اميدخدا٤٠درصدروقيمت همه ي خودروهاي وارداتي ميكشيم.
سید: 1393/11/2809:28:59،
32
15
ها ها ها.....
farshad: 1393/11/2809:29:23،
29
12
حالا كه چي گرونتر ميشه يا ارزونتر ؟
زیبا: 1393/11/2809:29:55،
439
20
شما یه موقع ضرر نکنی
کارمند ویران خودرویی یا سایپا لگن؟
علی: 1393/11/2809:30:46،
43
13
به علت نبود تقاضا ست این یه جو از سوی وزارت صنایع بازار خودرو در رکود کامل وگاهش خودروهای وارداتی به علت نبود تقاضا
حمید: 1393/11/2809:31:48،
308
15
خودرو ساز داخلی جمع بشه برن واسه خودرو های وارداتی قطعه تحت لیسانس بسازند اگر ادعا دارند
امیر: 1393/11/2809:32:24،
40
11
بله متاسفانه یه سفره ای پهنه همه آقایون میخوان ...... حسابی استفاده کنن
این آن اون (درکل): 1393/11/2809:34:59،
188
16
منظورت از فرهنگ سازی چیه
افزایش کیفیت خودروهاست
یا مردم فرهنگ استفاده از این لگن ها رو ندارن
یا اینکه همینه که هست
محمد 1: 1393/11/2809:38:53،
37
15
فک کنید یه خودرو ساز معتبر جهان کلی سرمایه و تکنولوژی و نیروی انسانی رو به با سختی و زحمت زیاد به کار می گیره و یه خودرویی رو با بهترین کیفیت 50هزار دلار قیمت میزاره....آخرشم کلی برنامه های بازاریابی و فروش اقساطی تا بتونن بفروشنش....اونوقت اینجا همون ماشینو با چند تا بخش نامه و دستورالعمل 50هزارتا میزارن رو قیمتشو مردم ما هم میخرن و کاکا هم میگن....جالبه
100سال خوبه: 1393/11/2809:39:22،
145
15
زمانی که ماخودروسازبوددیم خیلی کشورهاازجمله کره جنوبی هیچی نداشتن الان انهابرندهای جهانی دارن ماهمان فرغون سازیم 100سال دیگه فرصت بدن خوبه یه ماشین بنزسال 2000راقول میدی درسال2050همان ماشین رابسازن
مهدی: 1393/11/2809:50:32،
51
15
بند 15پول ودیت ای پول زور بیده هاااا20میلیون نخود
پاسخ به من تو ما: 1393/11/2809:52:11،
129
13
مثل اینکه اشتغال جوون ها مهم تر از این که سالانه چندین هزار کشته،قطع نخاعی و.....برامون اتفاق می افته.در ضمن شمایی که این طور فکر می کنی،اگر که تدابیری رو در نظر بگیرن امکان نداره بیکاری به وجود بباد....پس لطفا نظر منسوخ شده ات رو تو هر جا بیان نکن وگرنه اینقدر منفی نمی خورد.
موساکو: 1393/11/2809:56:51،
97
10
دیگه چقدر فرصت؟
اگر قرار بود تو خودروسازی ایران به جایی برسه تا حالا رسیده بود
تو مونتاژ خودرو هم به جایی نرسیدیم
amir: 1393/11/2810:01:20،
90
18
اقای من تو ما ۳۶ سال کافی نیست جیلی ۵ ساله وارد شده ببینین به کجا داره میرسه کره با ما شروع کرد ببینین کجاست پا فشاری هم رو کار اشتباه حدی داره چند وقته پیش نوشته بود کارگرای خورو ساز رو ببرن تو معادن ما سود بیشتری هم عایده خودشون میشه هم مملکت
بهزاد امیری: 1393/11/2810:01:21،
24
221
منم با نظر شما موافقم، به.نظر من دنا یکی از بروزترین خودرو هاست که با بهترین خودروهای کره ای رغابت میکنه، فقط دنده اتومات بشه دیگه معرکه ، باید واردات قطع بشه تا امثال "دنا" تولید بشه
درخواب: 1393/11/2810:01:50،
37
11
من دیگه مطمئن شدم که از صدر تا ذیل وزرات ..... خودشون خودرو به تعداد خیلی زیاد وارد کردند رودستشون مونده. خواب سرمایشون زیاد شده
دارند جو سنگین میدهند. انشاالله ..........
تمام این هزینه ها بوده و روال جدیدی نیست، ازواردکننده ها بپرسید
این هزینه ها را تمام واردکننده ها در زمان ورود خودرو پرداخت می کردند
دارند جو سنگین خرید می دهند
علی: 1393/11/2810:02:19،
42
40
ترخیص کار هستم در بوشهر فقط اینو می دونم ماشین در 20 روز اینده ماشین 40 % بالا میره .اینجا ما شاهدیم برادران دارن چه می کنن
محمد: 1393/11/2812:37:45،
38
17
تو ترخیص کار نیستی

دلالی

میخوای جولان بدی تو این راکتی بازار مردم تحریک بشن

خریدارای خودروهای خارجی کمتر از10درصد مردم هستند و با بالارفتن قیمت ،فروش کمتر وسود نیز کم میشود

آقای دلال به همین خیال باش فعلا که برای فروش خودوری خارجی دارید التماس میکنید ولی مشتری نیست
محمد: 1393/11/2810:05:49،
74
16
مساله اصلی اینجاست که نه اشتغالی ایجاد میشه نه خودرویی ساخته میشه
نه کیفیتها بالا میره
روز به روز داره کیفیت خودرو های داخلی میاد پایین.
من طرفدار خودروهای خارجی نیستم ولی ای کاش خودروهای داخلی لا اقل کیفیت ده سال پیش رو حفظ میکرد نه روز به روز بدتر و بی کیفیت تر بشن.
مصرف کننده بی پناه : 1393/11/2810:08:01،
64
14
از این همه سال ایجاد انحصار ظالمانه چه رشدی در صنعت خودرو سازی داخلی ابجاد شده ؟ حاصل کار خودرو ساران رانت خوار فقط تبدیل صنعت دست و پا شکسته مونتاژ خودرو های فرانسوی و ژاپنی به مونتاز خودروهای چینی بوده .باز هم به همین بهانه شکست خورده حهت گرانتر شدن خودرو وارداتی یک قطار عوارض ایجاد کرده اند . البته احتمالا" یک آیتم جا افتاده و انهم یک دور کولی مجانی مصرف کتتده به مدیران بسیار بی لیاقت داخلی است که با این میدان بی نهایت باز انحصار نمی توانند که حتی بک خودرو به روز را هم مونتاژ کنند. شرمتان باد که اگر بازار رقابت آزاد دراین کشور بود , این عزیز دردانه های به اصظلاح مدبر حتی قادر به انجام وظیفه دربانی کارخانجات خودرو سازان مستقل نبودند.
علی: 1393/11/2810:29:54،
25
40
کم خالی ببند
رسول: 1393/11/2810:10:31،
88
11
صدمين منفي رو برات زدم
شما مختاري برو اين اشغالاي داخلي سوار
از طرف مردم لطفأ نظر نده
محمد: 1393/11/2810:18:21،
71
9
هیوندای کره جنوبی با ایران خودرو سال 46 همزمان شروع به کار کرد توکره شما نمایندگی های بنز و بی ام وو و انواع ماشین آمریکایی رو می بینید ولی پرفروش ترین هیونداست چون قیمت پایین تر و کیفیت و دانش روز را پشتوانه صنایع کرده به هر کارخونه ای می ری ریس و کارمند رو نمیشه از هم تشخیص داد و چارت سازمانی رو ببینی کارمند ساده پس از کسب لیاقت و دانش به مقام های بالا رفته بهتره ما اگه چیزی رو بلد نیستیم حداقل یکم از کشورهای موفق الگو برداریم
محمد : 1393/11/2810:21:18،
42
17
به خدا پراید اگه 5میلیون تومان هم بشه بازم گرونه
پاسخ به بهزاد امیری: 1393/11/2810:27:26،
81
21
جای تآسف که تو افکار ات دنا رو یک ماشین بروز شده فرض می کنی....البته بهت حق میدم شاید بیشتر از اینش رو نه دیدی نه می تونه تو ذهنت تجسم پیدا کنه......!حتی خود شورای رقابت هم چندبار اذعان کرد که همون مدل بالاتر سورن هستش نه یه پلات فرم به روز پس سوار شده است....واقعا جای تآسف به خاطر شما و امثال شما ها و اون دنا ی با موتور ef7 تون.
رحیم: 1393/11/2810:42:30،
36
14
آقای رییس صنعت ومعدن یک بند را فراموش کردی بند15 عوارض حمایت از مصرف کننده
نعمت: 1393/11/2810:47:41،
63
12
آره راست میگی. مردم با این لگن های شما کشته بشن که خودرو سازی شما رشد کنه.
علی : 1393/11/2811:00:36،
41
12
آقا در این دستورالعمل چرا نمایندگی ها ملزم به تحویل خودرو سر موعد مقرر نشدن؟ برید بپرسید طرف خودرو تحویل 30 روزه و 60 روزه ثبت نام کرده بعد 6 ماه تازه گفتن بهت میگیم کی تحویل میدیم
م: 1393/11/2811:06:49،
40
18
اشتغال تعمیرگاهها
ايران و ايراني : 1393/11/2811:08:28،
26
75
مناعدان به توليدات داخل كشور عزيزمان هرچقدر منفي بدهند بازهم مي گوييم :
درود بر سايپا هميشه مطمئن و ايران خودرو و زحمات بي شائبه شان .
سعید: 1393/11/2811:32:21،
29
13
آقای امیری 42مین نظر مخالف رو من بهت دادم نه به خاطر نظرت بلکه بخاطر سوادت
رقابت نه رغابت با سواد
علي: 1393/11/2811:42:54،
24
41
عشق است نيو كوراندو سي پرميوم ، اصيل ، ماجراجو ، مستحكم ، بهترين شاسي بلند قرن ، 2000 سي سي ، چهار محور محرك ، رينگ هاي 17 اينچي ، و همه امكانات رفاهي (گرم كن صندلي ها - ساب - 6 عدد بلندگو - 6 كيسه هوا - كروز كنترل) 150 اسب بخار قدرت .
شایان: 1393/11/2812:01:54،
48
16
کشته و ناکار شدن جوانان ما بخاطر خودروهای بی کیفیت داخلی چی؟ اون خوبه؟ بیکاری بده یا فلج و مرگ ناکام و سرطان آلودگی ؟
مم: 1393/11/2812:04:01،
33
13
انحصار=فساد سرنوشت ما میشه ماشین های روسی و کره شمالی و کوبا
کارشناس: 1393/11/2812:11:45،
28
11
این ملزم ملزم گفتن در بخشنامه هایشان ما را کشته!!!!خودروسازان
را ملزم کردیم کیفیت را بالا ببرند!!!وارد کنندگان ملزم به رعایت حقوق
مصرف کنندگان شدند!!!بعد از انطرف می بینید کیفیت خودروهای
تولیدی صفر و قیمت خودروهای وارداتی روز به روز بالا میرود دریغ
از خدمات و سرویس خوب. در واقع ارزشی برای قوانین دولتی
قایل نیستند.
دلسوز: 1393/11/2812:12:44،
30
12
چقدر باید ازجان ومال مردم به خودروسازان وفت بدهند 10 سال -20سال -30سال -.....چقدر؟؟؟؟؟؟ شرکت برلیانس چین که شرکت سایپا رفته ازاین شرکت خودرو وارد کنه ومونتاژ کند از سال 2007 شروع به فعالیت کرده یعنی 8 سال .چند سال دیگر مجوز صادرات به اروپارا هم می گیرد. خودرو سازان داخلی چندبرابر قیمت به مردم فروخته اند . خودروهای به قول خودشان جدید را در جاده ها باجان ومال مردم تست کرده اند (تصادف شاخ به شاخ - بغل - چپ کردن و...) وبه جای آدمک انسانهای واقعی مورد آزمایش قرارگرفته اند ...چند سال وقت می خواهند تاجان ومال مردم درامنیت باشد؟ .....چند سال ؟...چند سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصرف كننده : 1393/11/2812:18:18،
36
13
اين همه پاسخ گرفتي اميدوارم ديگه نظر غير منطقي ندي و قبل از نظر دادن يه ذره فكر كني
علیرضا: 1393/11/2812:32:20،
38
16
وزیر صنعت تلاش تمام دولتمردان آقای روحانی را داره به باد فنا میده.
????: 1393/11/2812:33:50،
54
17
آقا رودرواسی نکنین یه هفت هشت تا دیگه بند بچپونین زیر این هنوزز جا داره! هلال احمر! بودجه سنواتی! عوارض راه! عوارض هواشناسی! آتشفشانی! پول چایی بچه ها !!! آخه کجای دنیا شما همچین چیزی رو می بینین که یه عوارض گمرکی باشه صدتا عوارض دیگه هم کنارش بگیرن بعد قیمت ماشین از همه دنیا گرون تر در بیاد من حق دارم سرمو بکوبم به میز یا نه؟
وووووووووووووووووووووووووووووو: 1393/11/2812:40:31،
37
12
پاسخ من تو ما

اتفاقا واردات باید ازاد بشه تا خودروساز یا کیفیت و قیمتش مثل تمام دنیا بشه یا نابود بشه

35 سال فرصت بس نبود برای انحصار و چپاول و کشتار و فساد و............؟

منافع ملت توی یه مملکت از همه چیز مهمتره که تا حالا فدای زیاده خواهی یه عده شده به اسم فریبنده تولید ملی(چینی) و اشتغال
احمد: 1393/11/2813:02:29،
35
11
خطاب به من تو ما:خودروسازان اشتغال ایجاد کرده اند!!!؟ ایا به نظر
شما اشتغال سی هزار نفر مهم است یا کشته شدن بیست هزار
نفر در سال بخاطر نا ایمن بودن تولیدات سایپا و ایران خودرو!!!؟
ایا الودگی شهرها و تعطیلی مدارس و مریضی هزاران نفر در
کلانشهرها بخاطر مصرف بالای خودروهای قدیمی نگران کننده
نیست!!؟دفعه دیگه اگه میخواهی نظر بدی کمی فکر کن ضمنا
اگر نگران اشتغال هستی طرح بده جلوی واردات بی رویه بنجل
از چین گرفته شود چون در سالهای گذشته هزاران نفر به خاطر
واردات بی رویه بیکار شدند.!!!!!!!!!!!!
ارسلان: 1393/11/2813:12:50،
37
14
فكر كنم شصت سال فرصت كمى نبوده. اما اين اساتيد ثابت كردند كه اگه ششصد سال هم بهشون فرصت بدى بازم كمه. اينها توى اين شصت سال نه فقط خودروساز نشدند بلكه حتى مونتاژكار هم نشدند. درضمن بهتره بجاى دلسوزى براى يك تعداد افراد كه بيكار ميشن يكمقدار هم به سالى سى هزار نفرى كه با اين ارابه هاى مرگ ميميرند فكر كنى.
محمدرضا777: 1393/11/2813:23:06،
40
13
عقده دیده شدن داشتی حالا چه با منفی گرفتن باشه..مبارکت باشه..
احمدرضا: 1393/11/2813:26:36،
40
16
اگه قرار بود ما توی صنعت خودرو پیشرفت کنیم توی این سی سال که عملاً بازار دست خودروسازهای داخلی بود رشد میکردیم. گناه مردم ما چیه که نباید سوار ماشینهای خوب بشن ؟ به هر حال هر کشوری یک سری توانایی داره قرار نیست ما توی تمام زمینه ها خودکفا باشیم. اگه این تفکر توی کشورهای پیشرفته دیگه بود نباید مثلا از ما نفت میخریدند و باید میرفتند خودشون نفت تولید میکردند. هیچ کشوری با بستن درها به خودکفایی نمیرسه و اصلاً خودکفایی یک واژه بیمعناست.
محمدرضا: 1393/11/2813:29:07،
21
9
به نظر بنده تا موقعی که جزئی نگر باشیم روزگار ما همین خواهد بود.خودرو بخش کوچکی از زندگی و جامعه ماست. وقتی در کل جامعه اثری از شایسته سالاری، وجدان کاری ، صداقت و... نیست چطور انتظار دارید در این بخش باشد. انحصار طلبی و ایجاد منافع مادی فردی به جای تفکر به منافع جمع در همه امور وجود دارد .اگر تفکرها اصلاح شود دیگر مشکلی با واردات یا قیمت و ... نخواهیم داشت چون مطمئن خواهیم بود که نفع کشور در آن است
احمدرضا: 1393/11/2813:34:03،
41
22
پاسخ به بهزاد امیری:
آقای امیری دنا کجاش ماشین به روزیه ؟ این چند تا آپشنی هم که دنا داره که اکثرش روی ماشینهای دیگه هم قابل سوار شدنه. شما 7-8 میلیون برید خرج کنید میشه روی اکثر ماشینهای ایران خودرو و سایپا آپشنهایی مثل کروز ، لیمیتر ، سنسور نور و باران، سانروف، دوربین ، سنسور پارک، نویگیشن، مانیتور ، رینگ اسپرت و ... نصب کنید. تازه دنا که همه این آپشنها هم نداره. سانروف نداره. دنده دستی هم که هست. دو ایربگ هم بیشتر نداره. اصلاً کجا تست تصادف شده؟ این که نشد ماشین به روز ساختن ! ماشینی که اصلاً عملکردش توی تصادف مشخص نباشه که نمیشه بگی ماشین روز دنیا !!
سعید: 1393/11/2813:36:42،
25
19
آقا میشه یکی به من بگه به خودرو کمتر از 2500 سی سی ارز 2700 میدن یا 3400 ؟ اگه جواب 3400 است پس ارز 2700 رو به کجا و کیا میدن ؟ تورو خدا جوابمو بدین
علی م: 1393/11/2813:40:45،
33
14
همه ما شاهد شکست حمایت بی قید و شرط از صنعت خودرو داخلی هستیم . متاسفانه قوانین در کشور ما نه برای ایجاد توازن بلکه برای ایجاد رانت و انحصار برای عده ای خاص وضع میشوند . بعد از سالها حمایت از صنعت خودرو ، دنا ساخته شد . دیروز شانس این را داشتم که این خودرو را از نزدیک ببینم ظاهری جذاب ولی باطنی خسته و قدیمی دارد . با نگاه به در پوش آلومینیومی ترک خورده سرسیلندر متوجه بساز و بندازی بودن این خودرو میشوید . خودرویی که نمایشگاهها به خاطر حفظ پرستیژ خود آن را در انتهای مغازه جا داده اند و در شهر ما آنرا به تمسخر ( دانا - در ترکی به معنی گاو ) نام گذاشته اند . وضع عوارض متعدد بر واردات خودروهای ایمن کارخانه های معتبر خارجی نمیتواند صنعتی را سرپا نگهدارد که بعد از سالها ماحصل آن دنا میباشد ...
حمید: 1393/11/2814:28:22،
29
9
خود سازنده خارجی این ماشین این همه تعرفه برای قیمت گذاری نداره که ما این جا داریم ؟؟؟!!!!!!!
اون ان انها : 1393/11/2814:28:24،
24
16
پاشو پاشو بازم مدرست دیر شد باز داری خواب میبینی
علی... تاریخ....: 1393/11/2814:36:13،
32
10

این منفی ها برات کافیه تا جوابت رو بگیری
ع: 1393/11/2815:37:51،
29
16
تا حالا اينقد منفي يه جا نديده بودم
m: 1393/11/2820:01:48،
29
9
من میخوام بیکار باشم ولی ماشین لوکس سوار شم.برو بابا.
sam: 1393/11/2820:15:16،
27
12
با سلام
آقای بهزاد امیری،آیا واقعا از نظر شما دنا با ماشین های روز کره ای برابری می کند؟! از نظر من دنا حتی در حد در خودروی چینی مثل جیلی هم نیست چه برسد هیوندای!
علی: 1393/11/2821:48:17،
21
11
سلام این استاندارد یعنی چی ماشین خارجی استاندارد نداره امن نیست ففط ماشین ایرانی استاندارد داره
علیرضا : 1393/11/2821:50:38،
24
10
ان شاءالله روزی برسد تاماشاهد متوقف شدن این ماشین های اشغال بی کیفیت داخل باشیم وهمه ایرانیان ماشین لوکس تویوتا وسوناتا سواربشوند، به امید آن روز که مسولین به انسانهایی که درجادها کشته میشوند بااین خودروهاي بی کیفیت داخل، فکرکنند

وحيد ر: 1393/11/2822:06:28،
22
12
داخل قيمت خودرو خدمات پس از فروش هم هست، نمايندگي واقعي هزينه خدماتي رو كه به خودرو ميده از شركت مادر دريافت ميكنه، اگه نمايندگيها واقعي باشند ديگه به اون ٣ درصد نياز ندارند ولي اگر نمايندگي واقعي نباشند براي جبران هزينه به اون مبلغ نياز دارند، البته دادن انحصار واردات به شركتهايي با شرايط اخير مصداق بارز رانت است!
شوفررررر: 1393/11/2902:30:43،
20
11
اگر نمی توانید تولید کنید دنیا به اخر نمی رسد ولی اگر بد تولید کنید جان راننده وسر نشینان به اخر می رسد بجای واردات خودرو برید اون ادمهایی که انهارو ساختن وارد کنید چون از دیگ شما چیزی بیرون نمی اید خودتون هم باور دارید بیخود دست و پا نزنید چند روز پیش اخرین خودروی بوگاتی هم ساخته شد شما برید بیارینش یک موتور پیکان روش بزارید و یک مدل هم وانت از روش تولید کنید بعد برید پوز بدید اسمش رو بگذارید صنعت خودرو سازی
محمد: 1393/11/2921:30:35،
24
12
نمایندگان خردمند مثال شما همان دوستی خاله خرسه هست. فکر می کنید با این حمایت کوته بینانه از انحصار تولیدات داخلی به صنعت کشور کمک می کنید؟ شما فقط و فقط نوک بینیتون را می بینیدو همین کوته نظری هاست که بعد از 36 سال مردم هنوز حسرت کیفیت کالاهای قدیمی را می خورند. کره جنوبی را با ما مقایسه کنید و ازش عبرت بگیرید. صنعتش رسیده به کشورهای اروپای غربی و ژاپن. اونوقت تو خیابونها و جاده های ایران هنوز پیکان و پژوهای 30 سال پیش و پراید دارند کشته میگیرند. خسته شدیم از اینهمه ظلم به مصرف کنندگان. ما چه گناهی کردیم تو ایران متولد شدیم که باید هرچی جنس بنجول و بیکیفیت را به پول سالها پس انداز و محرومیتهای فراوان از همه چی بخریم.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار