کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اعلام اسامی 10 کالای غیر استاندارد

کدخبر:۱۰۰۴۹یکشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶:۱۸۷۴۲۳ بازدید

معاون سازمان ملی استاندارد ضمن اعلام توقف شماره‌گذاری وانت پیکان و به موزه رفتن این خودرو از ابتدای سال آینده، اکتان بنزین‌های موجود در ...

معاون سازمان ملی استاندارد ضمن اعلام توقف شماره‌گذاری وانت پیکان و به موزه رفتن این خودرو از ابتدای سال آینده، اکتان بنزین‌های موجود در جایگاه‌ها را نزدیک به 95 و کیفیت آن را مناسب اعلام کرد.

وحید مرندی مقدم امروز - یکشنبه - در نشستی با بیان این‌که بنزین‌های موجود در جایگاه‌ها مخلوطی از تولید داخل و وارداتی است، گفت: بعضا اکتان بنزین‌های وارداتی به بیش از 95 می‌رسد و اکتان بنزین جایگاه‌ها به 95 بسیار نزدیک شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون در شش کلان‌شهر کشور بنزین یورو 4 توزیع می‌شود، اظهار کرد: وزارت نفت قول داده تا پایان سال در هشت کلان‌شهر بنزین یورو 4 ارائه کند که تنها شیراز و قم باقی مانده‌اند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که گزارش کیفیت بنزین آماده و به صورت محرمانه برای مسوولان ارسال شده است، ادامه داد: وزارت نفت براساس مصوبه هیات دولت موظف شده بود تا پایان سال جاری توزیع بنزین یورو 4 را در هشت کلان شهر شامل تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، اراک، قم، مشهد و ... انجام دهد که در حال حاضر شش مورد از آن محقق شده است.

مرندی مقدم با بیان این‌که در توزیع بنزین یورو 4 زحمات زیادی کشیده شده است، گفت: آماده سازی این بنزین نیازمند نوسازی و بهسازی پالایشگاه‌ها بود اما به هر حال هنوز نسبت به دنیا عقب هستیم چراکه الان در اروپا بنزین از یورو 5 در حال تغییر به یورو 6 است. البته اختلاف زیادی بین بنزین های یورو 4 با این دو بنزین وجود ندارد.

وی با اشاره به تکمیل آزمایشگاه بنزین بندرعباس افزود: آزمایشگاه خوزستان نیز برای کنترل بنزین‌های وارداتی مقداری نواقص دارد که در حال تکمیل است. از سوی دیگر یک آزمایشگاه دیگر در حال خریداری است.

معاون سازمان ملی استاندارد درباره کنترل بنزین های وارداتی توسط این سازمان اظهار کرد: پیشنهاد برای شورای عالی استاندارد ارسال کرده ایم و منتظریم در این خصوص تشکیل جلسه دهند که یکی از دستور جلسات این شورا در همین مورد است.

مرندی مقدم با اشاره به تفاوت های بنزین یورو 4 و یورو 2 گفت: از جمله موارد مهم در این زمینه تفاوت در اکتان و بنزن است که در بنزین یورو 4 اکتان 87 به 95 می رسد و بنزن از پنج به یک کاهش پیدا می‌کند. همچنین برخی مواد اکسیژن دار نیز در بنزین یورو 4 اضافه شده است.

توقف شماره‌گذاری وانت پیکان از ابتدای سال آینده
وی همچنین از توقف شماره گذاری وانت پیکان از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: شماره گذاری وانت پیکان نیز مانند خودروی پیکان از ابتدای سال 1394 متوقف می‌شود و این خودرو نیز به موزه می رود.

معاون سازمان ملی استاندارد در ادامه درباره بازنگری در برخی استانداردهای خودرو اظهار کرد: بازنگری در استانداردهای همه کالاها جزو وظایف ذاتی این سازمان است. در مورد خودرو نیز برخی استانداردها جدید و استانداردهای روز اروپاست که نیاز به بازنگری ندارد اما برخی از استانداردها قدیمی است که نیاز به بازنگری دارد و در دستور بازنگری قرار گرفته‌ و در کمیته برنامه ریزی در حال طرح است.

مرندی مقدم بیان این‌که تمامی خودروهای مسافربری عمومی براساس استاندارد 4160 باید آزمون واژگونی را بگذرانند، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کدام از خودروسازان این استاندارد را ندارند، چرا که به تازگی مطرح شده است. بنابراین امیدواریم تا پایان امسال خودروسازان بتوانند این مجوز را کسب کنند.

معاون سازمان ملی استاندارد همچنین درباره استاندارد قطعات یدکی خودرو گفت: خودرو قطعات زیادی دارد که تنها برخی از آن‌ها که در زمینه مباحث ایمنی مشمول استاندارد اجباری می‌شود. همچنین روی قطعات وارداتی نیز آزمون استاندارد را انجام می دهیم اما روی قطعات وارداتی آرم استاندارد درج نمی شود و تنها با مجوز اقدام به فعالیت می کنند.

مرندی مقدم در پاسخ به سوالی درباره این که با وجود استاندارد قطعات، چرا خودروها همچنان نمره‌های منفی می گیرند؟ گفت: بحث نمره‌های منفی با استاندارد متفاوت است، چرا که وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شرکت بازرسی دارد که شاخص‌هایی را متفاوت از استاندارد در دستور کار خود قرار می‌دهد که این شاخص‌ها شامل بحث‌های رفاهی نیز می‌شود و مشمول استاندارد اجباری نیست.

وی افزود: در برخی زمینه‌ها ما حتی از اروپا نیز سخت‌گیرانه تر عمل می کنیم؛ برای مثال در اروپا ایربگ و کپسول آتش نشانی در خودرو اجباری نیست اما ما استفاده از این موارد را اجباری کرده ایم.

معاون سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که در مجموع 55 مورد در خودرو مشمول استاندارد اجباری می‌شود، گفت: بقیه موارد در بازار و براساس رقابت بین تولیدکنندگان انجام می‌شود. در عین حال که تصور می کنیم تمام کالاها و قطعات خودرو باید استاندارد اجباری داشته باشند در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. البته از 55 مورد 51 مورد مربوط به سازمان ملی استاندارد و چهار مورد مربوط به بحث‌های آلایندگی و محیط زیست می‌شود.

مرندی مقدم همچنین با بیان این‌که در 10 ماهه نخست امسال 112 هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا و مواد غذایی از جمله سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز عمده فروش و محلی صورت گرفته است، گفت: به غیر از این موارد 17 هزار مورد نیز خریداری نمونه انجام شده که این اقلام به رغم داشتن علامت استاندارد خریداری شده و در آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که از مجموع این بازرسی‌ها 4053 مورد توقیف کالا داشته‌ایم، اظهار کرد:‌ این موارد جعل آرم استاندارد، عدم کیفیت مناسب یا نبود علامت استاندارد بوده اند که از این تعداد 1998 مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند که احکام برخی صادر شده و برخی نیز منتظر حکم هستند.

مرندی مقدم افزود: همچنین ماشین‌آلات 88 مورد از واحدهای زیر پله‌ای و فاقد آرم استاندارد نیز پلمپ و به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی با بیان این‌که در این مدت 198 مورد جعل علامت استاندارد کشف شده است، ادامه داد: در این تعداد استفاده غیر مجاز از علامت استاندارد وجود دارد یعنی واحدهایی که از قبل علامت استاندارد داشته اند اما مدت پروانه آن ها تمام یا تعلیق شده اما هنوز از آرم استفاده می کنند.

اعلام اسامی 10 کالای غیر استاندارد
معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به اسامی برخی واحدهای جاعل آرم استاندارد گفت: صنایع شیمیایی "دیودنتز" شامل شامپو بدن، شامپو ضد شوره و شامپو بدن بچه در چهارمحال بختیاری، مربای "آغبال" در استان آذربایجان شرقی با تولید در تهران، عایق رطوبتی "چراغی" در ایلام، سیم برق " هادی الکتریک" در اصفهان، خرمای بدون هسته با مغز گردوی " ایواند" در تهران با تولید در فارس، نوشیدنی پرتقالی بدون گاز یخمک "هم نوش"، خیار شور" آیدان" در فارس، رب گوجه فرنگی "سدکیس" در گلستان با تولید در شیراز، کباب پز خانگی "شهاب گاز" در قزوین با تولید در تهران و فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس "گلتاب" در اسلام آباد غرب کالاهایی جاعل آرم استاندارد و فاقد کیفیت مناسب هستند که تمامی آن‌ها پلمب شده اند.

وی افزود: در مورد کارخانه سوسیس و کالباس "گلتاب" نیز کل حجم تولیدی سه تن بوده که همه آن با حکم قضایی معدوم شده‌اند.

مرندی مقدم همچنین با اشاره به برخی دیگر فرآورده‌های گوشتی غیر استاندارد اظهار کرد: سه مورد از فرآورده‌های گوشتی نیز در استان قم فاقد کیفیت بودند که البته بحث جعل علامت در آن ها مطرح نبوده است که این سه واحد با نام‌های مشاهیر قم، شوکا و طعام و پارس گلبیز در محصولات خود از بافت‌های غیر مجاز یعنی خمیر مرغ استفاده کرده اند.

معاون سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال استفاده مردم از کالاها و مواد غذایی آماده از جمله سوسیس و کالباس بیشتر می شود، ادامه داد: با ارسال نامه ای به انجمن‌ها و واحدهای خوب تولیدی درخواست کرده‌ایم که برای کمک به جلوگیری از فعالیت واحدهای تولیدی فاقد استاندارد دست به دست هم داده و خود نیز کمک کنند.

برنج‌های وارداتی استاندارد هستند
وی درباره بحث استاندارد برنج و غلات از جمله گندم اظهار کرد: در این گونه موارد تنها بر واردات آن‌ها نظارت می کنیم که نظارت در حوزه کنترل فلزات سنگین و برخی سموم باقی مانده در این مواد است و از لحاظ کیفیت، وزارت بهداشت متولی این قضیه است.

مرندی مقدم با بیان این‌که تمام برنج‌های وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند دارای استانداردهای لازم هستند، گفت: ما در بحث گندم قاچاق نداریم در برنج نیز بسیار محدود است چرا که حجم این مواد بالا است.

چگونگی اطلاع مردم از صحت استاندارد یک کالا
وی درباره چگونگی اطلاع مردم از استاندارد بودن یک ماده اظهار کرد: در زیر علامت استاندارد روی کالاها یک کد 10 رقمی ردیابی درج شده که مردم می توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517 از صحت استاندارد آن کالا مطلع شوند.

معاون سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که در حال حاضر در بحث کدینگ در کشور با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: باید مشکل کدینگ را حل کنیم که اگر این اتفاق بیفتد امکان شناسایی تمامی این موارد استاندارد وجود دارد که از جمله مهمترین این بحث‌ها کدینگ کالاهای وارداتی است.

مرندی مقدم با بیان این‌که بازرسی سازمان استاندارد از مراکز عرضه به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، اظهار کرد: پیش از این معمولا ماهی یک بار یا دو ماه یکبار بازرسان استاندارد به واحدهای تولیدی مراجعه می کردند اما این روش نقاط ضعفی داشت؛ اول این که واحد تولیدی می دانست که پس از مراجعه بازرس تا یک ماه دیگر بازرسی وجود ندارد و دیگر این که بازرسان سازمان استاندارد تنها در شیفت‌های صبح برای بازرسی سرکشی می کردند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ادیب: 1393/11/2614:09:32،
100
26
اینا رو باید قبل از ورود به بازار از لحاظ کیفی تستش کنند نه اینکه روی مردم امتحانش کنن و بعد بگن غیر استاندارده...
احسان: 1393/11/2616:10:10،
107
24
وی افزود: در برخی زمینه‌ها ما حتی از اروپا نیز سخت‌گیرانه تر عمل می کنیم؛ برای مثال در اروپا ایربگ و کپسول آتش نشانی در خودرو اجباری نیست اما ما استفاده از این موارد را اجباری کرده ایم.!!!!!

خیلی پر رو هستن ++++++

مردم را ساده فرض کردن ---------
سعید: 1393/11/2614:14:48،
95
26
من یک سوال دارم.فرمودند وانت پیکان به دلیل الاینده بودن قراره که شماره گذاری نشه و به موزه بره....تا اینجاش قابل قبول.اما چطور قراره خودرویی که به دلیل موتورش داره رده خارج بشه دقیقا از همون موتور روی وانتهای مزدا که که با برند کارا به بازار عرضه میشن استفاده و این وانت رده خارج نشه.چطور همون پیشرانه روی اتاق پیکان الاینده اما روی اتاق مزدا الاینده نیست؟
محمد: 1393/11/2614:24:38،
72
18
نکته جالب تر اینکه وانتی که دارای نمایی از پارس بوده و قراره جایگزین وانت پیکان هم بشه از همین موتور 50 سال پیش استفاده خواهد کرد
این هم طنز روزگار ماست.
مشاور وزیر صنایع: 1393/11/2614:26:56،
68
25
آقا سعید شما نمیدونید
موتور ربطی به آلایندگی نداره اون اتاقه که باید یورو4 باشه
علیرضا: 1393/11/2614:33:17،
72
22
اتفاقا شما اشتباه میکنید ،موتور عامل آلایندگی نیست ،بدنه و مهمتر سیاستهای ایران خودرو بیشتر در آلایندگی تاثیر داره ،بله عزیزم اینجا ایرانه.
امیر: 1393/11/2614:37:35،
79
18
از اروپا سختگیر تر ! ! !
تو رو خدا مسخره نکنید مردم را.
امیر: 1393/11/2615:01:07،
55
63
الان مردن خیلی باصرفه و بهتر از زندگی کردنه.هر چند قبول دارم هزینه های مراسمش از عروسی بیشتر آب میخوره.
نی نی: 1393/11/2615:48:35،
57
22
ظاهرا این دوست ما نمیدونه واسه اینکه یه ماشین تو اروپا و امریکا مجوز تردد بگیره باید استاندارد یورو با حداقل 3 ستاره ایمنی رو داشته باشه ، و لازمه استاندارد داشتن حداقل 2 ایربگ را داشته باشه ، اون موقع این جناب مسئول ما میگه ایربگ اونجا اجباری نیست، آخه عزیز من اونجا هیچکی اصلا نمیدونه فرمون هیدرولیک چیه چون دیگه چیزی به اسم فرمون معمولی وجود نداره ، ایربگم مثل همینه ، اونجا کسی فک نمیکنه ممکنه ماشینی تولید بشه که ایربگ نداشته باشه، این همه تفاوت واقعا تاسف آوره
علی: 1393/11/2617:21:43،
40
28
یکی از سیاست های جدید خودرو ساز هستش که بیاد اتاق گاری رو عوض کنه و به قیمتی حدود 2 برابر الان وانت پیکان بده دست مردم بیچاره چون با اون تیپ اتاق نمیتونن قیمت را افزایش بدن و این یه ترفند برای افزایش قیمت هست در ضمن اگه دوستان خودروی دنا را دیده باشند و یک سمند را کنار دنا بزارید و یه نیگاه بندازید متوجه میشوید که همان سمند هستش با تغییرات زیر
داشبورد شکل گلگیر کاپوت و دربها صندلی برقی و سایر تغییراتی که برای خودروساز عملا هزینه ای ندارد فقط به جای نصب طرح قبلی یه چیز جدید نصب میکنه که به مراتب کیفیتی کمتر از قبل داره
امین: 1393/11/2618:23:09،
22
16
عجب!!!! الان به این نتیجه رسیدین که وانت پیکان استاندارد نیست؟ تازه یادتون افتاده با استانداردای اروپا مقایسش کنید؟ الان سال 2015 هستا!!! قبل این یعنی کسی نمیدونست؟ پس چرا میزاشتین ایرانخودرو تولید کنه؟؟؟ ممنون که به فکر سود کارخونه های نیستین و به فکر مردم افتادین
حسین: 1393/11/2620:43:37،
29
18
این همه کارخانه آمریکایی و اروپایی نیمه ورشکسته داریم که کیفیت خوبی دارند ولی بازار ی ندارند و ایران میتونه خط تولید اونا را وارد کند' خط تولید شورلت و بنز و بی ام و ۲۰ سال پیش رو بخریم تولید کنیم باز هم از این لگن های داخلی بهتره
پارسا: 1393/11/2621:24:12،
31
22
می خواهم بگم هوای خوزستان و ایلام و غیره ... پاک پاک و نیاز به بنزین یورو 3و 4ندارند !!! جالب اینکه آزمایشگاه کنترل بنزین هم تو خوزستانه !!! اگه گفتین چرا، چون مردم خوزستان وایلام وغیره ... با ریه هاشون هوا را تمیز می کنند و نیازی به این چیز ها ندارند!!! اصلا حق این مردم نیست که از نفت و گاز و بنزین استفاده کنند!!!
استاندارد: 1393/11/2622:13:58،
37
17
احتمالا اونجايى كه آقاى مرندى رفته ، اروپانبوده ايروپا بوده.بعله !!!
من: 1393/11/3022:46:24،
25
20
نه بابا راست میگه طرف.
آخه ولوو و فیات و فولکس واگن و ... میان هزار مدل سیستم قطع جریان برق و باک پلیمری ضد شکست و شیر قطع بنزین از باک و ... تعبیه می کنن روی ماشین هاشون که نکنه طرف مثلا یه تصادف سنگین کنه و از باکش بنزین نشت کنه آتیش بگیره.
اینجا طرف همین طوری معمولی داره تو 405 و سمند و ... میره یهو می بینه ماشین آتیش گرفته خود به خود. خب معلومه که نیازه تو ماشینش کپسول باشه تا بتونه این اثرات تراوشات ذهنی و ابداعات فوق مهندسی رو خنثی کنه.
واقعا کیفیت خودروهای ایرانی نشون دهنده این هست که از همرده های اروپایی خودشون چقدر سر تر هستند !
جناب مرندی, فکر کنم قطب نما رو بر عکس خوندی برادر من جای اروپا رفتی آفریقا و جای آلمان و فرانسه, رفتی آنگولا و نیجر رو دیدی عزیز من.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما